Som overskriften siger er jeg på udkig efter et par høretelefoner til gaming. De skal ikke bruges til andet overhovedet. Om der er mikrofon eller ej er underordnet :) lyden er det vigtigste. Nogen derude der har et godt bud på nogle til max 1000 kr?
Har selv kigget lidt på Logitech g933 og razer kraken v2
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Tfalkman d. 17-08-2017 14:37:55.
Moderator
Tilføjet: 18-08-2017 15:57:11
Svar/Indlæg:
589/101
Gaming headsets har ikke særlig god lyd. De satser gerne på meget bund, som et par beats f.eks.
Vil du have god lyd, så er beyerdynamic the way to go
Altså der findes mange andre fine mærker end blot Beyerdynamic.. Det er nu heller ikke alle, som kan lide deres signatur. 😉
Jeg ville råde til et åbent sæt hovedtelefoner, hvis miljøet selvfølgelig tillader det. Det kunne f.eks. være Sennheiser HD600 el. Beyerdynamic DT990. Begge åbne og lyder ganske fint. Man kan dog være nødsaget til, at anskaffe sig en forstærker for, at få lidt mere vellyd ud af dem, i sær HD600.
Det er et emne som der er blandede følelser for, da markedet er blevet relativt stort indenfor hovedtelefoner. Man skal lytte sig frem til, hvad det er man vil købe, for som nævnt før, så kan den enes yndlings signatur ikke nødvendigvis være den andens yndlings.. Jeg selv bruger af og til mine In-ears til gaming, men de lyder også som ganske fornuftigt..
Noget helt andet er også de funktioner, som man ønsker i en hovedtelefon, for et headset kan have nogle fede features. Der er f.eks. indbygget mikrofon, hvilket kan være til kæmpe gavn, hvor man ved normale hovedtelefoner skal ud af "modde" dem med f.eks. en ModMic el. ekstern mikrofon.
Vi også sige minus ved beyermatic er netop mic løsningen du skal tilkøbe.. har lige købt mic mod 4 og ja dobbelt ledning er lidt noget bix. Men ellers fin måde mic. Monteres på.
HyperX Cloud 2 og Cloud er jævnt gode til prisen uanset om de er "Gaming" brandet eller ej.. Cloud 1 kommer med 2 minijack stik (1 mic 1 hp) hvor Cloud 2 kommer med ét 4-polet stik du skal bruge adapter til hvis du har eget lydkort. Det medfølgende USB lydkort til begge er det rageste lort men kan da bruges (så behøver du ikke adapter til Cloud 2), men hovedtelefonerne i top.
Ingen grund til at gå ud og købe Beyer når Cloud serien med næsten samme design og materialer bliver lavet af QPAD og er af ganske fremragende kvalitet til knap en plov.
For alt i verden ikke køb Razer. Hvis det skal være gaming hedder det HyperX, Steelseries og Logitech - i dén rækkefølge efter min mening.
tak for alle inputs! jeg har lidt jeg skal have undersøgt. Men jeg tror jeg ender på nogle trådløse lukkede høretelefoner med mic. så kan de nemlig også bruges til arbejde.