#0 prøv nu at drop hele den idioti der hedder brandnames, og fokuser på hvad du eneligt benytter din pc til.
Hvis du IKKE skal bruge et ton virtual machines, eller lave utroligt mange ting på en gang(render/decode/compile), eller streame online via cpu´en, (altså uden om nvidias/amds streamings hardware), tja så er det altså ikke værd at up/downgrade, til Ryzen fra en Skylake eller Kabylake I7 cpu.
Det er kun noget værd hvis du vil nørkle med børnesygdomme på den nye platform, + have en platform sikkerhed i 3-5års tid. (kontra intels max 2 gens platform security), + skal bruge den til noget af det jeg nævnte tidligere. Til pure gaming og alm kontor arbejde/surf div lettere arbejde, er din I7´er altså hurtigst.
en 7700k får først en overmand i single core pref når Intel kommer med 6 core I5 og 6c/12t coffie lake om ca 1-3 mrd.
Jeg har detsuden det bundkort du har kig på, og kan ikke anbefale det, der er alt for mange børnesygdomme på det brædt der, du skal mindst op i en nyere revision af CH6, eller Asrocks fatality/Gigabyte K7, før du bør have dig et brædt hvor der er minimale problemer, og det kun bliver køling + dit held i cpu lotteriet der holder dig tilbage med ram/cpu oc.
pt. køre jeg 32gb mix/matched hynix AFR og samsung B dies, og det er max stabilt ved 3066mhz (14-16-16-x-1T) samt cpu på 3,8ghz pt, og det er ikke varmen der holder mig tilbage. Det er enten boardet eller silicon lotteri.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 18-08-2017 13:19:03.