Overclocker
Tilføjet:
19-08-2017 12:37:49
Svar/Indlæg:
44/4
Hej med jer
Jeg har igennem nogle tid haft nogle problemer med min computer
(FX-8350, ASUS Formula V-z med nyeste Bios, 4x4GB 1600mhz ram, Win10 Pro)
Jeg oplevede problemer i form af at nogle programmer pludselig ikke ville starte,
Nogle gange virkede det som om at den ikke kunne huske auto login med et husket kodeord.
Oplevede sågar at den nogle gange umotiverede genstartede, uden nogle form for belastning af systemet.
Problemet kunne egentlig altid løses med en genstart af pc
Og stort set hvergang jeg genstartede el. lukkede ned, kom der altid en fejl meddelse med en kode, og tekst hvor den skrev noget
med at den ikke kunne read memmory.
Jeg tænkte at det jo nok var noget memmory control i CPU/bundkortder ikke virkede mere, eller måske en fejl i Windows10.
Så jeg købte mig sgu en opgraderingspakke (I7-7700K, ASUS ROG STRIX Z270F GAMING, Corsair Vengeance LPX DDR4 2x8GB 3000MHz)
Win10 Pro installeret på en helt ny Samsung 960 EVO 250GB M.2 PCIe SSD.
Så nu tænkte jeg at den hellige gral var bevaret.
Men ak nej..
Nu er det lidt som om forbandelsen er vent tilbage.
Er begyndt at opleve de samme ting på mit nye system..
Har f.eks. lige haft en umotiveret genstart, mens jeg sad og surfede lidt på nettet
Og det forstår jeg ikke en dyt af.. Alt er jo nyt, der er ingen spor af det gamle system.
på mit AMD system, købte jeg pga plads mangel tidligere i år en ny SSD som systemdrev, som jeg klonede
med Samsung Magician. Da begge drev var Samsung SSD'er
Nu ved jeg godt det er svært at vudere hvad der kan være galt, uden at have kode fra fejl meddelserne.
Men hver gang jeg sidder klar med tlf for at tage et billede når jeg likker ned, så kommer der ingen fejlmeddelse.
Og når jeg glemmer at sidde klar, så kommer der en fejlmeddelse.
Men det er sg uda mærkeligt at jeg oplever de sammen symptomer på et nyt system.