Vega kommer nok til at koste mere.

Grafikkort d.  22. august. 2017, skrevet af ICE-Cool
Vist: 2080 gange.

gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2017 21:47:41
Svar/Indlæg:
5504/640
Så det godt man ikke skal have vega pga man har g sync

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 22-08-2017 22:03:29.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2017 21:52:19
Svar/Indlæg:
2011/185
Har ellerede et gtx 1080 ti, så vega can suck it.

Vega har i mine øjne været en skuffelse.


Had
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2017 22:20:09
Svar/Indlæg:
804/29
Negativ kommentar #1 fra en gut, der er i Nvidias økosystem
Negativ kommentar #2 fra en gut, der er i Nvidias økosystem


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2017 22:23:25
Svar/Indlæg:
5504/640
#3

Vigtig viden ligegyldig info?


Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
22-08-2017 22:58:46
Svar/Indlæg:
978/63
#2 Fedt at have et 1080 ti som kan blive kvalt af en gammel sløv cpu 🤡


gazzen
 
Superbruger
Tilføjet:
22-08-2017 22:58:51
Svar/Indlæg:
258/52
Jeg er skuffet over Amd/Radeon måde at håndtere vega på. Først skaber de en hype der vare lang tid. Derefter bliver vega releaset og efter hvad jeg kan finde udad oplyser Amd priser som stiger efter en uge, det er ikke særligt smart. Og det kommer fra en som er hoppet fra intel bilen og skiftet til Amd Ryzen, for mig betyder det bare at jeg fremover køber gpuer fra Nvidia.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gazzen d. 22-08-2017 22:59:24.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2017 00:03:02
Svar/Indlæg:
4536/104
#6 enig.

Imo har jeg for længst satset på Nvidia grundet manglen på Highend gpu fra AMD der ikke brugte nær 300watt(fury) og var konkurrance dygtig på pris. Jeg har sat mig med Gsync skærm, simplethen fordi jeg spåede hvad der var i kortende.

Normalt har jeg ALTID købt hva der gav mest mening og var økonomisk smartest for mig, ofte har det været AMD , specielt i HD4xxx/5xxx dagende, og kortvarrigt også med HD7xxx serien, men efter 7xxx serien syntes jeg godt nok de er faldet af på den, og deres highend kort har brugt for meget strøm kontra nvidias modsvar, og de sidste 2gens highend gpus har været sene svar, og imo for sene og for dyre og ikke ydet godt nok i forhold til prisen.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 23-08-2017 00:04:19.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2017 08:19:28
Svar/Indlæg:
1881/22
Har børnehaven lukket i dag?
...det var da godt nok en ulmindelig stor mænge klynk og bræk fra fanboys.

AMD sælger da, naturligvis, prisen så de maksimere deres indtjening.
VEGA er et bæst når det kommer til rå computepower, og hvis powerconsumption kan holdes nogenlunde i skak, bliver det det bedste kort til mining.
Det sammen med at der stadig kun er Samsung som producerer HBM2, gør at prisen naturligt ligger hvor den gør.

Så stop klynkeriet, og accepter at som ren gamer, er det bare ikke det mest interessante kort lige nu, (og VEGA56 bliver sgu nok ikke meget bedre).


Labze
 
Overclocker
Tilføjet:
23-08-2017 09:15:32
Svar/Indlæg:
164/24
#8

Det må du kunne svare på. Det var da en ualmindelig hård reaktion til så milde kommentarer angående Vega.

Jeg forstår udemærket folks frustation angående AMD's launch af VEGA. Selv over på AMDs subreddit anerkender de selvudnævnte AMD fanboys at Vega er en skuffelse. Ikke nok med, at kortene performer langt under hvad folk havde håbet/forventet så har AMD seriøst fucked op deres launch og direkte løjet for forbrugerer og anmeldere.

Uanset hvilken lejr man foretrækker er det på ingen måde positivt at AMD endnu engang ikke formår at udgive et produkt som kan skabe konkurrence i det markedet som er størst for almindelige forbrugere, netop gaming.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-08-2017 09:18:49
Svar/Indlæg:
15982/637

Problemet er blot at hvis fokus skifter fra AMD som tidligere gode budget kort selv i highend segmentet med fornuftig pris/ydelse, til nu at koste mere eller det samme som nVidia og generelt lavere spil ydelse så mister AMD igen penge i det samlede regnestykke. Det er muligt det er gode mining kort og med god computepower, men så bevæger man sig over i et andet kundesegment og en anden interesserefære.

Jeg tror dog ikke at det bliver sådan fremadrettet, men lige nu er jeg ret sikker på at AMD laver diverse bundles mv, for at kunne tjene noget af det tabte ind - Vega har trodsalt været 14måneder undervejs og nVidia har i den mellemliggende tid haft kort med samme ydelse, så der skal dælme være et godt incitament for at købe AMD ud fra den kontekst. Det prøver AMD så at gøre med sine bundles lige nu.... men jeg er lidt bange for at det - too little too late. Havde Vega og Pascal været i konkurrence for 1år siden, så havde det virkelig været end spændende kamp...lige nu ikke så meget.

Personligt er jeg meget interesseret i Vega 56, men hvis prisstigningen virkelig bider fast og custom kortene ligger i den tunge ende af 3000kr og tæt på 4000kr, så tror jeg ikke det bliver helt nemt af slå GTX 1070 af pinden.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 23-08-2017 09:36:42.


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2017 09:33:27
Svar/Indlæg:
466/65

Har børnehaven lukket i dag?
...det var da godt nok en ulmindelig stor mænge klynk og bræk fra fanboys.

AMD sælger da, naturligvis, prisen så de maksimere deres indtjening.
VEGA er et bæst når det kommer til rå computepower, og hvis powerconsumption kan holdes nogenlunde i skak, bliver det det bedste kort til mining.
Det sammen med at der stadig kun er Samsung som producerer HBM2, gør at prisen naturligt ligger hvor den gør.

Så stop klynkeriet, og accepter at som ren gamer, er det bare ikke det mest interessante kort lige nu, (og VEGA56 bliver sgu nok ikke meget bedre).

Ciric skrev d. 23-08-2017 08:19:28


+1

100% enig.
Der er simpelthen for meget hysteri omkring dette lauch.
Hvis folk er skuffede så lad være med at købe kortet. Der er ingen grund til at oprette 1000 tråde om samme emne med spekulationer og diverse konspirationsteorier.
Desuden har en rigtig stor del af de folk som klager slet ingen interesse i Vega. De ville købe Nvidia uanset hvad, men havde bare håbet at Vega ville presse prisen på Nvidia kortene.

På et eller andet tidspunkt indser folk vel at der ikke kommer lige konkurrence på gfx området før folk begynder at købe AMDs kort. Et produkt som grafikkort er dybt afhængigt af producentens R & D budget og der halter AMD langt efter Nvidia, så de kommer aldrig til at kunne leverer et magisk produkt der yder bedre og som kan sælges billigere uden at de får et større R & D budget




Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ticonderoga d. 23-08-2017 09:41:54.


Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
23-08-2017 13:29:39
Svar/Indlæg:
978/63
Det største problem for AMD er at de INGEN hjælp nogensinde får fra pressen. Ryzen og TR er en KÆMPE success men den eneste opmærksomhed AMD får nu er Vega = negativ.

AMD skulle have gjort det her mere intelligent så fokus blev på det positive. Ryzen/TR får ikke den opmærksomhed lige nu som de fortjener.

Jeg er ikke fanboy af noget brand, jeg prøver lidt forskelligt hele tiden. Jeg er total ligeglad med hvad Vega har leveret 🤣 Det rager mig en høst blomst. Godt at de kan lave penge på miners da deres computepower som tidligere nævnt i denne debat er uden konkurrence fra Nvidia.

Det er en skam osv osv 😴 Så tag et Nvidia kort eller køb et AMD kort når prisen er rigtig og humøret passer, slut.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Freedom d. 23-08-2017 13:30:36.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-08-2017 15:50:53
Svar/Indlæg:
15982/637

Det største problem for AMD er at de INGEN hjælp nogensinde får fra pressen. Ryzen og TR er en KÆMPE success men den eneste opmærksomhed AMD får nu er Vega = negativ.

AMD skulle have gjort det her mere intelligent så fokus blev på det positive. Ryzen/TR får ikke den opmærksomhed lige nu som de fortjener.

Jeg er ikke fanboy af noget brand, jeg prøver lidt forskelligt hele tiden. Jeg er total ligeglad med hvad Vega har leveret 🤣 Det rager mig en høst blomst. Godt at de kan lave penge på miners da deres computepower som tidligere nævnt i denne debat er uden konkurrence fra Nvidia.

Det er en skam osv osv 😴 Så tag et Nvidia kort eller køb et AMD kort når prisen er rigtig og humøret passer, slut.

Freedom skrev d. 23-08-2017 13:29:39


"Problemet" er at AMD i dag er to enheder! Der er AMDs CPU afdeling som er = Ryzen/Threadripper. De står for hele CPU delen og markedsføring mv. og de har jo høstet god omtale af postive anmeldelser mv også fordi pris og ydelse passer vs intel.

I 2015 blev der under AMD oprettet Radeon Technologies Group (RTG) som en selvstændig enhed under AMD og den har haltet noget siden sin oprindelse. RTG har selv stået for en del af markedsføringen og "hypene" omkring VEGA, men at RTG så vælger at lave release på VEGA under en uge efter AMD threadripper er kommet ud og giver anmeldere 0 tid til at teste til bunds mv, er heller ikke skide smart planlægning.
RTG har formået at drukne AMD's umiddelbare succes omkring Threadripper ved få dage at smække et kort på banen, som ikke umiddelbart har levet helt op til RTG egne forventninger og slet ikke pressen - og oven i de så laver de et prisstunt ingen kan gennemskue.

Kommunikation siger jeg bare - det mangler pt internt ml. AMD og Radeon Technologies Group.


Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2017 17:49:25
Svar/Indlæg:
1906/25
Halli hallo - det drejer sig om USA DOLLAR prisen der er gået op, fordi dollar-kursen er gået ned.

http://www.valutakurser.dk/cur...

På et par mdr er kursen gået ca 15% ned - så bliver varer sendt til USA (fra Kina) også tilsvarende dyrere.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Walenad d. 23-08-2017 17:50:03.


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2017 18:01:06
Svar/Indlæg:
3059/255
Ja så må man jo springe på et gtx 1060 istedet.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2017 21:40:57
Svar/Indlæg:
1881/22

Halli hallo - det drejer sig om USA DOLLAR prisen der er gået op, fordi dollar-kursen er gået ned.

http://www.valutakurser.dk/cur...

På et par mdr er kursen gået ca 15% ned - så bliver varer sendt til USA (fra Kina) også tilsvarende dyrere.

Walenad skrev d. 23-08-2017 17:49:25

Prisen er også steget i USA, og vil formentlig stige yderligere.


#17
Had
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2017 22:06:03
Svar/Indlæg:
804/29
Lad os se hvilken dansk pris Vega56 får. Forhåbentligt ved vi det næste uge. Men prisen skal være skarp, Elgiganten sælger 1070'er til 3100
https://www.elgiganten.dk/prod...


#18
Had
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2017 22:59:00
Svar/Indlæg:
804/29
Gamers Nexus er live nu med undervolting Vega56. Ser godt nok spændende ud. Meget potentiale i kortet


zulfo
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2017 07:52:25
Svar/Indlæg:
139/5
#8 og #11 Hvis ikke folk skulle lave tråde om et emne som et skuffende VEGA kort, eller producenter der fucker op i deres lanceringer, hvad skulle man så bruge et hardwareforum til?!

Hvorfor skal nogle internetkrigere altid tage et negativt indlæg som "klynk"? Må man kun have positive holdninger for at måtte skrive om en producent?


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2017 08:35:38
Svar/Indlæg:
1881/22
#19
Fordi folk tydeligvis ikke har sat sig ind i hvorfor priserne er som de er, og fordi de første indlæg ikke var andet end mudderkastning fra fanboys.

Hvordan er det lige at AMD har fucket launchen op? -de sælger allerede kortene til en pris, hvor de sandsynligvis ikke tjener noget på dem, (primært pga priserne pga HBM2.). Det bliver forhåbentlig bedre når HYNIX begynder at sælge HBM2, så der kan komme lidt konkurrence på prisen.


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2017 11:58:02
Svar/Indlæg:
466/65
Lidt omkring prissætningen :

http://wccftech.com/radeon-rx-...