Hej Jeg har et gammel x58 setup stående som min knægt er begyndt og bruge. det er et asus rampage III motherboard og en x980 cpu, dertil sidder der to gtx480 grafikkort i. Både mobo cpu og gfx er vandkølet på i et loop med 2 gange 120x480 radiatorere.
Jeg vil gerne opgradere hans grafikkort da maskinen bestemt ikke virker forældet på nogen måde ud over i de nyeste spil. Men hvad grafikkort kan man få for 1000-1500 kr idag med en vandkølings blok på? Jeg tænker om MB bare kan trækket et fx gtx780? eller om det vil være nytteløst og opgradere?
http://hwt.dk/Forum/341579/7-a... .... som du kan se, så kan du smide alt efter sådan et setup og stadig have glæden af det, jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at lave om på mit system - se specs i profilen - jeg spiler i 4K opløsning og har ingen probs med noget 😎
Hej Jeg har selv haft et x58 setup engang med et gtx770 grafikkort, det spillede fint kunne køre de fleste spil i max, på det tidspunkt hvor 7xx serien var det nyeste
Har et EVGA 770 gtx tilsalg hvis du er interesseret
Mange mange tak for jeres svar. det der bekymrede mig var om den gamle platform kunne udnytte et nyere grafikkort. og det må man jo sige den kan.
den køre jo også med trippel channel ram. Jamen jeg vil til og kigge efter et nyere gfx med vand blok så :)
6# den køre faktisk ikke ikke OC jeg gjorde noget i det for nogle år siden men har sku glemt hvordan jeg gør. cpuen skulle have et vildt godt batch nr.