Oplevelse med Proshop (Låst)

Webshop/producenter d.  03. september. 2017, skrevet af M.Beier
Vist: 4895 gange.

M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
03-09-2017 13:33:38
Svar/Indlæg:
2084/124
Det er ikke en klagesang, men et skuffet suk.
Jeg har på det 'seneste' haft voldsomt travlt, overarbejde, arbejdet hverdage og weekender....
Er ved at få bygget et parcelhus, så der er hele tiden et eller andet jeg lige skal varetage...

D.19 Juli fyldte jeg 30 og købte en 43" Philips 4K skærm ved ProShop....
Denne modtog jeg dagen derpå.

Grundet travlhed fik jeg simpelthen ikke testet den igennem, eller sågar pakket kræet ud..
D.5 August (dag 16 hvor at jeg har haft den*) henvender jeg mig så, og bliver opfordret til at lave en RMA....

Igen grundet travlhed, går der noget tid inden at det kan blive realiseret.
D.17 (såvidt jeg husker*) sender jeg kræet, d.22 bliver det registreret so modtaget af dem..

Helt ny skærm - og den skal så forbi producenten, og det lader til at det er ubestemt tid indtil at den kommer igen, måske bliver det først en gang i oktober...

Jeg har fortsat for travlt til at kunne få glæde af den, sandt... Men jeg synes at det er skuffende at proshop vælger ikke blot at ombytte til en anden skærm og så tage den med Philips bagefter..

-- Fortsat god søndag, og ja, det er min egen fejl, jeg skulle have droppet alt og tjekket med det samme - men sådan gik det ikke..
bmwnp
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2017 14:01:53
Svar/Indlæg:
611/4
Har de ikke ret til at prøve at reparerer den tre gange ifølge lovgivningen?


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
03-09-2017 14:03:29
Svar/Indlæg:
2084/124

Har de ikke ret til at prøve at reparerer den tre gange ifølge lovgivningen?

bmwnp skrev d. 03-09-2017 14:01:53

Der er intet galt i henhold til lovgivningen.
Havde det været indenfor første 14 dage havde det været lidt mere gråzone.


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2017 17:19:46
Svar/Indlæg:
447/2
Det der med ubegrænset tid holder ikke. Produktet skal laves inden for rimelig tid.

https://taenk.dk/raadgivning-o...

"Hvor længe "rimelig tid" er, findes der ingen eksakt definition på. Men som udgangspunkt vil et par uger ofte være den rimelige tid, en forbruger højest bør vente på, at varen kommer i orden igen."

"Eksempler, hvor forhandleren har kortere tid:

Varen er helt ny.
Du har svært ved at undvære genstanden i det daglige, fx en mobiltelefon eller en computer, der skal bruges til eksamen.
Det er en simpel genstand, eller problemet er nemt at lokalisere og løse"


Heylel
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2017 17:36:56
Svar/Indlæg:
257/24
#1: Den med tre gange er en and.

https://taenk.dk/raadgivning-o...


Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2017 18:29:00
Svar/Indlæg:
833/98
Nu vil jeg prøve ikke fornærme nogen.

Men syntes sgu vi i Danmark er blevet en folkefærd af whiners og folk der evigt skal brokke sig over butikker der ikke gør mere end hvad de skal. At brokke sig over en butik, der uden at kny modtager din defekte vare, sender den til rep, uden at brokke sig.

Ja de kunne bare altid give nye dele ud til højre og venstre, men faktum er, de da ikke aner om du har brugt den 1 dag eller 2 måneder. Så det er da virkelig ikke noget at fortænke sig over at de gør det. Tværtimod så virker det til, folk ikke er klar over, sådanne butikker faktisk prøver at tjene penge, og ikke gå konkurs.

For havde du fået en ny, og de havde fået et repareret "nyt" tv tilbage fra reparatøren, så ville folk jo også brokke sig over det var åbent når de modtog det, ÅHH gud jeg har modtaget en åben vare, men har selv lige sendt 4 testede dele tilbage efter 10 dages prøve, det er så synd for mig, jeg hader den butik, aldrig handl der osv osv.

Man må sgu da lige tænke sig om og se realiteterne i øjnene...


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
03-09-2017 18:59:54
Svar/Indlæg:
2084/124
PAC er der andet du har på hjertet? ❤


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2017 19:33:58
Svar/Indlæg:
7765/230
#5
Rigtigt.... Folk er tunge i røven og får ikke lavet det de skal og forventer alligevel at andre hopper og springer når de knipser fingerne...

Jeg havde ikke lige tid... Er nok verdens dårligste undskyldning..
Tid er noget man tager sig og er tingene vigtige nok skal man fanme nok finde tid til den.. :yes:


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
03-09-2017 19:44:06
Svar/Indlæg:
2084/124

#5
Rigtigt.... Folk er tunge i røven og får ikke lavet det de skal og forventer alligevel at andre hopper og springer når de knipser fingerne...

Jeg havde ikke lige tid... Er nok verdens dårligste undskyldning..
Tid er noget man tager sig og er tingene vigtige nok skal man fanme nok finde tid til den.. :yes:

crankyrabbit skrev d. 03-09-2017 19:33:58


Korrekt fætter guf.
Prøv at læse #0 omkring 100 gange mere, så kan det være at det giver mening også for dig ;)

Der var vigtigere ting, at idriftsætte en computerskærm var ikke prioritet(vigtigt nok). Forstår du det bedre nu?

Der er heller ikke noget med bål og brand selvom Tha PAC og andre internet krigere/tabere (dig) måske måtte tro det.
Der indledes med Det er ikke en klagesang, men et skuffet suk.

At der så er nogle ubegavede individer som tror at det er mere end det - det må stå for egen regning.

Min skærm skal nok komme tidsnok, og der er alligevel ikke tid til at redigere billeder som kræet skal bruges til før at det bliver juletid, så nej, det er ikke nogen tragedie, derfor kan man stadig godt synes at butikken kunne have gjort det bedre.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
03-09-2017 20:27:26
Svar/Indlæg:
4981/47
Ret mig bare hvis jeg har misset det, men du nævner ikke hvorfor den skulle tilbage ?

Eller var det den med pixel fejl på ? 🙂

Anyway de burde sende den nu og her til producenten, og ikke lad vente på deres interne sendemetoder/opsamling af varen der skal sendes, såsom de vognmænd de ofte bruger internt, rimlig tid er et par uger i den forstand.

#5/#7

Det er faktisk ikke unormalt at den slags sker, altså at man ikke har tiden til at påbegynde et projekt eller lign lige nu og her når varen modtages.

Jeg har selv lige lavet den med en Cpu vandblok, tjeckede varen i sin tid, og alt så fint ud, da jeg så skulle bruge den senere så var den backplate jeg skulle bruge åbenbart alligevel trashed til ubrugelighed, varen havde været returneret tidligere/backplates hoppet på eller hvad ved jeg.

Jo jo ris til egen røv da, men det er da ligeså meget idioti at starte et heldags vandkølings project op i en periode hvor der ikke er plads til det tidsmessigt 😛


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
03-09-2017 20:37:19
Svar/Indlæg:
2084/124
En lille flænge ca. 8 mm fra toppen og 4 cm fra venstre hjørne, det spurgte jeg om var ok mht. producentens kvalitetskrav, proshop opfordrede til RMA.
Den ene pixelfejl som der var kan nok gå :)

På det punkt var Proshop rigtig flinke mht. vejledning, og, jeg kommer da også til at handle der igen, de har lige det væghængte rackskab som at jeg skal bruge. - lidt smallere end std.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2017 21:02:01
Svar/Indlæg:
4216/223
En nyhedsskribent der angriber brugere, som bare siger det de lægger mærke. Flot arbejde siger jeg bare


Rumsterestangen
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2017 21:17:16
Svar/Indlæg:
136/0
så du ville egentlig bare gerne have haft skærmen ombyttet med det samme, men ved godt at du ikke nødvendigvis har krav på det, og derfor bare er lidt "meh, allright så"?

Det er da fair nok, det er da ingen måde grund til det galde der kommer lidt af herinde, men det er heller ikke altid nemt at være et ubegavet individ eller internet taber 😛

at der så er potentielt meget elastik i sætningen "indenfor rimelig tid" mht rma, det er så en helt anden sag. men Proshop har jeg egentlig kun gode erfaringer med generelt, at du så kan have en lang behandlingstid ude af huset, det ville jeg så tage som det kommer. Jeg har andetsteds haft en rma på 2 måneder, og en på over 4 måneder. Jeg fik så lange løg af det at jeg nu døjer med asfalteksem på pungen.

#11 der er aldrig kommet noget godt ud af at starte en sætning med "ok ok ok, det er ikke for at fornærme nogen, men..." eller "Folk er tunge i røven" 😛

så er gildet ligesom startet og baren sat 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Rumsterestangen d. 03-09-2017 21:18:19.


Labze
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2017 22:01:42
Svar/Indlæg:
164/24
Tid kan næppe være en undskyldning. Du havde tid til at bestille din vare, være hjemme og modtage den eller gå på posthuset for at hente den, så har du også tid til at bruge 2 minutter på at åbne pakken når du modtager den for at undersøge den for defekter.

Vi taler seriøst om, at du beklager dig over, at en webshop ikke vil miste penge fordi du ikke én gang på 14 dage kunne ofre under 5 minutter på at gennemgå din vare.


Heylel
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2017 22:06:34
Svar/Indlæg:
257/24
Jeg synes folk skal tage en chill pill...

- Det her er forum-delen for Webshop/Producenter hvor man deler sine erfaringer. Det er det, #0 gør.
- Om #0 havde kontaktet dem på førstedagen eller 16-dagen eller en hvilken som helst anden dag inden reklamationsretten udløber ændrer ikke på hvad han er berettiget til ift. købeloven. Eneste forskel er at indenfor 14 dage kan man frit hæve købet fordi det er fjernsalg. Men det er jo ikke det #0 er interesseret i.
- Købeloven foreskriver at en forhandler har "rimelig tid" til at forsøge at løse problemet. "Rimelig tid" er typisk et par uger. Løsning af problemet kan foregå ved reparation eller ombytning/omlevering. Til oktober forekommer ikke som værende "rimelig tid"

Alle andre følelsesladede betragtninger om at danskerne er blevet et folkefærd af pivedyr, hvor hårdt det er for forhandlere at få forretningen til at løbe rundt etc. er grundlæggende sagen uvedkommende. Købeloven er købeloven og den skal man som forbruger forvente bliver overholdt - og som handelsdrivende overholde.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Heylel d. 03-09-2017 22:06:59.


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2017 22:11:04
Svar/Indlæg:
2885/268
#12

+1

De eneste taber her er dem som altid har et behov for at angribe alt hvad de kan komme i nærheden af. og jeg forstår ikke de har det behov, for de får næppe det bedre med sig selv.

#0 gav jo meget tydligt udtruk for at han blot var skuffet over gældene situsation. Hvilket jeg da godt kan forstå.

-------------------------------------------------------------
#0

jeg er ked af du har fået den oplevelse, om end så overasker det mig ikke. Min opfattelse af proshop er de er blevet for store og nærmest lige glade med deres kunder.

Kender flere der har bestilt vare hvor der står at varen er på extern lager og ville tage 3-4 dage for levering. hvilket også er ok. Hvis det dog bare kunne holde, for efter bestillingen er overstået samt betaling osv. så har nogle af dem ventet noget der ligner en måned om og få deres vare. og her vile jeg mene at proshop burde informer deres kunder om at gældene vare ikke er på lager som ventet, men bør kunne leveres til den og den dato. Men det kan de ikke finde ud af. Det er kunden selv der skal tage kontakt til proshop for at høre om hvornår de regner med at det kommer. og hver gang bliver der sagt. det kommer om nogle få dage. Bare for at holde på deres kunde.

ærlig talt er jeg selv stoppet med og købe hos proshop. for jeg kan ærligtalt ikke lig deres måde og hånter deres kunder på


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2017 07:42:15
Svar/Indlæg:
7765/230
#15
Har egentligt ikke noget behov for at angribe nogen. :no:
Prøver bare på min "måske lidt grove" måde at påpege at handling har konsekvenser.... I det her tilfælde manglende handling..


Toronto
 
Superbruger
Tilføjet:
04-09-2017 09:01:49
Svar/Indlæg:
382/3
har ikke oplevet en dårlig RMA med proshop, men tiden tæller jo altid med!
"rettidig omhu" 🤡
Held og lykke alligevel med din ombytning 🙂


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2017 09:14:14
Svar/Indlæg:
466/65
Har ikke andet end dårlige oplevelser med Proshop og RMA, så håber du får din vare ombyttet hurtigt 😕


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2017 15:11:42
Svar/Indlæg:
1145/40
Men uanset hvad I mener, så kan man som UDGANGSPUNKT godt tale ordentligt og det er der flere herinde der ikke gør...

Hold nu en sober tone og lad Jeres mening komme til udtryk på en lidt mere spiselig måde.

Uanset hvordan #0 skulle have gjort og har gjort, så er det aldeles unødvendigt at rakke ned - ISÆR #19.

Verden er sgu et surt nok sted i forvejen - don't add to it.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2017 19:08:13
Svar/Indlæg:
4216/223
Bortset fra at man måske kan bruge trustpilot til at se hvilke hvilke hw shops der er dårlige/gode, så måske vi her på siden skulle til at gøre det samme, af la Vejledende Køb- og Salgsfortrolighedstråden?!


Raskolnikov
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2017 19:54:26
Svar/Indlæg:
1321/45
Kunne det ikke tænkes at Proshop tænker "yeah right", når en kunde ringer ind fortæller om den ret synlige flænge de *liiige* har opdaget i deres nye skærm her efter 16 dage (uagtet at det er sandt!), og derfor ikke vælger at give en bytte-skærm i ventetiden?


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
04-09-2017 21:21:10
Svar/Indlæg:
2084/124

Kunne det ikke tænkes at Proshop tænker "yeah right", når en kunde ringer ind fortæller om den ret synlige flænge de *liiige* har opdaget i deres nye skærm her efter 16 dage (uagtet at det er sandt!), og derfor ikke vælger at give en bytte-skærm i ventetiden?

Raskolnikov skrev d. 04-09-2017 19:54:26


Helt enig, og reelt.
Nævnte jeg også for dem om at det var for meget i petitesse afdelingen.
Ridsen/Flængen er meget lille, du kan ikke se den med slukket skærm, og det er ikke noget du ligger mærke til generelt, den er få milimeter, og du bemærker det kun når at du køre fuld skærm i en given farve, eller hvis at du rykker hovedet helt hen foran skærmen og kigger på teksten i et browser vindue (teksten i fanebladene på chrome*)

Det var/er bare ærgerligt på en helt ny skærm, og sagde at det måske var småligt og ville være helt fair hvis det ikke var RMA grund - de opfordrede til RMA 🙂
Synes ProShop var ganske gode - og synes jeg fortsat, men som jeg også indledte med at skrive, havde jeg nu synes det ville være fint hvis der blot var sendt en ny skærm efter egenkontrol og så den anden retur til producenten såfremt at de er enige i 'defekt'.

Kramler:
Nyhedsskribent vil blot sige at man arbejder frivilligt, jeg skrev ikke som crew og kan heller ikke se hvorfor at det skal tages sådan.
Til din næste post, ærligt, tror du at det vil kunne lade sig gøre? Bare se tråden her igennem.


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
04-09-2017 21:40:14
Svar/Indlæg:
2084/124
#19 blev deaktiveret, og efterfølgende kommentar ligeså.

Stick to topic and keep a decent tone.
Ikke mere off topic, dette hermed påpeget som opretter af tråden.

Vi er alle enige om at tid er prioritering, tid er noget at man tager sig. Jeg gider ikke diskutere hvorvidt at jeg burde have haft tid, og vil fremadrettet frabede flere kommentare herom.
Essensen er blot at det havde været en fin gestus, og at det lidt var forventet, da danske computerbutikker generelt er enormt gode overfor kunden.

Hvis at 'tid' ønskes diskuteret yderligere, så kan det foregå på PM, eller ved fremmøde ved kirken på torsdag hvor at min forhenværende kollega bliver begravet - han døde som følge af stress, kroppen gav op i en alder af 51.
Det vil dog ikke være særlig respektfuldt overfor pårørende, men det er det nok nogle som vil 'skide et stykke'.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af M.Beier d. 04-09-2017 22:03:59.


Arberg
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2017 12:57:19
Svar/Indlæg:
134/33
#23: Wow


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2017 13:03:59
Svar/Indlæg:
1145/40
#24 Bare fordi man er Moderator på et forum som dette, betyder det ikke at man automatisk er genstand for svineri og påstande.

Ja der skal være en form for tilbageholdenhed, men det er altså ikke ubegrænset.

Alle bør huske på at dette arbejde er frivilligt...


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
05-09-2017 13:20:37
Svar/Indlæg:
547/34

Hvor frivilligt det end er - hvis man bruger sin moderator-status til at slette kommentarer man ikke lige bryder sig om, er det jo hip som hap med et åbent forum.
Nu skal vi mene at Proshop burde gøre et eller andet, ellers er vi nogle respektløse tabere.
Tak for kaffe.


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2017 13:46:52
Svar/Indlæg:
1145/40
Ikke den opfattelse jeg har fået?


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
05-09-2017 14:28:18
Svar/Indlæg:
2826/100
#26

Uden at ville begive mig ind i en større diskussion, så har alle mulighed for at klage over et indlæg via "anmeld" knappen under indlægget.

Det ligger en "alert" til alle mods på siden, hvorefter de kan tage stilling til om indlægget skal slettes/redigeres eller er ok.

Det er absolut ikke unormalt at der bliver ryddet op i tråde efter en anmeldelse hvor en tråd er kørt helt af sporet.

På det punkt gør det ingen forskel om du er crew eller ej. Hvis et medlem af crew har deaktiveret et indlæg som du mener ikke giver mening har du mulighed for at skrive til Teresa for at få hende til at kigge på.


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
05-09-2017 14:39:34
Svar/Indlæg:
547/34

Jeg er med på at der bliver ryddet op.
Mine kommentarer bliver ofte anmeldt og deaktiverede - det har jeg det helt fint med, mit problem i denne tråd er bare at OP selv sidder og rydder op; de kritiske kommentarer er ikke nødvendigvis over stregen, de giver bare ikke OP medhold, derfor bliver de slettet.

Det har jeg det også fint med, så ved vi hvor forum er på vej hen i det mindste.

Den der med at trække kollegaens dødsfald ind i billedet, synes jeg der i mod er smagløs.
Hvor skulle brugerne vide det fra, og hvad har det med sagen at gøre.
Der skulle man nok rydde op.





Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af akacomicsdk d. 05-09-2017 14:41:21.


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2017 15:07:28
Svar/Indlæg:
1145/40
#29 Den med kollegaen brød jeg mig heller ikke om.


KinGzeDK
 
Superbruger
Tilføjet:
05-09-2017 15:32:18
Svar/Indlæg:
411/7
Lad mig lige forstå det ret. OP opretter en tråd hvor han kritiserer et firma i en sag hvor han selv har "dummet sig"/udvist ligegyldighed. Dernæst rydder han selv op i kritiske indlæg. Det er altså ikke så heldigt

Det er da vist heldigt at hwt ikke er større, ellers kunne man godt forestille sig en incoming shitstorm 🤣

0# Det virker altså lidt som at brokke sig for brokkens skyld. Selvom du længere nede i tråden siger at det er okay og at du gerne vil handle der igen, kan du ikke regne med at alle sidder og læser alle indlæg igennem. Derved giver du altså forretningen dårlig reklame på et forkert grundlag. Har du husket at lave indlæg de gange du har fået billige varer hurtigt fra samme forretning?


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
05-09-2017 15:57:59
Svar/Indlæg:
4981/47
#31

Alle i crew er berettiget til at fjerne hvad de anser som OT, Mod eller ej, også i egne oprettede tråde, og det har #0 her gjort i et forsøg på at få tråden rettet ind og balladen stoppet.

Men ligesom du selv kører vidre i det her, så er der mange andre som også føler at de er i deres gode ret til at køre vidre, selv efter OT er frabedt af OP...

Det ender ofte i trashed tråde ala den her ballade, som så igen ender i en låst tråd. (gæt selv hvad resultatet bliver for tråden her, når folk køre på og ignorere OP´s påtale af OT ? 😛 )

Og det kan man jo så godt snakke lidt om hvis man syntes det er noget der skal debatteres om hvorfor folk gør dette når det er frabedt direkte, men det skal så ikke foregå i tråden her heller jo.