Jeg tager den lige op igen, efter at have prøvet diverse programmer.
Alle disse tools/programmer har fine egenskaber (FileSync, Acronis, AOMEI, diverse gratis programmer, mm), men ingen som jeg virkelig som sådan har brug for.
Har brug for meget basisk, troede jeg:
- At lave én fuld backup image fil af et drev til "Disaster Recovery" (drive failure), hvor denne éne image fil bliver opdateret engang om dagen, eller ugen, med de fil ændringer der har været.
Ingen Incremental eller Differentielle updates/filer, blot én enkelt fil.
Et opdateret image fil der ved evt. crash blot kan smides på et nyt drev, og fortsætte som om intet var hændt.
Ved Incremental & Differential updates forslår diverse programmer at man laver f.eks. 6 backups, én om dagen, og så på dag 7 at lave en helt ny fuld backup.
Føler jeg er en masse unødig læsen/skriven af/på mine drev.
Hvis jeg f.eks. har en harddisk/ssd hvor der i løbet af en uge kun er sket den ændring at der er kommet 2 nye billeder på, så ønsker jeg hverken en incremental/differential fil bliver oprettet pga. denne lille ændring, heller ej en ny fuld backup.
- Jeg ønsker blot at disse to billeder bliver smidt ind i mit image, uden brug for at lave et helt nyt af sådanne.
Ja, jeg ved godt at dette evt. ødelægger redundans, sikkerhed ved virus, mm. Men dette er pt. ikke hvad jeg leder efter.
Så at "SuperDuper!" til Mac evt. gør noget i den stil som jeg tænker, men eh, det er til Mac.
Nogen idéer?