PCI Trådløst netværkskort. Hvilket bør jeg vælge?

Diverse d.  19. september. 2017, skrevet af Necka
Vist: 923 gange.

Necka
 
Bruger
Tilføjet:
19-09-2017 09:41:46
Svar/Indlæg:
11/5
Hej.

Jeg kører som regel med LAN-kabel, men har brug for muligheden for trådløs forbindelse, og har derfor kigget på følgende to muligheder:

https://www.fcomputer.dk/tp-li...

Som kan det jeg tænker at den skal kunne, uden at have synderlig meget ekspertviden.

Og så er der denne:
https://www.komplett.dk/produc... #

Den ser umiddelbart fin ud, da den både har Blutooth og Trådløs sender. Jeg mangler nemlig også en blutooth-løsning. Det eneste der skræmmer mig, er prisen, da jeg synes man får mange ting til få penge, så frygter at kvaliteten er tvivlsom?

Har I evt. et tredje bud?
Kunne godt tænke mig både 2,4 GhZ og 5 GhZ.

På forhånd tak.
Geerthsen
 
Nørd
Tilføjet:
19-09-2017 09:59:35
Svar/Indlæg:
18/0
Den fra komplet ville jeg ikke tvivle om var go nok, asus plejer og være gode nok, og der sider et intel kort i så, den er vis ok til prisen.


gaming-king
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2017 13:37:57
Svar/Indlæg:
1001/5
Jeg har lige bygget en Intel gamer til en ven bestående af i5-7600K, 16gig RAM og et GTX 1060..

Der smed jeg en TP-Link Archer T8E i, og den har virkelig bare kørt der ud af..

Men jeg var også lidt i vildrede da jeg skulle købe.. Ingen understøtter officielt Windows 10 og der var mange problemer med mange af dem. Men jeg kom frem til at vælge TP-Link's T8E pga. den kører på en Broadcom 4360 chipsæt der skulle være undbyggede drivers til i Windows 10. Den ville først ikke finde driverne, men efter at installere driverne fra TP-Links website, fungere det helt fint og har bare kørt derud af siden.

I mit research oplevere jeg at især ASUS's produkter havde store problemer med Windows 10.

Men det virker ikke som om de gider producere PCI-E Wifi kort længere.. Det er næsten kun USB man finder 😕 Hvilket jeg personligt ikke gad da det bare går i stykker eller man slår det imod noget til en LAN og så ryger hele bundkortet..