#3: spillet detektere om den understøttede hardware er til stede og bruger så det pågældende instruktionssæt til SSAO. Du kan vist godt forcere SSAO dx11 via config.ini filen.
Mht DX12, så tror jeg at det er fordi det er blevet en så åben en API at udviklerne skal gøre meget mere selv pr instruktion, hvor det før vare mere stringent. Det åbne instruktionssæt giver udviklerne stort spillerum, men for nogen tror jeg den for megen frihed er uoverskuelig selv at skulle udfylde.
Alt de med multi gpu support på tværs af producter, er der jo også skudt en hvid pil efter, det kræver at spiludviklerne understøtter det direkte på game engine Basis. Før var sådan noget jo dikteret via grafikkortets driver selv - bl.a også derfor at SLi og Crossfire med dx12 er blevet så elendigt. SLi/Crossfire med Dx9, dx10 og især dx11 var suverænt.
Pt overvejer jeg stærkt at sælge mine eVGA GTX 1080 kort og købe eet gtx 1080ti I stedet for, da jeg de seneste titler kører ad h til i SLi mht skalering. Mine GTX 1080Ti har jeg også splittet op nu til at være i hver sin pc (en med ci7 5820k og den anden Ryzen 5 1600).
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 22-09-2017 22:22:05.