Energifyn/Waoo mest inkompetente udbyder af fibernet?

Diverse d.  23. september. 2017, skrevet af Dreier
Vist: 5796 gange.

Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
23-09-2017 21:10:24
Svar/Indlæg:
366/64
Hey alle,

Årh ved næsten ikke hvor jeg skal starte, i bund og grund håber jeg på at få noget opbakning ifht min fejlmelding og deres inkompetente udbedring af fejlen på mit fibernet.

Here goes. Jeg har haft fibernet hos Energi Fyn i godt og vel 1 måneds tid, helt fra start har der været det ene problem efter det andet, og hver eneste gang har jeg været nød til at ringe til deres support som fatter hat af hvad jeg snakker med dem om. Det viser sig, at det er fuldkommen umuligt at spille online på min forbindelse ud af huset, jeg har Latency variation og packet loss i en sådan høj grad at de spil jeg spiller (Battlefield 1 og CS:GO) er umulige at spille.

Jeg har personligt forsøgt at eliminere alle de punkter der kunne skyldes fejl i mit udstyr og det har ikke gjort nogen forskel, nyt netværkskabel, formatering af PC osv osv osv osv, jeg har nu haft fat i dem 3 gange pga sammen problem og hver eneste gang kommer der den ene dårlige løsning fra dem efter den anden, første gang mente de at det skyldes at jeg havde en NAT-adresse i stedet for en offentlig IP, det løste det ikke. Anden gang mente de at det var fordi den indbyggede router funktion i modemmet gjorde det ustabilt. De har forsøgt at ping min IP adresse uden at få packet loss og den sidste samtale med supporter var ved at løbe af sporet da jeg bad dem om at sende en tekniker ud og skifte mit fibermodem, men hvor jeg blev fortalt at jeg selv skulle betale for det. Det skal siges at jeg kører med kabel direkte fra modem over i PC og der er ingenting der er forbundet trådløst, hvad er jeres holdning om dette? Burde de ikke bare sende en tekniker ud? Og hvad skal jeg sige til dem?

Der er et billede af netværks graphen i bf1 her:
https://imgur.com/a/x4ScA

Selvom packet loss ikke er høj i BF1 som sådan, så er den op til 10% i CS:GO


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Dreier d. 23-09-2017 21:15:02.
gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
23-09-2017 21:12:39
Svar/Indlæg:
5678/460
nope .. stofa vinder den pris :)


de kan ikke skifte skifte port i en central uden og ødelægge det hele :)


qbas
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2017 22:50:10
Svar/Indlæg:
235/69
Din fiber router. Nu står den vel ikke i et teknikskab hvor routeren ikke kan komme af med varmen ?
Har selv haft store problemer med min adsl router hvor varmen var problemet


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
23-09-2017 23:13:31
Svar/Indlæg:
366/64

Din fiber router. Nu står den vel ikke i et teknikskab hvor routeren ikke kan komme af med varmen ?
Har selv haft store problemer med min adsl router hvor varmen var problemet

qbas skrev d. 23-09-2017 22:50:10
Fiber modemmet hænger på væggen hvor de selv har placeret den og er slet ikke varm 😕


Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2017 00:06:35
Svar/Indlæg:
2418/151
er din router med Wifi ? hvis ja så slå den fra inde i dens Bios og brug en anden til wifi.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym2021815192642 d. 24-09-2017 00:07:34.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
24-09-2017 00:15:07
Svar/Indlæg:
366/64

er din router med Wifi ? hvis ja så slå den fra inde i dens Bios og brug en anden til wifi.

Anonym2021815192642 skrev d. 24-09-2017 00:06:35
Wifi ?? Hvad har det her med wifi at gøre? Jeg skal slet ikke bruge wifi .. har du overhovedet læst min tråd?
Desuden har man slet ikke adgang til waoo modemmets setup selv - er du energi Fyn ansat ?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Dreier d. 24-09-2017 00:15:57.


Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2017 00:19:36
Svar/Indlæg:
2418/151
ja det har jeg, men mange af de router man får, har indbygget wifi og det noget lort, og de trækker hastigheden ned på deres internet, men retter sagt det noget billigt lort, men prøv det nu bare, jeg har selv gjort det på min yousee router jeg fik med og det var også noget lort med indbygget wifi.. wupti så var der fart over det igen.. men det et forsøg værd


Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2017 00:21:42
Svar/Indlæg:
2418/151
så tag en snak med dem om at slå det fra


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
24-09-2017 00:22:37
Svar/Indlæg:
366/64

ja det har jeg, men mange af de router man får, har indbygget wifi og det noget lort, og de trækker hastigheden ned på deres internet, men retter sagt det noget billigt lort, men prøv det nu bare, jeg har selv gjort det på min yousee router jeg fik med og det var også noget lort med indbygget wifi.. wupti så var der fart over det igen.. men det et forsøg værd

Anonym2021815192642 skrev d. 24-09-2017 00:19:36


Fortæl mig hvad det her har med mit wifi at gøre?

1: Wifi ER slået fra i boksen.
2: jeg kører med kabel
3: min hastighed er ikke nedsat? Men ustabilt.
4: alle indstillinger er styret fra deres kontor, man har ikke selv adgang til waoo fibermodemmet.


Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2017 00:26:10
Svar/Indlæg:
2418/151
man kan godt selv logge ind, men om det åben for dig kan jeg jo ikke sige det forskelligt for firma til firma, men er sikker på din router bliver mere stabil også ved at slå deres indbygget wifi fra i deres bios.. det hjælp på min og det blev mere stabil og hurtigere


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
24-09-2017 00:27:32
Svar/Indlæg:
366/64

man kan godt selv logge ind, men om det åben for dig kan jeg jo ikke sige det forskelligt for firma til firma, men er sikker på din router bliver mere stabil også ved at slå deres indbygget wifi fra i deres bios.. det hjælp på min og det blev mere stabil og hurtigere

Anonym2021815192642 skrev d. 24-09-2017 00:26:10


Bro, you're fired.


Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2017 00:27:48
Svar/Indlæg:
2418/151
f.eks på min har de lavet en guide til det https://kundeservice.yousee.dk...

som du kan se her


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym2021815192642 d. 24-09-2017 00:29:16.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
24-09-2017 00:29:30
Svar/Indlæg:
366/64

f.eks på min har de lavet en guide til det https://kundeservice.yousee.dk...

som du kan se her

Anonym2021815192642 skrev d. 24-09-2017 00:27:48


Jeg har stadig waoo og ikke yousee .. stop nu med sapotere min tråd..


Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2017 00:32:29
Svar/Indlæg:
2418/151
men du skal lade vær med at spille bagklog, hvis du spørger om hjælp, og uden at prøve det først, så kan du lige så godt rende mig ! for det sgu mig der prøver at hjælpe dig og ikke ødelægge det for dig..

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym2021815192642 d. 24-09-2017 00:37:49.


Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2017 00:33:49
Svar/Indlæg:
2418/151
jeg ved godt du har en Waoo og ikke en yousee


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
24-09-2017 02:46:51
Svar/Indlæg:
3661/82
Jan oenskede at du skal slaa wifi for at minie dne opgave din CPU har i din router for at see om den var overbelaste og derved tabte pakker paa dit kablet netvaerk.

Logikken er god nok, dog en noget crap router hvis det er tilfaeldet.

men du skrev i #8 at wifi er slaeet fra saa det er jo fint nok.
men bender logik er altsaa ikke helt ved siden af.


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2017 06:09:08
Svar/Indlæg:
2335/16
#13 + 1

#0 Han (bender) prøver faktisk at hjælpe dig, :no:
som #15 siger er der god logik i det han siger.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
24-09-2017 06:42:56
Svar/Indlæg:
366/64
Wifi har hele tiden været slået fra i boksen - men jeg kan simpelthen ikke lade vær med at tænke på hvorfor det skulle give packet loss og ustabilitet på kabel?


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
24-09-2017 08:34:19
Svar/Indlæg:
5039/109
Hvilket modem har du?


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
24-09-2017 09:18:11
Svar/Indlæg:
5039/109
Havde du været kunde hos os, (BornFiber, Waoo) så havde vi sendt en tekniker ud og skiftet dit modem. Gratis hvis fejlen ligger hos os.


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2017 09:57:47
Svar/Indlæg:
1406/100
Jeg har selv prøvet samme problem og det viste sig at det fiber kabler de hade trukket hade man beskadiget da man installeret modem. Men det tog så en dygtig og troværdig tekniker en formiddag.

De skal sende tekniker ud til dig da de ikke kan ping måle det vis der er et knæk på fiberlinen det kan kun måles på stedet. Det kan kun lysemåles!


#21
nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2017 12:20:55
Svar/Indlæg:
714/10
Waoo igennem energi fyn er som du selv har fundet ud af, en sjov forsamling.

Jeg havde dog ikke helt samme problem som dig, men de forstår ikke dansk inde på det kontor, teknikeren var sq snu nok da han kom ud og fandt også problemet med det samme, han havde så en laaaang dialog med waoo's support som ikke kunne forstå dansk til at begynde med, men det tog bare lidt længere tid for supporten at forstå hvad der egentligt var problemet.

Nu virker mit waoo, men det tog så 3 måneder, flot support :no: 🤡 :no:


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
24-09-2017 12:47:34
Svar/Indlæg:
2263/307



TolaGarf
 
Overclocker
Tilføjet:
24-09-2017 13:36:51
Svar/Indlæg:
269/14
#0: Har du prøvet at koble din PC direkte i fiber boksen, for at udelukke det er routeren?

P.S: Inden du river hovedet af mig, for at foreslå noget, som du allerede har prøvet, men jeg muligvis har overset, så prøv lige at være lidt mere open-minded når folk prøver at hjælpe dig ;)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af TolaGarf d. 24-09-2017 13:39:57.


Hanfufu
 
Enthusiast
Tilføjet:
24-09-2017 13:58:35
Svar/Indlæg:
63/3
Da jeg fik Waoo sidste her sidste gang jeg flyttede i hus, bad jeg dem med det samme om at slå deres WiFi fra i deres boks, så jeg nåede ikke engang at prøve mere end 5 min med deres WiFi slået til, så kan desværre ikke sige om det har en så stor effekt.

Kunne man evt prøve at lave en ping xx... -t 1000 > c:\testping.txt (mener -t 1000 er at den pinger 1000 gange men ellers kan man jo tjekke syntaksen :)

Så se om pingen svinger i svartid. Det er vel også en form for dokumentation?



#25
doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2017 19:13:14
Svar/Indlæg:
998/134
der 3 ting du skal gøre
1: reset din router
2:sluk fiberboksen i 2 min
3: skift dit netværkkabel
hvis det ikke virker, skal router byttes, medmindre den bygget samme med fiberboks
så waoo bytte det, dvs sætte nyt op


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af doit d. 24-09-2017 19:25:11.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2017 22:36:36
Svar/Indlæg:
5874/1287
Har selv WAOO, dog gennem SEAS-NVE. Din supporter har til dels ret. Du skal selv betale for tekniker-besøget ... HVIS han/hun ikke finder nogen fejl! Er der fejl derimod, så skal supporten selv betale både tekniker og evt en ny fiberboks på væggen. Jeg var gennem samme mølle, da jeg gik fra 60/60 til 300/300, og der skulle en ny boks op på væggen. Det endte med at koste mig nada.

Ovenstående er naturligvis under forudsætning af, at SEAS-NVE og Energifyn har samme aftale med WAOO


Slizerdk
 
Newbie
Tilføjet:
25-09-2017 08:16:34
Svar/Indlæg:
197/3
Amatør!!

Sloges med TDC/Yousee Fiber i 4 år uden at de løste problemet, det blev først løst da monopolet sluttede og jeg kunne skifte til Hiper.

TDC 100/100 linie gav 2.5/0.4 pga. støj/kapacitet og overhead jvf. TDC. At man betaler for at reservere via abonnement garanterer ikke at man får den båndbredde man betaler for at reservere hos Yousee.

Samme fysiske fibertråd med Hiper modem gav 1000/1000 til samme pris og fuld hastighed, bare nyt modem og udbyder på samme udstyr uden for huset!

Mage til bondefangeri og inkompetence skal man lede længe efter !
Monopol er en sovepude og malkemaskine så luk det lortefirma snarest (TDC).

BTW. hvis TDC/Yousee ansatte ser dette så har jeg mindst 8(!) forskellige modems at lægge som ikke får tilsendt returseddel da det er for dyrt i håndtering men de kan frit afhentes af ejer.


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2017 08:29:54
Svar/Indlæg:
979/49
#0 Har du prøvet med et nyt netværkskort? Enten til USB eller indbygning i PC.
PS. De andre forslag der har været er udmærkede.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
26-09-2017 13:47:38
Svar/Indlæg:
366/64
Tak for alles input. Som tidligere skrevet er det trådløse slået fra i modemmet, og det er med kabel direkte mellem modem og PC.
Jeg har været i diaglog med EnergiFyn, og det er virkelig op af bakke, har fået dette svar igen:

"Jeg har set på sagen og det har vores tekniker også. Vores tekniker kan ikke se nogen fejl på fiberen og derfor har vi brug for at vide hvilken sider og hvilke servicer du til går hvor du oplever at internettet er ustabilt/svare dårligt. Er det danske sider som svare dårligt skal vi have kigget på det, men er det en server i USA kan vi ikke gøre noget. Vi har brug for så meget information du kan give os som muligt for at kunne fejlrette."

Det er jo fis med fis på, så de skriver jo faktisk at jeg ikke skal regne med at kunne spille på udenlandske servere?

#0 Har du prøvet med et nyt netværkskort? Enten til USB eller indbygning i PC.
PS. De andre forslag der har været er udmærkede.

gammelgaard_mink skrev d. 25-09-2017 08:29:54


Computeren kommer direkte fra internet fra YouSee og netværkskortet fejlede intet..



_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2017 17:19:00
Svar/Indlæg:
3059/255
Ja nu har jeg desværre selv problemer med mit "bredbåmd nord"

Og det har der været helt fra starten af at der ikke havde været forbindelsen. Jeg havde så fat i kundeservice i går hvor de sagde at der gerne skulle virke i løbet af dagen og det virker stadig ikke.

Hvad gør man lige.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af _Letni d. 26-09-2017 17:19:34.


noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2017 18:06:40
Svar/Indlæg:
3321/21
#29

Manden har jo ret, hvis de ikke kan måle fejl fra dit udstyr til enden af deres, ligger fejlen ikke hos dem.
Når du spiller på servere rundt om i verden skal data jo igennem mange hop, og hvert hop kan være af meget forskellig kvalitet.

Med et hop mener jeg en server der router trafikken videre.

Længere afstand mellem dig og serveren = højere latency, "dårlige" hops (servere) = højere latency og packet loss.
Og bare fordi du har fiber, kan du lagt fra regne med at der er fiber hele vejen fra dig til serveren du spiller på.

Så hvis du kan finde en dansk server hvor problemet stadig er der, kan du undersøge det nærmere.

Hvis du kender IPen på serveren, kan du lave en tracert i cmd, og se hvor det evt går galt.

Sådan ser den ud herfra til hwt.dk:

C:\Users\Anders>tracert hwt.dk

Tracing route to hwt.dk [90.185.47.248]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms RT-N66U-20D0 [192.168.0.1]
2 <1 ms <1 ms <1 ms 84.238.2.252
3 <1 ms <1 ms <1 ms 84.238.3.5
4 6 ms 6 ms 6 ms 84.238.2.38
5 7 ms 6 ms 6 ms kbn-horsk-i1-link.telia.net [213.248.88.9]
6 18 ms 5 ms 5 ms tdc-ic-325698-kbn-b3.c.telia.net [62.115.56.141]
7 14 ms 25 ms 7 ms ae0-0.khk7nqp7.dk.ip.tdc.net [83.88.23.197]
8 7 ms 7 ms 7 ms cpe.xe-7-2-0-0.khk7nqp7.dk.customer.tdc.net [83.91.87.2]
9 7 ms 7 ms 7 ms ae0.u35.br1-fb.ip.fullrate.dk [90.185.1.211]
10 12 ms 11 ms 11 ms hyldahlnet.dk [90.185.47.248]
11 13 ms 12 ms 12 ms hyldahlnet.dk [90.185.47.248]

Trace complete.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
26-09-2017 18:19:18
Svar/Indlæg:
366/64

#29

Manden har jo ret, hvis de ikke kan måle fejl fra dit udstyr til enden af deres, ligger fejlen ikke hos dem.
Når du spiller på servere rundt om i verden skal data jo igennem mange hop, og hvert hop kan være af meget forskellig kvalitet.

Med et hop mener jeg en server der router trafikken videre.

Længere afstand mellem dig og serveren = højere latency, "dårlige" hops (servere) = højere latency og packet loss.
Og bare fordi du har fiber, kan du lagt fra regne med at der er fiber hele vejen fra dig til serveren du spiller på.

Så hvis du kan finde en dansk server hvor problemet stadig er der, kan du undersøge det nærmere.

Hvis du kender IPen på serveren, kan du lave en tracert i cmd, og se hvor det evt går galt.

Sådan ser den ud herfra til hwt.dk:

C:\Users\Anders>tracert hwt.dk

Tracing route to hwt.dk [90.185.47.248]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms RT-N66U-20D0 [192.168.0.1]
2 <1 ms <1 ms <1 ms 84.238.2.252
3 <1 ms <1 ms <1 ms 84.238.3.5
4 6 ms 6 ms 6 ms 84.238.2.38
5 7 ms 6 ms 6 ms kbn-horsk-i1-link.telia.net [213.248.88.9]
6 18 ms 5 ms 5 ms tdc-ic-325698-kbn-b3.c.telia.net [62.115.56.141]
7 14 ms 25 ms 7 ms ae0-0.khk7nqp7.dk.ip.tdc.net [83.88.23.197]
8 7 ms 7 ms 7 ms cpe.xe-7-2-0-0.khk7nqp7.dk.customer.tdc.net [83.91.87.2]
9 7 ms 7 ms 7 ms ae0.u35.br1-fb.ip.fullrate.dk [90.185.1.211]
10 12 ms 11 ms 11 ms hyldahlnet.dk [90.185.47.248]
11 13 ms 12 ms 12 ms hyldahlnet.dk [90.185.47.248]

Trace complete.

noxon skrev d. 26-09-2017 18:06:40


Så forstår jeg bare ikke hvorfor samme servere med Yousee's forbindelse ikke havde de samme problemer?


noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2017 18:45:33
Svar/Indlæg:
3321/21
#32

Trafikken bliver ikke altid routet gennem samme servere (hops), så det er derfor du skal lave nogle test fra din ende, og se om du kan finde ud af hvor det går galt.
Så kan de nogle gange fixe det ved at route gennem andre servere.

Her kan du se alle de forskellige kabler der ligger mellem kontinenterne, forstil dig så hvor mange kabler og servere der ligeledes er på land.

http://cablemap.info/


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
26-09-2017 22:03:37
Svar/Indlæg:
366/64

#32

Trafikken bliver ikke altid routet gennem samme servere (hops), så det er derfor du skal lave nogle test fra din ende, og se om du kan finde ud af hvor det går galt.
Så kan de nogle gange fixe det ved at route gennem andre servere.

Her kan du se alle de forskellige kabler der ligger mellem kontinenterne, forstil dig så hvor mange kabler og servere der ligeledes er på land.

http://cablemap.info/

noxon skrev d. 26-09-2017 18:45:33


Nu er jeg simpelthen nød til at spørge, når man pinger en server. Er det så ikke svartiden den viser retur? Den viser jo vel reelt ikke om der er pakketab mellem hvert hop?

Battlefield 1 er fuldkommen uspilleligt, uanset hvilken server jeg vælger eller hvor den er placeret. 10 i latency variation konstant og mega meget pakketab.

CS:GO hopper konstant med 1-2-3% pakketab, også uanset hvilken server jeg vælger.


mazlink
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2017 00:08:27
Svar/Indlæg:
743/13
Nu ved jeg ikke hvordan Waoo/Energifyn's system er bundet sammen, men de burde have nogle oversigtsgrafer og målinger på linien, ud over en simpel ping. Selv billigt udstyr har mulighed for at man kan logge ind og kigge på interfacet, så man kan se om der er fejl på linien.
Du kan jo prøve en af disse downloads http://speedtest.tele2.net/, og så ringe til dem og høre om de kan se at der er fejl på linien, når den downloader.

Du kan evt. bruge MTR værktøjet i stedet for ping, den måler så vidt jeg ved på alle de routere der er på vejen ;) https://en.wikipedia.org/wiki/... (software)

Evt. skal du skrive en lang mail, der stille og roligt forklarer ALT, uden at du skriver med store bogstaver og virker mega sur. Jeg ved godt det kræver virkelig meget at skulle forfatte så pæn en email, men som tidligere servicemedarbejder i et firma der leverede internet, er der ikke noget værre end mega sure kunder der vil have løst deres problemer lige nu. Men regn med at dem der sidder i den anden ende IKKE ved noget som helst om hvad man bruger sit internet til ud over facebook...

Noget kunne tyde på at det er når der er load på linien problemet opstår. Er det kun spil der giver problemer ? Det kan være en beskadiget eller beskidt fiber der giver problemet, hvis det kun sker når der kommer lidt load.


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2017 07:47:20
Svar/Indlæg:
2185/186
#35 Lige som jeg selv, så løber det dig sikkert også koldt ned ad ryggen, når jeg nævner Tele 2 Freeway 🤣 😀

Det var sgu generelt en større udfordring, at sidde i supporten hos Tele2


#37
Wut
 
Newbie
Tilføjet:
27-09-2017 09:24:14
Svar/Indlæg:
112/4
#29 Er det muligt for dig at dokumentere pakketabet hjemmefra og så flytte din PC over til en ven og gentage eksperimentet for at dokumentere at problemet er på din linje og ikke noget ude i verden et sted?
Helst en ven med samme udbyder 🙂


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2017 11:00:33
Svar/Indlæg:
1300/30
#29 Da teknikeren testede din forbindelse var det så igennem dit modem fra dit hjem? For ellers har han jo ikke reelt testet det!

Få ham til at komme hjem til dig og test forbindelsen præcis som når din pc er koblet til. Finder han så stadig ingen fejl må du jo æde regningen, men så ved du i det mindste din forbindelse kører fint, og så må du tage den derfra.

Har selv waoo/energimidt, og havde selv en tekniker ude at måle på min forbindelse hvor han også fandt et problem, da jeg lige havde fået det. Kan bare ikke huske hvad det var.

Mit Fiber har nu kørt uafbrudt i tre år uden et eneste nedbrud siden installationen. Oplever heller aldrig packet loss 🙂


angloamerikansk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2017 11:13:19
Svar/Indlæg:
978/160
Kører du WiFi ? Google anvider ændring i Bios.


angloamerikansk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2017 11:15:38
Svar/Indlæg:
978/160
Hvad med at finde en anden udbyder ? Her har vi helt alm.gammeldags TDC kobber ind i huset og 20Mbit/2Mbit med TDC router og begge drenge har aldrig haft problemer med Battlefield/Project Cars osv.


Anonym202187141154
 
Moderator
Tilføjet:
27-09-2017 15:41:02
Svar/Indlæg:
1767/90
Jeg vil støtte mig til #40's mening, ring og spørg yousee hvad du kan få på single kobber og på pairbonding evt med g.inp, når du ikke havde det problem på din gamle adresse, så f*ck det fiber crap og få noget stabilt net fra yousee

https://wholesale.tdc.dk/whole...

Jeg har det på mit net pairbonding 150/50, fungere SÅ godt.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2017 18:42:26
Svar/Indlæg:
4217/223
Hvad nu hvis din udbyder sætter din forbindelse gaming?
Jeg har været ud for hos nogen at hvis routeren ikke står til gaming, så kører det ad helvede til, men surfing kører optimalt. Hvor hvis de skifter over til det, så er der ingen, eller meget få problemer ved gaming, dog kan surfing pludselig godt virker lidt meh


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2017 21:01:43
Svar/Indlæg:
5874/1287
#38 har helt ret. Som jeg selv skrev tidligere, insister på at få en tekn iker ud. Finder han en fejl (og det bør han gøre efter din beskrivelse), så er det gratis for dig!!! 🙂

Finder han ikke en fejl, så må du betale, men den mulighed lyder ikke sandsynlig


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2017 09:00:48
Svar/Indlæg:
366/64

Hvad nu hvis din udbyder sætter din forbindelse gaming?
Jeg har været ud for hos nogen at hvis routeren ikke står til gaming, så kører det ad helvede til, men surfing kører optimalt. Hvor hvis de skifter over til det, så er der ingen, eller meget få problemer ved gaming, dog kan surfing pludselig godt virker lidt meh

mfcods skrev d. 27-09-2017 18:42:26


Jeg har snakket med deres support og de snakket ikke noget om et "gaming" mode på deres modem, heller ikke den unge fyr jeg snakkede med fra Waoo som ellers var frisk og selv spillede.

Jeg har undersøgt om det er muligt med andre udbydere og det er det ikke, kan kun få EnergiFyn fibernet der hvor jeg bor.

De har ENDELIG indvilliget i at sende en tekniker, som kommer i morgen. Han virker dog ikke særlig skarp, det første tekniske spørgsmål jeg spurgte ham om fald han af på - Han ved ikke hvad det vil sige at pinge en IP adresse? Og han er tekniker? 😢

Er samtidig i kontakt med en ANDEN tekniker over mail, som heller ikke rigtig forstår hvad jeg siger.. Han beder om en url til den "side" hvor serveren er, han tror altså jeg spiller online på en hjemmeside? :S Det er fuldstændig op af pakke med deres teknikere kan jeg godt mærke..

Vil i ikke stadig mene der er en fysisk skade på fiberkablet? Jeg ved snart ikke længere hvad jeg skal gøre eller sige til dem.. Nu kommer der jo en ud i morgen, men hvis han ikke kan finde fejlen, fordi han ikke er kompetent, så kommer JEG jo til at betale for pisset :S


Anonym202187141154
 
Moderator
Tilføjet:
28-09-2017 13:09:34
Svar/Indlæg:
1767/90
#44 Der er sgu da kobber i jorden hvor du bor 🤡


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
28-09-2017 13:45:06
Svar/Indlæg:
2826/100
#44

De teknikere er sandsynligvis fiber teknikere, dvs. de har som udgangspunkt ikke meget forstand på IT, men er specialiserede i Fiber kabler (splise (spell it?) og montere bokse.

Når det så er sagt, så kunne det være interessant at se hvor du oplever dårlige svartider hen til.

Som udgangspunkt giver en tracert her rigtig god mening, fordi den fortæller hvor lang svartid du har imellem de enkelte hops.

Hvis vi tager nedenstående måling herunder, taget fra der hvor jeg er lige nu.

tracert -d 8.8.8.8

Tracing route to 8.8.8.8 over a maximum of 30 hops

1 2 ms 1 ms 2 ms 10.253.6.2
2 5 ms 3 ms 4 ms 10.253.0.34
3 2 ms 2 ms 2 ms x.x.x.x
4 3 ms 3 ms 7 ms x.x.x.x
5 2 ms 2 ms 3 ms x.x.x.x
6 13 ms 14 ms 13 ms 83.88.19.33
7 13 ms 16 ms 13 ms 195.215.109.194
8 14 ms 13 ms 13 ms 108.170.253.177
9 13 ms 14 ms 13 ms 216.239.54.29
10 18 ms 15 ms 15 ms 8.8.8.8


De første 2 hops, er det netværk jeg sidder på, dvs. mit LAN

10.253.6.2 er min default gateway, dvs. den første L3 enhed som min pc rammer.

10.253.0.34 enten min default gateways, default gateway, eller næste hop. jævnfør en routing tabel.

Det første punkt x.x.x.x er den udbyder der står for internet til lokationen.

De første 2-3 hop, vil være dit eget udstyr (de adresser som hedder 10.x.x.x, 172.16.x.x, 192.168.x.x) derefter rammer du din udbyder, så hvis svartiden indenfor dit eget netværk er 1 ms eller >1 ms er dit eget udstyr som udgangspunkt i orden, hvis svartiden stiger ved 3. hop (altså i ovenstående eksempel x.x.x.x) så kan det være din router der driller, kabel med fejl eller fejl i udbyders skab i vejen), hvis den også er ok, og svartiden generelt set ser pæn ud, så når du ud hvor det er svært at komme med et præcist svar.

Så hvis vi tager den lidt firkantet, har du mulighed for at åbne en kommando prompt, lave en tracert 8.8.8.8 og sende resultatet. Så derfra har du et udgangspunkt til at fejlsøge.

Hver OBS på en tracert sender 3 ping pakker til hver adresse, så du får svartiden over 3 forsøg.


#47
doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2017 14:01:15
Svar/Indlæg:
998/134
#0 har du tænkt på ,at få en opdateret firmware på router.
derefter resetter du router, ved tryk knap ind 10sek
kan give bedre timing, til fibernet
ring til energi fyn


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
28-09-2017 14:18:11
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg er selv tekniker/montør ved et fiberselskab og vi har som udgangspunkt ingen indsigt i hvordan det virker eller nogen særlig IT viden vi skal kende til.

Jeg er så heldigvis forholdsvis IT kyndig og har en dygtig teknisk support jeg kan ringe til når jeg står med grå hår ude hos en kunde.

Jeg spurgte indtil hvilket fibermodem du har fordi problemet sagtens kan ligge der i. Hvis dit selskab ikke gider/kan løse problemet og de ikke skifter modemet, så må du låne et af mig. Kræver selvfølgelig at det er samme som vores icotera 6800.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MazdaMadsen d. 28-09-2017 20:35:16.


#49
doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2017 14:56:39
Svar/Indlæg:
998/134
måske godt nyt
jeg havde svært loade hjemmesider for stykke tid siden
jeg har bredbånd nord/ nu eniig
linie 750/750 til 499kr et tilbud, jeg fik i sin tid
jeg snakkede med supporter, han kun se at, jeg ikke havde resettet modemmet i 4 mdr
det blev resettet ,problemet forsvandt med loadtider på hjemme sider.
det modem, tilgin hg2380
han sagde hvis jeg ikke resetter modemmet ,så det samle en masse lort, som han udtrykte sig.





Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af doit d. 28-09-2017 14:58:39.


mazlink
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2017 00:12:11
Svar/Indlæg:
743/13
#0
Er der noget nyt i sagen omkring fiberforbindelsen fra Energi Fyn ?


Brian
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2017 11:58:15
Svar/Indlæg:
850/212
Den virker igen :)


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2017 13:08:54
Svar/Indlæg:
6181/270

Den virker igen :)

Brian MC skrev d. 09-10-2017 11:58:15
Hvad virker igen?


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
09-10-2017 13:37:25
Svar/Indlæg:
366/64

#0
Er der noget nyt i sagen omkring fiberforbindelsen fra Energi Fyn ?

mazlink skrev d. 09-10-2017 00:12:11


Jeg er i Grækenland pt og forbindelsen hernede er ironisk nok dårligere end derhjemme, så i får en status når jeg engang kommer hjem. :)


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
15-10-2017 14:31:57
Svar/Indlæg:
366/64
Status er som følgende : Efter jeg havde brugt virkelig lang tid på at få Energi Fyn til at forstå at det var nødvendigt at sende en tekniker ud, indvilget de ENDELIG i at sende en tekniker ud (En virkelig klaphat anyway) men han fandt så ud af der var snavs på fiberledningen ind til modemmet, (Fedt!) troede derfor det ville løse problemet, og for en sikkerheds skyld så skiftede han også modemmet til et nyt (alt sammen på deres regning). Da han var gået efter 1 times arbejd cirka, skyndte jeg mig naturligvis at tjekke om det havde hjulpet - Og det havde det IKKE måtte jeg så konkludere. Problemet lever derfor videre.. Nu er jeg tilbage til square one og aner ikke hvad jeg skal stille op, jeg har efterfølgende talt med en anden gut, som fortæller mig at deres modem ikke understøtter uPnP og det derfor kan være ret problematisk at spille - Men mangel på uPnP kan det gøre at jeg får pakketab og networks variation? I det tilfælde, hvad gør jeg så? Skal jeg virkelig ud og have en router som understøtter det og få fibermodemmet sat til bridge mode og så koble en router med uPnP på efter?


Crashzone
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2017 15:03:23
Svar/Indlæg:
480/8
#54. Det har intet med UPNP at gøre. Hvis du er foruden, kan du altid manuelt port forwarde dit spil, hvilket ikke er nødvendigt for de fleste.

Har du mulighed for at prøve samme spil på en anden computer og med/uden wifi? Er det kun ét spil som driller?

Du skal kunne dokumentere dit packetloss el. problem. Fedt hvis du kunnesammenligne det med en kammerat af samme udbyder. Herfra kan du tage snakken med en tekniker. Et spil er ikke dokumentation nok, se #46.

Har du prøvet manuelt at tillade dine spil i Windows firewall? inbound/outbound.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
15-10-2017 15:09:33
Svar/Indlæg:
366/64

#54. Det har intet med UPNP at gøre. Hvis du er foruden, kan du altid manuelt port forwarde dit spil, hvilket ikke er nødvendigt for de fleste.

Har du mulighed for at prøve samme spil på en anden computer og med/uden wifi? Er det kun ét spil som driller?

Du skal kunne dokumentere dit packetloss el. problem. Fedt hvis du kunnesammenligne det med en kammerat af samme udbyder. Herfra kan du tage snakken med en tekniker. Et spil er ikke dokumentation nok, se #46.

Har du prøvet manuelt at tillade dine spil i Windows firewall? inbound/outbound.

Crashzone skrev d. 15-10-2017 15:03:23


Energi Fyns fibermodem har bare ikke et setup som kan tilgåes af private hjemmefra. Alle indstillinger af modemmet skal gøres af deres support.

Den eneste anden computer jeg har er en Macbook air og den kan ikke trække nogen af spillene desværre, så havde det også været lettere at udelukke ..

Jeg kan sagtens dokumentere det internt i spillene med screenshots af de interne netværks grader. Pinger jeg derimod nogle ip adresser via cmd så er der ingenting at se. 0% pakketab til ip'erne. Som gør det endnu mere frustrerende - men så må det jo oplagt at tro at det er noget port forwarding?

Windows firewall er clearet med spillene.. intet at gøre der..



Crashzone
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2017 16:23:24
Svar/Indlæg:
480/8
#56 få dem til at sætte dig i din rj45 port fx 1 i dmz-zone. Så får du hurtigt afklaret, om det er her problemet ligger.

Hvis du ingen adgang til din "egen" boks har, så start med at købe din egen for netop at få adgang.


NightBreaker
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2017 19:04:12
Svar/Indlæg:
857/27
Okay, Dreier, vi prøver igen. Da du ikke har svaret på det spørgsmål førhen, hvilket modem er det, hvad er mærket og model nummeret.

Tror det er det pisse billig lorte modem de bruger, var det ved dem jeg var ude og hjælp med deres net.


NightBreaker
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2017 19:07:27
Svar/Indlæg:
857/27
Og Crashzone har ret. udenom deres lort. Køre selv lige igennem deres fiberboks og ud til min router. Virker.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
15-10-2017 19:55:55
Svar/Indlæg:
366/64

#56 få dem til at sætte dig i din rj45 port fx 1 i dmz-zone. Så får du hurtigt afklaret, om det er her problemet ligger.

Hvis du ingen adgang til din "egen" boks har, så start med at købe din egen for netop at få adgang.

Crashzone skrev d. 15-10-2017 16:23:24


Få dem til hvad siger du? ...
Fiberboksen på væggen kan ikke udskiftes, den sidder plomberet på væggen? Fiberledningen er desuden direkte monteret i modemmet.. Det er sådan de har valgt at gøre det ifht de styre adgangen.

Okay, Dreier, vi prøver igen. Da du ikke har svaret på det spørgsmål førhen, hvilket modem er det, hvad er mærket og model nummeret.

Tror det er det pisse billig lorte modem de bruger, var det ved dem jeg var ude og hjælp med deres net.

NightBreaker skrev d. 15-10-2017 19:04:12


Jeg kan ikke læse nogen steder hvad fiberboksen hedder? Har kigget på deres side her: https://www.energifyn.dk/priva... og det er ingen af dem, men det er den der er illustreret et billede af herhttps://www.energifyn.dk/-/med...

Jeg prøver lige igen : Vil i mene jeg kan eliminere det her, ved at få slået routeren i deres modem fra, og køre det bridge hen til min egen router? Altså Fiberboksen > router?
Hvis svaret er ja, hvilken router skal jeg så vælge? Gerne en med super rækkevidde til maks 1000 kr.


Crashzone
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2017 20:38:40
Svar/Indlæg:
480/8
#60 din fiberboks har ikke så meget med sagen at gøre. Din router er nok den, som du ikke har adgang til, korrekt?

Bredbåndnord bruger Tilgin produkter fra Sverige, de plejer at være rimelig OK, hvis vi snakker max 500mbit wan-lan.

Hvis du ikke har adgang til routeren, kan du bede support om at sætte dig i DMZ-mode, hvor du har 1:1 forbindelse med internettet (Ingen NAT eller blokeret porte) Normaltvis, så har de fleste adgang til deres router. Mulighedern kan dog være begrænset inden i dens interface.

En ny router til max 1000kr med god rækkevidde. Hvor mange mbit har du? ASUS RT-AC66U købes indenfor det budget. Den skal ikke kobles på din nuværende router. Din nuværende router, den smider/gemmer du væk - så sætter du fx AC66U direkte til i din fiberboks.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Crashzone d. 15-10-2017 20:41:06.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
15-10-2017 21:04:50
Svar/Indlæg:
366/64

#60 din fiberboks har ikke så meget med sagen at gøre. Din router er nok den, som du ikke har adgang til, korrekt?

Bredbåndnord bruger Tilgin produkter fra Sverige, de plejer at være rimelig OK, hvis vi snakker max 500mbit wan-lan.

Hvis du ikke har adgang til routeren, kan du bede support om at sætte dig i DMZ-mode, hvor du har 1:1 forbindelse med internettet (Ingen NAT eller blokeret porte) Normaltvis, så har de fleste adgang til deres router. Mulighedern kan dog være begrænset inden i dens interface.

En ny router til max 1000kr med god rækkevidde. Hvor mange mbit har du? ASUS RT-AC66U købes indenfor det budget. Den skal ikke kobles på din nuværende router. Din nuværende router, den smider/gemmer du væk - så sætter du fx AC66U direkte til i din fiberboks.

Crashzone skrev d. 15-10-2017 20:38:40
Min fiberboks og router er samlet i et, jeg har ikke min egen router sat til efter .. Jeg har router funktionen slået til i fiberboksen, og så en switch efter.. Jeg har ingen adgang whatsoever til noget af det, det klare supporten, og jeg må heller ikke få adgang selv for det har jeg spurgt om..

Jeg har 300/300. :)


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
15-10-2017 21:07:46
Svar/Indlæg:
366/64
Nu spørg jeg nok rigtig dumt, men kan man få en router, som ikke har trådløst indbygget? Jeg skal bruge en router til at fordele TV signalet fra rj45 porten, som jeg lige nu bruger en switch til, fordi der som sagt er router i fiberboksen, men bliver det slået fra, så mangler jeg en router, for switch fordeler ikke IP adresser som en switch, vel?


Crashzone
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2017 22:10:29
Svar/Indlæg:
480/8
En router som fx AC66U har både wifi, 1 WAN og 4 switch porte. Du du kommer ikke som sådan til at mangle RJ45 porte.

Jeg ville ikke finde mig i den slags netværksopsætning. Jeg vil ha' fuld kontrol og adgang, for det netværk jeg betaler for.

Kan de ikke give dig en traditionel fiberboks efterfulgt af udbyderens egen router?

Overvejet at skifte udbyder?


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Crashzone d. 15-10-2017 22:12:24.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2017 22:15:38
Svar/Indlæg:
5874/1287
Enten har du misforstået det med router delen, eller også er din fiberboks væsentligt forskellig fra min. I min boks er der ingen "router" (PC-mæssigt set), dog er der selvf. en router der giver en kablet internet forbindelse, to TV-forbindelser samt en fastnet linie, der skal altså ingen switch til for at benytte TV og internet.

Til gengæld er Waoo (efter 300/300 og højere er blevet udbudt) begyndt at "dele" IP-adresser for nogle, så man ikke selv har en rigtig WAN-adresse. Dette oplevede jeg, og dermed var det slut med at køre server selv, samt nogle (men ikke alle) spil havde problemer. Jeg fandt ud af det ved, at min EXTERNE IP hed noget med 192.168.xx.xx (dette kunne jeg se i min egen ASUS router, at min WAN IP hed sådan). jeg ringede til support og spurgte hvad fa... de havde gang i, da det skete samtidigt med jeg fik ny fiberboks og steg fra 60/60 til 300/300. Nå, lige et øjeblik, sagde damen. 20 sekunder senere sagde hun så, at jeg skulle genstarte min fiberboks og min ASUS router. Det virkede dog ikke, men vi aftalte, at hvis ændringen ikke var slået igennem til næste dag skulle jeg bare ringe igen og oplyse et servicenummer hun gav mig, så ville support fortsætte behandlingen. Men en time senere kørte det 🙂
Nu hedder min WAN ip 5.103.xx.xx, og både spil og egen server har kørt perfekt siden. Det er dette, at du er bag en NAT fra Waoo's side der temmelig sikkert er dit problem nu.

Hvis du ikke kender din WAN-IP, så prøv denne side https://whatismyipaddress.com/... der får du det at vide. Hvis de første cifre er 192.xx eller 10.xx så er du også bag en NAT hos waoo. Ring så og få lavet det om.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
15-10-2017 22:26:11
Svar/Indlæg:
366/64

Enten har du misforstået det med router delen, eller også er din fiberboks væsentligt forskellig fra min. I min boks er der ingen "router" (PC-mæssigt set), dog er der selvf. en router der giver en kablet internet forbindelse, to TV-forbindelser samt en fastnet linie, der skal altså ingen switch til for at benytte TV og internet.

Til gengæld er Waoo (efter 300/300 og højere er blevet udbudt) begyndt at "dele" IP-adresser for nogle, så man ikke selv har en rigtig WAN-adresse. Dette oplevede jeg, og dermed var det slut med at køre server selv, samt nogle (men ikke alle) spil havde problemer. Jeg fandt ud af det ved, at min EXTERNE IP hed noget med 192.168.xx.xx (dette kunne jeg se i min egen ASUS router, at min WAN IP hed sådan). jeg ringede til support og spurgte hvad fa... de havde gang i, da det skete samtidigt med jeg fik ny fiberboks og steg fra 60/60 til 300/300. Nå, lige et øjeblik, sagde damen. 20 sekunder senere sagde hun så, at jeg skulle genstarte min fiberboks og min ASUS router. Det virkede dog ikke, men vi aftalte, at hvis ændringen ikke var slået igennem til næste dag skulle jeg bare ringe igen og oplyse et servicenummer hun gav mig, så ville support fortsætte behandlingen. Men en time senere kørte det 🙂
Nu hedder min WAN ip 5.103.xx.xx, og både spil og egen server har kørt perfekt siden. Det er dette, at du er bag en NAT fra Waoo's side der temmelig sikkert er dit problem nu.

Hvis du ikke kender din WAN-IP, så prøv denne side https://whatismyipaddress.com/... der får du det at vide. Hvis de første cifre er 192.xx eller 10.xx så er du også bag en NAT hos waoo. Ring så og få lavet det om.

Burgurne skrev d. 15-10-2017 22:15:38


Min fiberboks har router i, i det den også kan udsende trådløst signal 🙂 det er tjekket med support som siger fiberboksen har router. Ifht det du skriver med en NAT adresse så var det også en ting vi var opmærksomme på / nat er slået fra og min ip hedder 80. Til at starte med.

Men som sagt. Jeg køre fiberboks med router delen aktiveret videre til en switch som jeg har fordi jeg bruger PoE fra den til at fodre nogle PoE enheder, skal jeg gøre det således her i stedet :
Fiberboks (få deaktiveret router delen) videre til min egen router og derefter til switch? Jeg kan ikke undvære switchen, så spørgsmålet er om jeg skal smide switchen på min egen router?

En switch kan ikke fordele / lave flere ip adresser vel? Det er det man bruger en router til?


Crashzone
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2017 22:38:27
Svar/Indlæg:
480/8
#66 en switch sender "bare" pakkerne mellem enhederne, det har du ret i.

Jeg kan godt lidt være bange for, at du får en dårlig oplevelse ved at tilkøbe en ny router og sætte den efter din den nuværende. Simpelthen fordi du får svært ved at deaktivere router delen fuldstændig. Nu når du alligevel døjer med adgang til boksen. (Medmindre du selvfølgelig ved, nu er det deaktiveret uden at være et sekund i tvivl.)

Din router laver ikke flere IP-adresser, "det gør din udbyder". Du har IP-adresser på lokalnetværket fx 192.168.0.1, dem laver dhcp-serveren som er en service de fleste router har kørende, den bestemmer du i øvrigt selv, hvad skal hedde (ip).

Kan du ikke anmode din udbyder, om at få en dedikeret fiberboks? Så du slipper for at have en fiberboks & router løsning i én. Ja, du kan sætte switchen efter den nye router, og opnår det samme som før. Vidste ikke, du havde POE enheder :P


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Crashzone d. 15-10-2017 22:41:25.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2017 22:42:33
Svar/Indlæg:
5874/1287
Okay, så har du en router i din fiberboks, få den slået fra, og få slukket det WiFi signal i fiberboksen.

Hvorfor mener du, at du har brug for en switch?

Når du køber din egen router, så er der (som regel) 4 RJ-45 stik til div PC, NAS, osv osv samt WiFi der er væsentligt bedre end det der er i boksen, samt at du kan så selv komme til alle indstillinger. Nej, en switch kan IKKE selv tildele IP-adresser, og i forb. med spil KAN (men behøver ikke at gøre det) en switch ødelægge enkelte pakker, da switchen kan være optaget af en af de andre ind/ud-gange. Dette undgår du med en router, samtidig med du stadig har 4 kablede udgange med HVER SIN IP-adresse. Som med Yousee, Stofa osv osv, kør så direkte som muligt ind i dit eget udstyr, så har du mest kontrol over, hvad der sker.


NightBreaker
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2017 22:57:20
Svar/Indlæg:
857/27
Fiberboks-> Egen router alle de PoE porte du ønsker.

Har skiftet folk med Stofa Fiber, SE Fiber, Waoo Fiber. Alle sammen den samme vej. Fiberboks til router.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NightBreaker d. 15-10-2017 22:59:47.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2017 22:59:35
Svar/Indlæg:
5874/1287
#69 Præcis 🙂


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
15-10-2017 23:08:53
Svar/Indlæg:
366/64

Fiberboks-> Egen router alle de PoE porte du ønsker.

Har skiftet folk med Stofa Fiber, SE Fiber, Waoo Fiber. Alle sammen den samme vej. Fiberboks til router.

NightBreaker skrev d. 15-10-2017 22:57:20


Kan man få en router med poe porte da?


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
19-10-2017 20:16:50
Svar/Indlæg:
366/64
Op