Fiber modemmet hænger på væggen hvor de selv har placeret den og er slet ikke varm 😕Din fiber router. Nu står den vel ikke i et teknikskab hvor routeren ikke kan komme af med varmen ?
Har selv haft store problemer med min adsl router hvor varmen var problemet
Wifi ?? Hvad har det her med wifi at gøre? Jeg skal slet ikke bruge wifi .. har du overhovedet læst min tråd?er din router med Wifi ? hvis ja så slå den fra inde i dens Bios og brug en anden til wifi.
ja det har jeg, men mange af de router man får, har indbygget wifi og det noget lort, og de trækker hastigheden ned på deres internet, men retter sagt det noget billigt lort, men prøv det nu bare, jeg har selv gjort det på min yousee router jeg fik med og det var også noget lort med indbygget wifi.. wupti så var der fart over det igen.. men det et forsøg værd
man kan godt selv logge ind, men om det åben for dig kan jeg jo ikke sige det forskelligt for firma til firma, men er sikker på din router bliver mere stabil også ved at slå deres indbygget wifi fra i deres bios.. det hjælp på min og det blev mere stabil og hurtigere
f.eks på min har de lavet en guide til det https://kundeservice.yousee.dk...
som du kan se her
#0 Har du prøvet med et nyt netværkskort? Enten til USB eller indbygning i PC.
PS. De andre forslag der har været er udmærkede.
Manden har jo ret, hvis de ikke kan måle fejl fra dit udstyr til enden af deres, ligger fejlen ikke hos dem.
Når du spiller på servere rundt om i verden skal data jo igennem mange hop, og hvert hop kan være af meget forskellig kvalitet.
Med et hop mener jeg en server der router trafikken videre.
Længere afstand mellem dig og serveren = højere latency, "dårlige" hops (servere) = højere latency og packet loss.
Og bare fordi du har fiber, kan du lagt fra regne med at der er fiber hele vejen fra dig til serveren du spiller på.
Så hvis du kan finde en dansk server hvor problemet stadig er der, kan du undersøge det nærmere.
Hvis du kender IPen på serveren, kan du lave en tracert i cmd, og se hvor det evt går galt.
Sådan ser den ud herfra til hwt.dk:
C:\Users\Anders>tracert hwt.dk
Tracing route to hwt.dk [90.185.47.248]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms RT-N66U-20D0 [192.168.0.1]
2 <1 ms <1 ms <1 ms 84.238.2.252
3 <1 ms <1 ms <1 ms 84.238.3.5
4 6 ms 6 ms 6 ms 84.238.2.38
5 7 ms 6 ms 6 ms kbn-horsk-i1-link.telia.net [213.248.88.9]
6 18 ms 5 ms 5 ms tdc-ic-325698-kbn-b3.c.telia.net [62.115.56.141]
7 14 ms 25 ms 7 ms ae0-0.khk7nqp7.dk.ip.tdc.net [83.88.23.197]
8 7 ms 7 ms 7 ms cpe.xe-7-2-0-0.khk7nqp7.dk.customer.tdc.net [83.91.87.2]
9 7 ms 7 ms 7 ms ae0.u35.br1-fb.ip.fullrate.dk [90.185.1.211]
10 12 ms 11 ms 11 ms hyldahlnet.dk [90.185.47.248]
11 13 ms 12 ms 12 ms hyldahlnet.dk [90.185.47.248]
Trace complete.
Trafikken bliver ikke altid routet gennem samme servere (hops), så det er derfor du skal lave nogle test fra din ende, og se om du kan finde ud af hvor det går galt.
Så kan de nogle gange fixe det ved at route gennem andre servere.
Her kan du se alle de forskellige kabler der ligger mellem kontinenterne, forstil dig så hvor mange kabler og servere der ligeledes er på land.
http://cablemap.info/
Hvad nu hvis din udbyder sætter din forbindelse gaming?
Jeg har været ud for hos nogen at hvis routeren ikke står til gaming, så kører det ad helvede til, men surfing kører optimalt. Hvor hvis de skifter over til det, så er der ingen, eller meget få problemer ved gaming, dog kan surfing pludselig godt virker lidt meh
Hvad virker igen?Den virker igen :)
Er der noget nyt i sagen omkring fiberforbindelsen fra Energi Fyn ?
#54. Det har intet med UPNP at gøre. Hvis du er foruden, kan du altid manuelt port forwarde dit spil, hvilket ikke er nødvendigt for de fleste.
Har du mulighed for at prøve samme spil på en anden computer og med/uden wifi? Er det kun ét spil som driller?
Du skal kunne dokumentere dit packetloss el. problem. Fedt hvis du kunnesammenligne det med en kammerat af samme udbyder. Herfra kan du tage snakken med en tekniker. Et spil er ikke dokumentation nok, se #46.
Har du prøvet manuelt at tillade dine spil i Windows firewall? inbound/outbound.
#56 få dem til at sætte dig i din rj45 port fx 1 i dmz-zone. Så får du hurtigt afklaret, om det er her problemet ligger.
Hvis du ingen adgang til din "egen" boks har, så start med at købe din egen for netop at få adgang.
Okay, Dreier, vi prøver igen. Da du ikke har svaret på det spørgsmål førhen, hvilket modem er det, hvad er mærket og model nummeret.
Tror det er det pisse billig lorte modem de bruger, var det ved dem jeg var ude og hjælp med deres net.
Min fiberboks og router er samlet i et, jeg har ikke min egen router sat til efter .. Jeg har router funktionen slået til i fiberboksen, og så en switch efter.. Jeg har ingen adgang whatsoever til noget af det, det klare supporten, og jeg må heller ikke få adgang selv for det har jeg spurgt om..#60 din fiberboks har ikke så meget med sagen at gøre. Din router er nok den, som du ikke har adgang til, korrekt?
Bredbåndnord bruger Tilgin produkter fra Sverige, de plejer at være rimelig OK, hvis vi snakker max 500mbit wan-lan.
Hvis du ikke har adgang til routeren, kan du bede support om at sætte dig i DMZ-mode, hvor du har 1:1 forbindelse med internettet (Ingen NAT eller blokeret porte) Normaltvis, så har de fleste adgang til deres router. Mulighedern kan dog være begrænset inden i dens interface.
En ny router til max 1000kr med god rækkevidde. Hvor mange mbit har du? ASUS RT-AC66U købes indenfor det budget. Den skal ikke kobles på din nuværende router. Din nuværende router, den smider/gemmer du væk - så sætter du fx AC66U direkte til i din fiberboks.
Enten har du misforstået det med router delen, eller også er din fiberboks væsentligt forskellig fra min. I min boks er der ingen "router" (PC-mæssigt set), dog er der selvf. en router der giver en kablet internet forbindelse, to TV-forbindelser samt en fastnet linie, der skal altså ingen switch til for at benytte TV og internet.
Til gengæld er Waoo (efter 300/300 og højere er blevet udbudt) begyndt at "dele" IP-adresser for nogle, så man ikke selv har en rigtig WAN-adresse. Dette oplevede jeg, og dermed var det slut med at køre server selv, samt nogle (men ikke alle) spil havde problemer. Jeg fandt ud af det ved, at min EXTERNE IP hed noget med 192.168.xx.xx (dette kunne jeg se i min egen ASUS router, at min WAN IP hed sådan). jeg ringede til support og spurgte hvad fa... de havde gang i, da det skete samtidigt med jeg fik ny fiberboks og steg fra 60/60 til 300/300. Nå, lige et øjeblik, sagde damen. 20 sekunder senere sagde hun så, at jeg skulle genstarte min fiberboks og min ASUS router. Det virkede dog ikke, men vi aftalte, at hvis ændringen ikke var slået igennem til næste dag skulle jeg bare ringe igen og oplyse et servicenummer hun gav mig, så ville support fortsætte behandlingen. Men en time senere kørte det 🙂
Nu hedder min WAN ip 5.103.xx.xx, og både spil og egen server har kørt perfekt siden. Det er dette, at du er bag en NAT fra Waoo's side der temmelig sikkert er dit problem nu.
Hvis du ikke kender din WAN-IP, så prøv denne side https://whatismyipaddress.com/... der får du det at vide. Hvis de første cifre er 192.xx eller 10.xx så er du også bag en NAT hos waoo. Ring så og få lavet det om.
Fiberboks-> Egen router alle de PoE porte du ønsker.
Har skiftet folk med Stofa Fiber, SE Fiber, Waoo Fiber. Alle sammen den samme vej. Fiberboks til router.