Davs. Jeg er på udkig efter en universal fjernbetjening, og har kig på bl.a. en Harmony One Ultimate, eller en Harmony 950. Der er dog ingen af disse 2 der har et numerisk tastatur 😲
Så hvordan vælger man kanal? Hvordan vælger man side i teksttv? 😳
Mange nye TV har (selvf.) en fjernbetjening, men der er der heller ingen numeriske taster? Er disse gået helt af mode, eller hvad er forklaringen?? 😳
Når du trykker et tal, så sendes den kode som er indstillet.
- - -
Når du starter op med din nye fjernbetjening, så vælger du hvilken model(ler) den skal emulere. Den kender næsten alle fjernbetjeninger i verden, og ellers kan den oplæres.
Davs. Jeg er på udkig efter en universal fjernbetjening, og har kig på bl.a. en Harmony One Ultimate, eller en Harmony 950. Der er dog ingen af disse 2 der har et numerisk tastatur 😲
Så hvordan vælger man kanal? Hvordan vælger man side i teksttv? 😳
Mange nye TV har (selvf.) en fjernbetjening, men der er der heller ingen numeriske taster? Er disse gået helt af mode, eller hvad er forklaringen?? 😳
Du kan swipe imellem sider på touchskærmen og en af siderne er et numerisk tastatur, så på den måde kan du indtaste et nummer eller skifte tv kanal via numre.
Jeg har selv en Logitech Ultimate og jeg har ikke brugt tal til at skifte kanal i mange år. Jeg trykker på "Guide" til at åbne EPG'en og bruger pil op/ned og ok knappen til at vælge den kanal jeg vil hen på. Text tv bruger jeg ikke. Alternativt kan man bruge channel +/- knapperne til højre på fjernbetjeningen til en klassisk "channel surfing".
Min anbefaling med en Harmony Ultimate (og nok også de andre Harmony) er at bruge de fysiske knapper så meget som det er muligt. Touchskærmen er ikke ligeså responsiv som man kender det fra en Smartphone, så hvis man primært bruger den til at navigere bliver man sindsyg. Hvis man en sjælden gang skal indtaste nummer på texttv vil det ikke være et problem, men man vil nok gerne binde en fysisk knap til at åbne texttv når man er på profilen "Se TV", så man ikke skal swipe helt til højre for at åbne text tv og bagefter helt til venstre for at få numerisk tastatur, også helt til højre igen for at lukke det.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Salkcin d. 27-09-2017 10:50:07.
Jeg har i efterhånden mange år haft en Harmony One, og bruger den stadig til alt mit A/V udstyr, min mediacenter pc og min varmepumpe. Trist at den ikke kan fås mere da jeg er og altid har været meget glad for den 🙂