og installeret en SSD i maskinen, hvilket gik ganske smertefrit og ligetil. Dog har jeg et enkelt problem med maskinen.
Den er relativt langsom om at starte op. Der går alt mellem 1-5 min, før pc'en starter og der kommer strøm til usb enheder.
Så snart den er igang virker den upåklageligt, men det irriterer mig bare lidt at den er SÅ lang tid om at boote op, når man er vant til at en pc er tændt inden man har sluppet power knappen.
Er bærbarer bare generelt langsommere til at starte op eller kan jeg gøre noget for at forbedre det.
Du har tjekket om ACHI er aktiveret, installeret Intel's Toolbox så du kan tjekke SSD'en tilstand, installeret IRST?
Jeg ved fra mit nuværende bundkort at Intel's SSD'er bare ikke er glad for alle bundkorts kan fint få max læsning skriving hang ved omkring 100MB/s derfor jeg idag kun køre Samsung 850/960 Evo og der er ingen problemer.
prøv hard reset, har virket på hel del, af de bærbare jeg har reparet tag powerstikket ud og batteriet tryk på powerknappen i ca 20-30 sek hold knappen nede sæt batteriet igen og power på
Så det er POST i bios der er langsom og intet du skal gøre i Windows eller den installation.
Prøv at løb BIOS igennem for settings af boot device.
Det kan også være der ligger noget UEFI som den forsøger at checke inden den loader windows. Lavede du en clean install af Windows eller en disk clone da du skiftede til SSD?
Godt nok et longshot, men gør en del i rep af bærbare, og har et par gange oplevet, at et defekt keyboard har forårsaget noget lignende det du beskriver, prøv evt. at fjerne det 🙂