Ang bredbåndnord/eniig

Diverse d.  02. oktober. 2017, skrevet af _Letni
Vist: 1480 gange.

_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2017 17:50:28
Svar/Indlæg:
3090/261
Hej lige et spørgsmål ang hvornår jeg evt bør reagere

For jeg fik for ca 3 uger siden sat mit fibernet op og det har jo desværre aldrig virket.

Så jeg prøver at få fat i deres bredbpndnords kundeservice. Og får så at vide at mit abonnement er i karentæne og de prøver så på at åbne det uden held hvor jeg fik at vide at forbindelsen vil blive åbnet i løbet af dagen. Og afslutter derefter samtalen.

Ok dagen efter virker min forbindelse så stadig ikke

Får så fat i kundeservice igen og skal igennem hele rumlen med at remse mac adressen og serienummeret op på både routeren og boksen. og så at jeg skal ind og tjekke om boksen lyser ved fiber hvilket den jo ikke gør. Og får så at vide at de lige skal aktivere den og så skulle mit det gerne virke i løbet af dagen.

Ok dagen efter virker det stadig ikke.

Ok så prøver jeg at kontakte dem igen og skal igen igennem hele rumlen med at fiinde serienummer på routeren og boksen og får det samme at vide som før. og at de aktiverer boksen og ringer tilbage når den er aktiveret. Hvilken de så ikke har gjort endnu.

Og jeg er ved at være lidt meget i tvivl om de holder hvad de lover 😐


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af _Letni d. 02-10-2017 17:51:49.
Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2017 18:12:52
Svar/Indlæg:
1906/25
Bliv ved med at ringe til dem. Det er det eneste der hjælper.


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2017 18:21:51
Svar/Indlæg:
5750/124
som #1 siger, eller spørg efter anden løsning, eller præcisering af hvad de mener med "skal lige aktiveres, så virker det".

For hvis de klikker på en knap, i deres system inde ved dem, og forventer at den på magiskvis løser alle problemer, så kan de meget vel tage fejl. Spørg evt. om de kan se din router/komme i kontakt med den fra deres side af.


Cardio
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
02-10-2017 19:48:55
Svar/Indlæg:
300/58
Jeg var blevet hængende i røret .. og ringet efter en halv time hvis det stadig ikke virkede ... 😀


micbanand
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2017 20:07:56
Svar/Indlæg:
713/74
utroligt som det kan variere.
jeg har hos waoo hos midtvest.

de holder 100%
hurtig og faglig dygtige :)


Peden666
 
Superbruger
Tilføjet:
03-10-2017 15:22:10
Svar/Indlæg:
25/0
Der er gode chancer for at installatøren har vendt fiberen forkert, altså termineret den 180 grader forkert. Det skete for mig, og efter de sendt en teknikere ud fiksede han det på få minutter, og så kørte det bare.

Noget tilsvarende er sket for en kollega, så måske er det det?

Udfordringen er at der kan opnås lejlighedsvis forbindelse så supporten kan have svært ved at så fejlen.



_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2017 21:24:32
Svar/Indlæg:
3090/261
Ja jeg tror bare at jeg see om ikke jeg kan opsige det og så gå tilbage til safnet som jeg havde før. For det kørte nu meget godt


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2017 13:34:17
Svar/Indlæg:
3090/261
Ja jeg har haft fat i dem igen og fået at vide at min router + box mangler at blive registreret i systemet.

Så jeg er lidt spændt på om det er løst i løbet af imorgen.


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2017 13:23:25
Svar/Indlæg:
3090/261
Ja det virker stadig ikke. Bør jeg evt overgive mig og skifte selskab


Xcalibur
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2017 14:44:48
Svar/Indlæg:
109/11
Hvis det vitterligt stadigt ikke virker efter 7 dage, vil jeg nok bede dem om at sende en tekniker ud, som ikke kører før det virker. Og så fortælle dem, at hvis de ikke har løst det i løbet af måske 3 dage vil du gerne opsige dit abonnement.

Efter så mange "afvisninger" vil jeg ikke finde mig i en "vi trykker på en knap og så virker det nok i morgen" løsning mere.

Har selv været dér, med Bredbånd Nord et par gange.. Og de ringer sjældent tilbage, hvis de lover det.


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2017 16:51:12
Svar/Indlæg:
3090/261
9# Det vil jeg lige prøve.


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2017 17:16:50
Svar/Indlæg:
3090/261
Ja er der andre gode alternativer hvis ikke de får det op at køre i løbet af de 3 dage

Men det jeg har fået at vide den her gang er at grunden til det ikke virker er at der er problemer med udstyret i det kvarter jeg bor i.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af _Letni d. 09-10-2017 17:24:31.


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2017 18:41:13
Svar/Indlæg:
447/2
Jeg ville personligt skrue bissen på overfor dem og fortælle dem at hvis det ikke er fikset inden for x dage, så benytter du din fortrydelsesret til at komme ud af aftalen.

Der er masser af alternativer, spørgsmålet er bare om de dækker dit område :)

waoo.dk / hiper.dk / gigabit.dk /


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2017 12:49:05
Svar/Indlæg:
3090/261
Ja jeg havde fat i dem i går hvor jeg gav dem 3 dage til at få det op at køre alternativt opsiger jeg mit abonnement


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2017 06:29:23
Svar/Indlæg:
447/2
Blev problemet fikset efter du gav dem et ultimatum?


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
12-10-2017 12:16:54
Svar/Indlæg:
5039/109
Selvom du skifter selskab, så hænger din forbindelse fysisk stadig på samme udstyr. Så hvis der er noget galt med switchen i deres ende, så er der det stadig når du skifter.

Et ultimatum er nok ikke vejen frem, men bliv ved med at kontakte dem.


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2017 13:30:20
Svar/Indlæg:
3090/261
14# Det virker stadig ikke.


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2017 18:40:23
Svar/Indlæg:
3090/261
Ja det forløb endte desværre med at jeg tog den beslutning ag opsige mit abonnement ved bredbåndnord, Da de ikke kunne få taget sig sammen til at gøre noget ved problemet.

Men i skal ellers have rigtig mange tak for hjælpen

Og er endt ud med at bestille en 125/50 mbit forbindelse ved safnet istedet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af _Letni d. 13-10-2017 18:46:02.