Moderator
Tilføjet: 02-10-2017 19:57:47
Svar/Indlæg:
3863/538
Hej,
Som mellemleder på fabrik har jeg på jobbet en røvfuld opgaver som jeg skal følge op på. Mange med forskellige deadlines osv. Det bruger jeg Outlook til at håndtere, fordi det bare fungerer med kalender, mail, opgaver og sharepoint. Og så fordi at med 80+ mails per dag, så står det åbent alligvel.
I privaten er behovet selvsagt ikke så stort, og da jeg bruger meget "skærm" på jobbet - forsøger jeg at holde det på et minimum herhjemme. Men det giver mig lidt hovedbrud i forhold til diverse "opgaver" Konen bruger en May-land kalender - og jeg er ikke skide god til at få noteret hendes aftaler/opgaver i min Google Kalender - ligesom at der jævnligt "smutter" en opgave i forbindelse med frivilligt arbejde, skoler o.lign.
En google kalender der er synkroniseret med fruens iphones kalender via mail. Jeg har en android fon ( selvfølgelig ) og der har jeg på forsiden af fonen en lille app installeret - "smooth calendar" som kan indstilles til at vise dagens aftaler og eksempelvis de ti næste aftaler. Det kræver dog at i begge begynder at anvende en digital kalender. Jeg siger altid, at hvis det ikke stå i kalenderen, kan jeg ikke være med til det 😀 ... efter 4-5 dobbeltbookinger pga manglende indtastning, er der kommet struktur på det.
#0 Jeg bruger min mail/kalender til alt - både arbejde og privat. Alt ryger i min elektroniske kalender som jeg checker på computer og telefon. Hvis det ikke er i min kalender glemmer jeg det. 🙂
Jeg sender så invites til dem hvor der er flere involveret - ja også mellem mig og fruen. 🙂
Vi har hver især vores gmail-konto med separate kalendere og derudover har vi også en fælleskonto, som kan bruges til fællesting, opsætning af fælles devices (eks. en Nvidia Shield som bruges af familien) samt en fælleskalender, som så er sat op, så vi kan se/bruge den fra eks. telefoner, tablets, Outlook osv.
For nogle år siden da jeg ville synkroniser konens kalender og min, virkede det ikke rigtigt, så jeg har bare lagt hendes gmail konto på min mobil, så vi begge skriver i den. Det fungere super.
Hvis det ikke står i kalenderen glemmer vi det.. 😀 😀
Microsoft Planner er jeg begyndt at bruge. Jeg bruger stadig min Outlook til at markere hvilke opgaver jeg overordnet set arbejde med eller hvis jeg skal vise, at i en given periode kan jeg ikke forstyrres. MS Planner bruger jeg så til ALLE opgaver, alt blive registreret heri så snart jeg ser den. Du kan bla. gruppere opgaver i forskellige kategorier og sætte deadlines på mv.
Det er vist en del af Office 365 produkt portfolio.
Privaten bruger vi en g-mail oprettet kalender som er delt i mellem os.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gammelgaard_mink d. 03-10-2017 12:14:25.
Noget delt kalender på telefonen og så den primære, der er en familiekalender på køleskabsdøren, hvor fællesaftaler er på og store som små kan følge med.