Hmm hvis ikke du kan åbne porten i den første router, hjælper det ikke noget at sætte en anden bag den.
Med mindre at den selv åbner porten samtidig med du laver forward, og så er en anden router jo ikke nødvendig.
4Gbit ? 😲
#0 Fordi routing dræber performance.
Jeg har selv måtte skifte at bruge en decideret router da jeg fik opgraderet min fiber linje, da min ASUS RT-AC66U simpelthen ikke kunne håndtere det. Har dog altid kørt med udbyderens udstyr i bride, da det bare fungerer bedre når man begynder at skulle åbne porte osv.
Jeg har købt en Ubiquiti EgdeRouter Lite, dette er en decideret router og et enterprise produkt og ikke hvad folk normalt omtaler som router, hvilket i virkeligheden både er en 3i1 enhed med både Switch, Trådlås AP og noget software routing.
Efter Edege routeren har jeg en switch og min Asus RT-AC66U som kun er opsat som access point. Det giver flere enheder, men hver enhed har kræfter nok til at udføre hver sin opgave.
Jeg kan anbefale Ubiquiti EdgeRouteren, hvis man er lidt teknisk og har mod på det, som sagt det er et enterprise produkt, så det er ikke så brugervenligt som det kunne være.
Hvis du leder efter en "router" 3i1 løsning, så kan jeg kun sige jeg ikke kan anbefale ASUS RT-AC66U.
Boksen for formentlig et fiberoptisk kabel ind, hvilket den konverterer til RJ45 alm netværk. Den kan du ikke undgå.
Så hvis den kommer bliver opsat til at være modem, så skal der en router af en eller anden form bagved.
Som sagt så har jeg oplevet at ASUS RT-AC66U ikke magter denne opgave på en 300/300.
Går du med EdgeRouter Lite, så skal du have en boks til det trådløse osse.
Det der er godt ved den her løsning er at hver enhed er bygget til en specifik opgave og ikke er en alt i en. Men det giver flere bokse der skal være sat sammen.