Intel er endnu en gang ved at køre sin markedtings-afdeling i stilling til os dumme forbrugere. Det er ikke direkte løgn, men det fortæller bestemt ikke sandheden:
De har allerede gjort det længe. Single Core tubo er oplyst på alle processorer, men ved x antal kerner, hvad er så hastigheden. Det har man skulle opsøge flittigt for at vide med e5 processorer.
Det fremgår ikke direkte af deres egen hjemmeside. Hvad skal vi os med alle de kerner. Bare 1 kunnee klare opgaven fint nok. Det ændre sig nok først med kvantum processorer
Tror ikke det er så meget for at genere AMD. Det drejer sig nok mere om generelt at få folk til at opgradere deres gear.
Det lyder jo jo fedt, at man nu kan få en 4.7 ghz cpu, hvis man har en der "kun" kører 2.8 - og samtidig kan de få solgt nogen chip-sets og andre licenser, der virkelig bringer penge ind.
I "gamle" dage (cel 266@412 mhz eller cel 300@450 mhz) , skiftede man jo gerne grej en gang om året fordi ydelse steg med 100% hver 18 måned.
I dag stiger ydelsen meget mindre, så Intel må jo gøre noget for at fastholde interessen.
Er det ikke det samme med Ryzen? Min 1600X (1800X har det samme) har en boost på 4Ghz - på en enkelt core af gangen. Og man har ingen anelse om hvor meget den booster på flere cores af gangen. Det meste af tiden kører den 3.7Ghz og kun små-spikes kommer op på 4Ghz.
Jeg må så sige, at min gode gamle 4790K kører fint med 4,5 Ghz på alle corer samtidig (med en lille forøgelse af vCore).
Og med sådan et skema over den helt nye "kaffe-maskine", så forbliver min 4790K i min gamerPC et stykke tid endnu. Så stor forskel er der alligevel heller ikke på Z370 og Z97 chipsættet 🙂
Hvis man ser på de antal solgte CPU'er i de sidste 6mdr, så har AMD sneget sig op på noget af det, der ligner 46%. Det er lidt et vink med en vognstand til Intel 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 11-10-2017 15:09:55.