Kan du programere Arduino og sætte steppermotorer til?

Diverse d.  14. oktober. 2017, skrevet af Miccim
Vist: 1285 gange.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2017 14:05:43
Svar/Indlæg:
3233/128
Hej gutter.

Prøver lige herinde for der er sku så mange nørder der kan mere end bare at rode med pc. 🙂

Jeg er ved at udvikle et stykke værktøj og kan selvfølgelig 😛 ikke sige hvad det skal bruges til. Det betyder intet for opgaven for den kan jeg lede uddybe.

Jeg vil gerne have mulighed for, at kunne tage en rulle med en 1mm tynd stålwire og rulle den over på en tom rulle.

Jeg skal altså have en styring og 2 steppermotorer. Jeg vil gerne kunne styre farten på motoren der trækkker wiren over. Den skal have soft start stop. Kunne bestemme hvor mange meter der rulles over.eks. 3 meter. Kunne rulle 3 meter over og så rulle dem tilbage igen, altså kunne lade det køre i loop. Sørge for den rulle der afgiver wire "holder igen" så wiren ikke hænger. Kunne styre hvor meget modstand den motor laver.

I softwaren kunne justere alle paremetre når loopet kører. Længere eller korter antal meter, stærkere eller svagere modstand i wiren.

Til sidst kunne styre dette på en pult eller endnu bedre på en flot touch skærm. 🙂

Jeg vil selvfølgelig betale for dette. Er der nogen der har mod på sådan et projekt? Når vi går i gang bestiller jeg bare alt hardwaren. Tidshorisont på det skal være færdigt. Så hurtigt som muligt 🤣 Vi ser hvad du mener det tager at programere.

Kender i nogen der vil lave sådane et projekt hvis i ikke lige kan selv?

Mvh. Michael
Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2017 16:56:22
Svar/Indlæg:
2211/331
her er en steppermotor tutorial :https://www.arduino.cc/en/Tuto...

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2017 18:55:20
Svar/Indlæg:
3233/128
Det grundlæggende kan jeg, men har ikkq tiden til at sætte mig ind i det og lære det fra bunden. 😢

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2017 11:07:52
Svar/Indlæg:
743/13
Du kan eventuelt prøve at rette henvendelse til elektronik linierne på universiteterne, eller måske en automatik linie på en teknisk skole. På universiteterne skal man bruge et bachelor projekt pr. studerende, og på automatik kan der vel være folk i skolepraktik.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2017 12:37:48
Svar/Indlæg:
3233/128
Okay ja, det er en mulighed. Tak.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2017 13:21:38
Svar/Indlæg:
5750/124
#0 nu ved jeg ikke hvor du er fra, men som #3 siger, så er det nok ikke dumt at kigge på universiteterne. Nu ved jeg ikke hvornår du skal bruge det, men det er ved at være nu, hvis du skal ramme bachelor projekterne til foråret (da folk gerne skal have en nogenlunde ide om hvad de skal lave, inden så længe).
Ude på SDU (skulle du nu være fra Odense), så ville robot ingeniørerne og svagstrøm nok ikke være et dårligt sted at starte 🙂