Udvide HP EliteDesk med trådløst netværk og lydkort... - men hvad?

Diverse d.  28. oktober. 2017, skrevet af tipsen
Vist: 1148 gange.

tipsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2017 13:05:41
Svar/Indlæg:
197/63
Jeg har en HP EliteDesk 800 G2 (i7-6700, Q170 MB), som jeg gerne vil have udbygget lidt. Jeg har brug for at maskinen også kan gå på netværket trådløst samt at der er en digital S/PDIF udgang med lyd.

Maskinen er en Small Form Factor (SFF) og jeg vil helst have stumperne ind i computeren fremfor løse stumper udenfor kabinettet (ie. USB-dele) - derfor virker det til at PCI Express kort med low-profile brackets er det jeg skal bruge.

Et bud kunne være et Intel AC 8265 netværkskort - og det er som standard M.2 interface og beregnet til bærbare, så der skal bruges en PCIe<->M.2 adapater samt noget løst antenneværk - det kan jeg ikke rigtigt finde...

Er det en "korrekt" løsning, kan nogen hjælpe med at finde de stumper der skal/kan bruges eller er der bedre alternativer?

Mht. lydkort, så skal det bare være "et eller andet" - der kører PCI Express, har low profile bracket og en S/PDIF udgang - det behøver selvfølgelig ikke være det arveste skrammel... - her har jeg ingen som helst bud...

Nogle inputs, forslag, kritikpunkter eller andet der kan hjælpe mig lidt videre?
svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
28-10-2017 18:38:35
Svar/Indlæg:
2263/307
Hvis du kun bruger SPDIF udgangen på lydkort, er der ikke behov for et dyrt. Det er jo blot signalet den sparker videre.


tipsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2017 20:14:11
Svar/Indlæg:
197/63
Ja, men derfra og så til at finde noget konkret, som stadig er billigt... 😕 (Synes jeg røg op i ca. 500kr)


Taff
 
Superbruger
Tilføjet:
28-10-2017 22:51:06
Svar/Indlæg:
22/1


XzibitWar
 
Overclocker
Tilføjet:
29-10-2017 06:46:37
Svar/Indlæg:
9/1
Tro det vil være lidt som at score selvmål ikke og satse på AC sandart

Har gode oplevelser med denne her

https://www.proshop.dk/Netvaer...


tipsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2017 22:58:32
Svar/Indlæg:
197/63
Lydkortet ser ud til at være et fint bud - og vist også med en lp-bracket - billedet ser ud til at være full-size bracket.

Mht. netkort, skulle det gerne være AC, gerne dual og derudover skal der også gerne være Bluetooth (helst 4.2) på netkortet - derudover kan jeg godt lidt tanken om at kunne få antennerne - har pt. en løsning med en ekstern antenne fra et Gigabyte motherboard og det er giver noget at antennen kan flyttes lidt væk fra computeren.