Har modtaget et motherboard af en sælger fra Hol, og er i tvivl om det er dødt, eller hvad der er sket med det.
Ville hurtigt teste det, så smed det bare på en kasse, og satte det mest nødvendige hardware til, for at se om det ville boot.
Det endte så bare med at maskinen tænder i 1-2 sek, også går ud med det samme. Dette fortsætter så til man slukker for strømmen, får hverken billede på skærmen, eller noget som helst anden form for liv.
Jeg har smidt en anden CPU i samme motherboard, og den lavede samme nummer. Har også taget batteri ud, og har også prøvet at flytte på jumperens.
Der er tale om et foxconn H67M mATX motherboard.
Her er der en lille video til at vise mit problem.
#5 ja du kan sagtens boot og post uden køler for at teste intet problem i det. Den metode er ofte brugt i industrien. Så du har nok modtaget noget defekt.
Moderator
Tilføjet: 30-10-2017 10:06:58
Svar/Indlæg:
4983/48
Arg nu gik mit svar i vasken pga nettet heroppe gik i sort 😐
Anyway pointen var, jeg har lige zappet mit Z77 Pro3 tilbage til livet ved en fejl, hvor jeg ikke havde fået sat 24pin stikket ordenligt i (min server PSU starter selv op hvis ikke den grønne power-on ledning har forbindelse i den anden ende)
Det var ellers helt dødt og ville intet, så jeg har taget det til efterretning og lavet en gammel 500w energon om til en jumpstart PSU til formålet at forsøge at zappe bundkort der ellers er erklærede døde til live igen 🤣
Hvis sælger ikke vil tage bundkortet tilbage, så tester jeg det gerne godt igennem her, for derefter at zappe det engang 😀 🤣