Stjålne pakker fra Komplett ???

Webshop/producenter d.  30. oktober. 2017, skrevet af HM
Vist: 4600 gange.

HM
#0
HM
 
Superbruger
Tilføjet:
30-10-2017 19:42:43
Svar/Indlæg:
213/53
Hvordan spiller klaveret hvis en pakke forsvinder, (læs: bliver stjålet internt), hos Postnord når man har handlet hos Komplett ????

Holder de mig skadesløs og sender straks en ny ????

Jeg er lidt nervøs, min nye 43" skærm er sunket i Jorden, sidst set i pakkecenter Brøndby i går aftes, kundeservice har lukket.

Jeg har haft en lignende sag med BJ-trading der trak ud i to måneder pga intern efterlysning og div tov-trækkeri og forhalineger imellem de to parter.

Krydser finger og håber det løser sig i morgen, men vil godt vide hvad jeg har i vente i worst case


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 30-10-2017 21:11:21.
FazL
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2017 20:07:59
Svar/Indlæg:
203/43
bHvis det sidste du kan se på T&T er Brøndby pakkecentral igår aftes, så giv dem da lige lidt tid!? Bevares typisk har man da sine varer dagen efter, eller i nogle tilfælde to dage efter.

Men det er ingen grund til at tage sorgerne på forskud.. Giv dem en 3-4 dage, og så om der ikke skulle ske noget.

/Michael


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
30-10-2017 20:10:41
Svar/Indlæg:
5039/109
Det er slet ikke dit tv før du har modtaget det. Så går det tabt, så er det en sag mellem komplett og dem der varetager forsendelsen. Ingen grund til at være nervøs.


#3
HM
 
Superbruger
Tilføjet:
30-10-2017 20:15:19
Svar/Indlæg:
213/53
FazL:

Ja-ja,.... Ved det godt 🙂

Det er bare med den anden sag i baghovedet man bliver lidt ængstelig, det var 5 store raid-diske jeg måtte undvære et par måneder, udispenseret

Siden har jeg så hørt at andre shows holder kunden skadesløs, og straks sender en ny vare, hvorefter de selv tager opgøret med deres leverandør, hvilket vel også er rimeligt.

Var bare nysgerrig hvor god stil Komplette holder, BJ-TRADING bruger jeg selvfølgelig ikke længere 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af HM d. 30-10-2017 20:16:16.


#4
HM
 
Superbruger
Tilføjet:
30-10-2017 20:21:37
Svar/Indlæg:
213/53
MazdaMadsen:

Ved godt jeg vinder i sidste ende, men ved også at jeg kan komme klemme mellem de to parter i ugevis hvis det kører skævt.

Udelukkende det jeg frygter en smule, ja, og så savner jeg selvfølgelig den nye skærm, skulle ha nørdet med den i aften 🙂

Hele dagen har der været oplyst at den ville nå frem i dag

Går nok ,.. 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af HM d. 30-10-2017 20:22:03.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
30-10-2017 20:25:57
Svar/Indlæg:
4033/364
Rolig nu , der er ikke realtime tracking af din pakke (du kan se på nettet). Den bliver formodentlig først ankomstscannet når den lander på din distributionscentral.
Nu er der mange grunde til at pakken ikke kommer frem rettidigt og tyveri af postens medarbejdere er nok den mindst sandsynlig.


Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2017 20:32:19
Svar/Indlæg:
1906/25
Prøv at se ved midnat. Der burde den være på vej til dit lokale distr. center.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
30-10-2017 21:01:24
Svar/Indlæg:
4980/47
+1 til #2

Den er ret sikkert landet på centralen ved kalvebod og står der og venter på en medarbejder sender den vidre i systemet 🙂

Alene størrelsen vil gøre at den ikke kan komme med rundt på transportbåndet som de andre "små" pakker gør ifb med sortering derinde.

Det ville også være syndt for din skærm, og de andre pakker at den skulle tage et 3m fald ned i dem fra sorteringsbåndet 🤣


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 30-10-2017 21:02:03.


#8
HM
 
Superbruger
Tilføjet:
30-10-2017 22:01:47
Svar/Indlæg:
213/53
Nu har jeg taget mine piller og er rolig igen 😀

En tak for alle de opbyggelige ord skal der da også lyde, ja, alt er under control,... eller noget

Tak til Grippen for at rette de mangfoldige stavefejl i OP

MazdaMadsen: ikke et TV 😉 (ser ikke tv)





kvisten9110
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
31-10-2017 09:44:03
Svar/Indlæg:
7/1
Har du ikke fået en tracking, så kan du jo se præcis hvor pakken befinder sig, men det er måske den du har gjort brug af til at se at pakken pt. ser ud til at være strandet i Brønby?
Hvis jeg var dig så ville jeg kontakte Komplett og få dem til at tage fat i Post Nord med hensigt på at få udsendt en "tro- og love" erklæring på at du ikke har modtaget postpakke-forsendelsen. På den måde kan Komplett få erstatning for deres forsendelse og du kan få udsendt en ny skærm af dem.
Dog kan der blot være tale om at Post Nord har forlagt pakken eller glemt at give den et scan om at den er på vej til posthus eller til din hjemmeadresse, så ring til Komplett og få dem til at ringe til Post Nords erhvervsafdeling.

Jeg er tidligere webshopejer, så jeg har oplevet dit scenarie en del gange og 99% af gangene bliver pakken fundet eller der kommer styr på det med en erstatningssag, så bare rolig. Du skal nok få din skærm 😀 😀


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af kvisten9110 d. 31-10-2017 09:55:48.


#10
HM
 
Superbruger
Tilføjet:
01-11-2017 12:54:51
Svar/Indlæg:
213/53
Tak for alle svar, den er nu dukket op, ikke alt for tilfredsstillende forløb, jeg var som nævnt blevet lovet levering mandag, samstemmende med oplysninger på T&T

Jeg er stadig interesseret i hvordan Komplett vil håndtere en sag om tyveri, da jeg lægger flertallet af mine ordrer hos Komplett lige nu

Simpelthen fordi BJ-trading har været sådan en modbydelig oplevelse, som jeg ikke ønsker at gentage

F.eks. har jeg læst at f.eks. Dustin holder kunden skadesfri, og straks sender nyt,..

Jeg har været gennem vride-maskinen, og ønsker leverandører med bedre politik på området fremover

Måske denne, eller en anden tråd, kunne bruges til at kaste lys over forskellene mellem forhandlere

Jeg tror ikke på at fejl og interne tyverier er på vej ned i postnord, slet ikke som landet ligger for medarbejdere og firma nu, det har været et problem en del år allerede


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af HM d. 01-11-2017 13:02:16.


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2017 14:11:33
Svar/Indlæg:
486/13

Tak for alle svar, den er nu dukket op, ikke alt for tilfredsstillende forløb, jeg var som nævnt blevet lovet levering mandag, samstemmende med oplysninger på T&T

Jeg er stadig interesseret i hvordan Komplett vil håndtere en sag om tyveri, da jeg lægger flertallet af mine ordrer hos Komplett lige nu

Simpelthen fordi BJ-trading har været sådan en modbydelig oplevelse, som jeg ikke ønsker at gentage

F.eks. har jeg læst at f.eks. Dustin holder kunden skadesfri, og straks sender nyt,..

Jeg har været gennem vride-maskinen, og ønsker leverandører med bedre politik på området fremover

Måske denne, eller en anden tråd, kunne bruges til at kaste lys over forskellene mellem forhandlere

Jeg tror ikke på at fejl og interne tyverier er på vej ned i postnord, slet ikke som landet ligger for medarbejdere og firma nu, det har været et problem en del år allerede

HM skrev d. 01-11-2017 12:54:51


Komplett efterlyser også pakken hos Postnord, men kan sende erstatning fra lageret eller evt. tilbageføre pengene for handlen inden efterlysningen er afsluttet hos Posten i langt de fleste tilfælde.. Sådan var det i al fald mens jeg sad derinde(indtil 1/7-2017), håber de stadig har samme politik(men tør ikke love dig noget). Dansk kundeservice er fortid, men du kan prøve at ringe til nummeret på hjemmesiden og snakke med en svensker, eller endnu bedre skrive en mail til dem så du får noget på skrift :)



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af obimac d. 01-11-2017 14:18:04.


mågen
 
Ny Bruger
Tilføjet:
23-01-2018 19:52:00
Svar/Indlæg:
1/0
Længe siden, der har været liv i denne tråd, men hør lige min oplevelse med Komplett.
Jeg bestilte en ret fed bærbar. Så kom der en sms, at den var klar til afhentning. 16 minutter senere kom en ny sms med beskeden "tak for afhentningen". Posthuset havde udleveret den til en mand, der havde et (falsk) litauisk pas i mit navn. Det kan jo kun lade sig gøre, hvis nogen har adgang til Kompletts leveringsdatabase!
Efter mange tovtrækkerier med Komplett, forsikring, politi og postvæsenet fik jeg pc´en erstattet.
Det skete for 3 år siden - jeg håber Komplett efterfølgende har fået lukket hullet i deres kundedatabase. Posten ændrede i hvert fald deres procedurer.
/mågen


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
23-01-2018 23:11:32
Svar/Indlæg:
4033/364
#12
Det kan også bare være at han også har stjålet din adgangskode til mailen og fået track and trace nummeret...


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
24-01-2018 09:13:54
Svar/Indlæg:
2826/100
#13

Men han skal jo i givet fald vide at #12 har bestilt en pakke af en hvis værdi. og hvor den fysisk skal sendes til.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2018 11:20:53
Svar/Indlæg:
5224/222
Jeg tror pointen er, som #13 også siger, at informationerne kunne være blevet stjålet andet sted end hos Komplett.

Ville vi ikke have hørt om flere sager hos Komlett hvis det var tilfældet?


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
24-01-2018 12:47:38
Svar/Indlæg:
547/34

PostNord har i flere tilfælde "opdateret" mine track and trace-informationer en uge efter jeg har modtaget forsendelsen.
I visse tilfælde har forsendelserne været på ferie i Taulov i ugevis, til gengæld har jeg så fået den tvivlsomme ære at betale branchens højeste porto-priser.
Det er ikke usædvanligt at de er lysår bagud med track and trace, hvis de da ikke får pakkerne til at forsvinde i den blå luft.
Groft sagt føler jeg mig heldig kun at have mistet 4-5 forsendelser håndteret af de lallende amatører.

Jeg krydser fingre for dig.









Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af akacomicsdk d. 24-01-2018 12:52:25.