#7 jeg har ikke turdet gøre noget ved det + ikke haft nok tid i nu.
mine temps er alt for høje (optil 70 grader i non-avx workloads) ved stock volt/cpu settings.
Jeg frygter at jeg har mounted min noctua NH14D med for lidt kølepasta, eller ligende, da den her temp er alt for uhyrlig.
Jeg tester nok med oc når jeg har fået tid til at reseate, har lige opdated bios i dag til 1.2 som skulle ha vdroop fixes. Så jeg håber at boardet er ok nu. Syntes dog umidbart at auto voltage ligger utroligt højt.
Jeg gik lidt på kompromi med boardet, da jeg HADER at skulle op og gi highend/enthusiast priser for et fucking bundkort.
såå 1200 kr. kontra 1500-1900 for Asus modellerne, eller tilsvarende for de størrer gigabyte boards.
mit Extreme4 skulle gerne ha highend caps og mosfets, så jeg håber ikke det board blivet noget der holder mig tilbage. Og har ikke tid/råd til costum loop pt. Har faktisk overvejet at droppe alt oc ind til jeg får mere tid og behov for kræfterne, PT er jeg MEGET imponeret over ydelsen selv ved stock bios og cpu settings også selvom man nærmest aldri ser cpu´en over 4500-4600mhz. Syntes deres marketing med 4700 boost er noget bs, de skulle ha skrevet booster typisk til 4500-4600 på 1-3 cores, og du ser mildest talt ikke 4700. I spil og stresstest ligger jeg typisk helt nede på 4300, men det køre fanme godt. Ingen børne sygdomme som med ryzen, bare stabilt og roligt, og mem controlleren er MEGET flexible = jeg køre missmatched Hynix AFR based sticks og B dies, og jeg rammer fint 3400mhz CL16-17-17-39 2T ved 1,395v 100% stabilt. Ganske imponerende af nogle LPX3200C16 sticks imo.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 03-11-2017 14:32:15.