Søger løsninger til Google Sheets (Flere filter på en gang)

Software d.  07. november. 2017, skrevet af Mik-Weide
Vist: 1686 gange.

Mik-Weide
 
Overclocker
Tilføjet:
07-11-2017 08:58:46
Svar/Indlæg:
66/20
Hej

Er igang med at flytte firma'et over i Google Sheets da vores gamle Excel ark ikke virker optimalt...

Google Sheets virker og det hele og der er mulighed for at tilgå arket hjemme fra, så hjemme arbejde er også en mulighed. Men fordi arket har mange infomationer skal vi nogen gange filter i det, men hvis først en person filter sker det også ved os andre... Vi er 8 personer der arbejder i det på samme tid, så det er et ret stort problem.

Vi skal blandet andet have mulighed for at kunne filter i (Kunder, Chuffør og følger bil) på samme tid. Har lært du kan lave nogen filter, men så hver gang der kommer en ny kunde så skal vi lave det hele filtering forfra...


Nogen gode ideer?


Og mange tak på forhånd.
unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
08-11-2017 07:53:55
Svar/Indlæg:
5258/240
I bliver nok nødt til at lave udtræk af en database. Om det så er jeres Google Sheets dokument eller en rigtig database er lidt ligemeget. Men i kan ikke gøre det i ønsker i Google Sheets så vidt jeg ved


Mik-Weide
 
Overclocker
Tilføjet:
09-11-2017 20:19:49
Svar/Indlæg:
66/20
Tænker du på noget Access?

Men det var da træls...


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
11-11-2017 09:55:58
Svar/Indlæg:
5258/240
Man kan også bruge google sheets som en database.

Måske du kan lave en løsning hvor i har et master sheet og så har hver medarbejder så sit eget sheet.

I de personlige sheets er der "bare" links til cellerne i master sheetet. Så kan alle lave deres egne filtre så længe master sheetet ikke bliver ændret. Det eneste problem er bare at man skal have en metode til at opdaterer de personlige sheets hvis der kommer nye rækker eller koloner master sheetet men det kan man sikkert lave en makro der kan klare


Mik-Weide
 
Overclocker
Tilføjet:
13-11-2017 08:32:26
Svar/Indlæg:
66/20
#3 Jaaa, det lyder lidt besværligt?