Som jeg ser det, så skal MS virkelig trække en kanin på af hatten, for at få DX12 til at flyve.
De skal kunne lave nogle instruktioner, som får spil der er kodet via DX12 til og se mere end fantastiske ud, så det vil få DX11 til og se forhistorisk ud. Samtidig vil de osse få en ekstra fordel ud af det, så man langt om længe kan tage livet af win7.
Idag kan langt de fleste GFX køre DX12, men især kan både sidste generation af konsoller og næste generation kan gøre det bedre.
Får man vist og ikke mindst givet både studioer og udgivere et økonomisk incitament til og bruge DX12 i alle deres AAA+ udgivelser, så vil resten osse falde på plads efter lidt tid.
Hvilket igen vil give GFX producenterne lidt flere strenge og spille på. Man kunne evt. forestille sig, at GFX i fremtiden kunne begrænses i hvor godt de understøtter DX12 alt efter prisen på grisen.
Jeg står personlig i lidt af et vadested idet, at mit GFX R9-290 faktisk begynder og trænge til en opgradering, men grundet prisen på toptier GFX, så er jeg faktisk begyndt og kigge(læs overveje) og købe en konsol i stedet for, noget jeg ville have forsvoret bare og tænke på for ganske få år siden, da jeg altid har været pc spiller og egentlig foretrækker det.
På den anden side, kan man investere i en konsol, pluggge den til sit 4K tv, og skidtet kører bare med det samme uden, at man skal tænke på og opgradere indtil der kommer en ny og bedre konsol på markedet.