Ikke at jeg har prøvet det selv, men: Jeg tænker, at kølepastaet sidder kun på overfladen af den slider-plastik-del af soklen, eller delvist mast ned i hullerne. Men sandsynligvis er der ikke kommet så meget ned i soklen, at den har tabt forbindelsen.
Jeg ville i hvert fald ikke forsøge at sidde og prikke det op med et eller andet tyndt/skarpt. Så får man først mast det længere ned i soklen. Evt forsøg at suge det op med et sugerør forsigtigt, eller simpelthen lade det sidde. Selvfølgelig må der ikke kunne opstå forbindelse mellem pinsne på CPUen, så der skal fjernes så meget, at der ikke kan opstå forbindelse. Det vil nok være for risikabelt at forsøge at skille soklen ad.
Angående CPUen, så er pinsne heldigvis den gammeldags fastpins-udgave. De kan rettes op med f.eks. med et pincet eller måske spidsen af en stifteblyant (uden stift i selvfølgelig).
Held og lykke med det. Det ligner lidt noget rod desværre.
Edit:
Der er videoer på youtube, der viser, hvor man rent faktisk kan pille slideren af en AM4 (AM3) socket. Så kan du få renset al kølepastaet op. Men... det ligner noget, der godt kan gå galt ret let.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Wut d. 11-11-2017 21:26:00.