Indbruds Alarm

Hyggehjørnet d.  12. november. 2017, skrevet af Brander9400
Vist: 2113 gange.

Brander9400
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2017 08:37:57
Svar/Indlæg:
2231/97
Hej.

Da vi i byen er meget plaget af indbrud vil jeg have sat alarm op hurtigst muligt.

Hvad har folk af erfaringer med de forskellige?

G4S, Falck, Verisure osv?
nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2017 08:49:13
Svar/Indlæg:
714/10
Jeg har haft verisure, og det er dyrt ligesom g4s.
Man skal huske på, at selvom man har ovenstående installeret, så når de jo ALDRIG at komme ud i tide ved indbrud, så næste gang jeg går med de tanker, så installere jeg helt klart noget foto/ kamera halløj selv.

Som supplement, havde vi oprettet et lokalt "vagtværn", os med hunde gik planlagte ruter og det er sq noget der virker, der har jeg flere gange sagt til hunden "stop ham", så er der ro i et par dage, og det er jo dejligt vi kan hjælpe hinanden 🤣


Brander9400
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2017 08:56:58
Svar/Indlæg:
2231/97
Den sidste del har vi allerede styr på, byen er ikke så stor og vi er meget aktive med nabo hjælp osv, desværre lykkes det dem sgu alligevel.

Har du forslag til et system uden abonnement?


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2017 09:16:28
Svar/Indlæg:
7765/230
https://www.homealarm.dk/?gcli...

pro villa el total pakken + noget cam...


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af crankyrabbit d. 12-11-2017 09:22:56.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2017 10:03:21
Svar/Indlæg:
3385/80
Jeg kender en hos Verisure, måske han kan give dig et godt tilbud. Smid en PM hvis du ender med at gå den vej.


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2017 10:11:12
Svar/Indlæg:
1178/88
Da jeg dyrkede triathlon, havde jeg en cykel til lige omkring 90.000 stående - dog boltet fast. Det var altså før, jeg fik en diskusprolaps, og uha, hvor tager det laaaang tid at komme over.

Vi havde også mange indbrud på gaden, og jeg ville bare ikke komme hjem, hvor cyklen var nappet.

Endvidere var løsningerne hos Falck og G4S for "dyre", da jeg ligesom #1 ved, at tyven er væk, når G4S ankommer til adressen.

For os blev løsningen:
1 styk SikkertHjem alarmsystem med flere tilvalg af sirener.
2 styk Foscam POE+ kameraer.
1 styk DDNS abonnement til 200 kr pr år.

På den måde, kan jeg selv holde øje, hvis der går en alarm (Vores hund på 2.4 kg kan aktivere den i ny og næ).
Jeg logger ind via app på telefonen, og ser om der er gang i den.

Måske er det en løsning, som vil fungere. Vi er glade for den.


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2017 10:24:03
Svar/Indlæg:
1178/88
PS: For mig handler det om, at hvis vi har en tyv, så skal han arbejde i et stresset miljø. Jeg mener, vi har 3 indendørssirener, samt 2 udendørs.

På den måde vil det vække opsigt i nabolaget, hvis en alarm går.
Lige der en ipad osv fremme, så skal han nok få den med, men forhåbentlig ikke mere.

Jeg vil ikke betale en dyr ydelse for, at der skal komme en person og fortælle mig, at jeg HAR HAFT indbrud - det kan jeg jo selv tjekke.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Lohse d. 12-11-2017 10:26:43.


wilson
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2017 13:55:18
Svar/Indlæg:
779/21
Trueguard gsm + dlink kamera


Phz
 
Superbruger
Tilføjet:
12-11-2017 15:19:57
Svar/Indlæg:
157/0
Jeg har lige købt til sommerhuse hos s-home.dk .. de har flere forskellige pakker - valgte wifi+gsm løsningen men kan godt li' at de også har pakker som er uafhængige af SIM kort (får fnidder af de løbende udgifter - så hellere æde en højere start pris).


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2017 16:43:19
Svar/Indlæg:
608/89
Har selv "sikkert hjem", har fungeret upåklageligt det sidste års tid 🙂


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
12-11-2017 20:04:18
Svar/Indlæg:
2826/100
#0

Kører selv med en alarm om ikke er koblet til nogen central, igen ud fra tanken om at de når alligevel ikke herud inden tyven er væk igen. Derudover så får du nærmest ingenting for 500,- om måneden ved G4S mm.

Vi har sensor på alle vinduer, døre mm. Dertil 2 sirener indenfor og 2 udenfor. Vi kan styre det hele fra telefonen og kan aktivere/deaktivere alarmen med en nøgle ligesom til bilen.

Hvis du tager en alarm fra Verisure eller G4s, så har de typisk 1-2 sensorer til døre og vinduer, en PIR sensor, og et alarm panel. Vi har 14 magnet sensorer, 2 pir sensorer, 4 sirener, 2 alarm paneler, en bunke ekstra brikker som kan gives til naboer, familie, mm. som skal ind i huset af den ene eller anden årsag.

Vi gav på det tidspunkt lige omkring 18.000,- for det, og har ingen andre udgifter en batterier. Hvis vi sammenligner med vores nabo som netop har fået en af de tilbud med 2 magneter, 1 pir og overvågning, så giver han 460,- per måned, så om lidt over 3 år er vi gået i 0.

Dertil kommer at det er super nemt selv at montere, og konfigurere :)

Den vi har købt er et Visonic Powermaster 33 anlæg, i stil med nedenstående (bemærk: vores er ikke købt igennem alarmgruppen men via en ven som arbejder med salg af alarmer, jeg kunne blot se de havde den ved alarmgruppen)

https://alarmgruppen.dk/shop/p...

Det jeg kom frem til som fordelen ved netop visonic over mange andre, er at selv styringsboksen til alle de trådløse sensorer sidder i en boks for sig, som kan gemmes væk hvor man nu har lyst til den skal være. Mange gange sidder styringen i samme boks som du hænger inden for hoveddøren, så den dels bliver væsentlig større, men også meget mere sårbar ved indbrud.


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2017 15:21:49
Svar/Indlæg:
1300/30
Jeg arbejder selv i vagtbranchen, hvor jeg også selv før har kørt alarmpatrulje.

Mine erfaringer siger mig, at så længe du har et alarmsystem som er koblet op til en kontrolcentral, er det meget individuelt af placering, vagtfirmaet, og/eller travlheden det pågældende sted, hvor hurtigt vagten er ude.

Men lad være at se vagten som et værktøj til at forhindre/stoppe/fange indbrudstyve. Se det i stedet som et værn der skal komme og konstatere, evt. stoppe en skade, samt lukke af i hjemmet igen. Hvis de vil ind, så kommer de ind, uanset alarm eller ej.

Jeg har personligt fravalgt alarm i hjemmet indtil videre, men mest fordi jeg ikke mener jeg har nok værdier i hjemmet til at prisen kan forsvares, men der er ingen tvivl om at hvis jeg skulle have det, så valgte jeg de store professionelle firmaer og anlæg, med opkobling til en rigtig kontrolcentral. De har nogel flere ressourcer at trække på, samt en masse erfaring. Men det er dyrt!

Verisure har længe haft et blakket ry før i tiden for at være semi-professionelle, men kan efterhånden konstatere at de ser ud til at være kommet godt med, samt har mange tilfredse kunder i dag.
Det kræver dog nok, desværre, et indbrud eller to før man får indtryk af hvor effektive de er. Én ting er anlægget, en anden ting er responstiden.
De reklamerer gladeligt med at de opdager indbruddet da det sker, men det nytter ikke noget hvis vagten tager to timer om at komme frem 🤣 Og her afhænger deres aftale med vagtfirmaet nok af, hvor mange ressourcer de har at trække på. Der skal sikkert spares et sted.

Bare min erfaring 🙂


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2017 06:02:58
Svar/Indlæg:
3907/73
Vil lige starte med at påpege at jeg til hver en tid vil fraråde størstedelen af de trådløse alarmsystemer. Kan sågar se at mange af dem der er nævnt her i tråden er direkte ubrugelige overfor en bare lidt rutineret tyveknægt.
Jeg har en komplet kablet installation, som selvfølgelig koster nogle flere penge, men så har man også en installation der uden problemer holder 20+ år.
Hvilket langt fra er tilfældet med trådløse komponenter.
Dertil kan der nævnet GSM alarm overførsel, som bestemt ikke burde stå alene, men kombineres med minimum en transmissions type mere.

Den bedste sikring man kan lave i dit hjem er en kombination af mekanisk og elektronisk sikring. Det er f.eks. vigtigt at have cylinder på både yder og inderside af alle ens døre.


Brander9400
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2017 08:23:50
Svar/Indlæg:
2231/97
Hej Alle..

Takker for jeres indput, har set på det hele og overvejet noget forskelligt.

Valgte dog Verisure da jeg fik en god pris gennem arbejdet, så må vi håbe de er lige så gode som de lover.