Jeg arbejder selv i vagtbranchen, hvor jeg også selv før har kørt alarmpatrulje.
Mine erfaringer siger mig, at så længe du har et alarmsystem som er koblet op til en kontrolcentral, er det meget individuelt af placering, vagtfirmaet, og/eller travlheden det pågældende sted, hvor hurtigt vagten er ude.
Men lad være at se vagten som et værktøj til at forhindre/stoppe/fange indbrudstyve. Se det i stedet som et værn der skal komme og konstatere, evt. stoppe en skade, samt lukke af i hjemmet igen. Hvis de vil ind, så kommer de ind, uanset alarm eller ej.
Jeg har personligt fravalgt alarm i hjemmet indtil videre, men mest fordi jeg ikke mener jeg har nok værdier i hjemmet til at prisen kan forsvares, men der er ingen tvivl om at hvis jeg skulle have det, så valgte jeg de store professionelle firmaer og anlæg, med opkobling til en rigtig kontrolcentral. De har nogel flere ressourcer at trække på, samt en masse erfaring. Men det er dyrt!
Verisure har længe haft et blakket ry før i tiden for at være semi-professionelle, men kan efterhånden konstatere at de ser ud til at være kommet godt med, samt har mange tilfredse kunder i dag.
Det kræver dog nok, desværre, et indbrud eller to før man får indtryk af hvor effektive de er. Én ting er anlægget, en anden ting er responstiden.
De reklamerer gladeligt med at de opdager indbruddet da det sker, men det nytter ikke noget hvis vagten tager to timer om at komme frem 🤣 Og her afhænger deres aftale med vagtfirmaet nok af, hvor mange ressourcer de har at trække på. Der skal sikkert spares et sted.
Bare min erfaring 🙂