90 graders fitting skaber hyletone

Vandkøling d.  19. november. 2017, skrevet af TolaGarf
Vist: 1796 gange.

TolaGarf
 
Overclocker
Tilføjet:
19-11-2017 11:15:39
Svar/Indlæg:
269/14
Jeg har et besynderligt problem med en 90 graders fitting fra Bitspower, som tilsynladende laver en hyletone, aka whine, når vandet varmer op.

Jeg har to stk GTX 1070 siddende i PC'en, som er under 100% belastning 24/7, og måden jeg fandt frem til det var den 90 graders fitting, var ved at rulle et stykke papir sammen, og lytte mig til det. Hvis jeg hiver en smule i den fitting opad, så reducerer det også hyletonen. Jeg troede først det enten var pumpen eller strømforsyningen. Problemet bliver ret voldsomt når jeg placerer side vinduet (hærdet glas), så forstærker det lyden da, som man kan se på billedet støtter den ene slange op ad vinduet.

Hvis jeg kun belaster det ene grafikort af gangen, enten det ene eller andet, forsvinder lyden (næsten). Det er ligemeget hvilket af dem. Hvis begge er belastet, så hyler det igen efter et stykke tid.

Nogen der har oplevet noget lign? Jeg tænker at den fitting vel er dårlig, og jeg må nok hellere finde en bedre løsning med den slange, så den ikke rammer vinduet.

Se billede her: https://imgur.com/JLpKBc9


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af TolaGarf d. 19-11-2017 11:15:57.
Bossmann_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
19-11-2017 14:19:42
Svar/Indlæg:
463/25
Det lyder til at du selv har pinpointet problemet.
Har dog aldrig hørt at en fitting gør sådan.
Tror mere den sidder i "spænd" og derfor overfører resonans nemmere.
En Hurtig løsning, kunne være.
Byt in/out rundt på gfx's, så får du et mindre skarpt buk på den nederste samt evt afkorte den lidt, så kan du nok få den til at gå fri fra ruden uden at skal lave større ændringer.


TolaGarf
 
Overclocker
Tilføjet:
19-11-2017 14:25:37
Svar/Indlæg:
269/14
#1: Ja du har ret, den sidder i en lidt grov vinkel der. Jeg tænkte nok det ville blive et problem senere hen.

Tror bare jeg flyttet det hele over i et større kabinet, har et Phanteks Primo stående i kælderen. Så er der også mere plads, og jeg kan nok undgå de 90 graders fittings.