Det er jo ca. (hurtigt hovedregning) 1,5kwh om dagen?.. Det er ikke meget. Bestemt muligt. Men med vores 50" plasma derhjemme og med et konfur+ovn der gerne kører hver dag, så er det ikke noget jeg personligt ser muligt for os.. (vi er så os 2, som man self kunne gange op med).
Hvordan laver du mad? for jeg ser det er en af de helt store slugere i regnskabet hjemme ved os. Vi køber gerne stort ind så vi kan fryse det ned, og laver selv maden. Det koster mindre emballage fra færdig mad og mindre pakker og nedsætter generelt mængden af skrald (hvis vi skal snakke hele miljø regnskabet).
Men et interessant eksperiment. Jeg tror ikke det er muligt hvis man også skal leve et afslappet liv hvor man ikke tænker over det. Men helt sikkert muligt hvis man kan lade mobil, bærbar osv op på arbejde og spise kold mad hjemme (hvis vi kun snakker forbrug ved måleren hjemme i privaten - som jo ikke helt er fair, hvis man bruger meget strøm på arbejde).
Men igen... Et interessant eksperiment.
Det er lidt sjovt, men hvor stor er indkøbsprisen på LED pære kontra alm pære eller hvis man skifter løbende.
jeg har lige købt osram 3-paks led 9w i jem og fiks til 34 kr. de er lidt for kraftige til min smag.
Quote: "Pg.a. min depressionssygdom stresser jeg nemt."
Kan godt være jeg er lidt dum...
Men er det netop ikke stressende at forsøge at få dit forbrug så langt ned... ??????
Det ville det være for mig... Pt aner jeg ikke hvad jeg bruger af strøm og er faktisk også ret ligeglad.... Der er stadig penge til fjant og mad på bordet hver dag..