Lige for at gøre noget klart, så har jeg aldrig sagt, at jeg ikke har tidligere erfaring med Linux. Jeg skulle måske have gjort dette mere tydeligt.
Jeg har både på min uddannelse arbejdet med linux, opsat div. former for servers på det mm. Udover det, så har jeg brugt det på min gamle bærbar ½ års tid til alm. brug (browsing, random brug af libreoffice mm.). Så helt nybegynder til linux-verdenen er jeg ikke. Har udelukkende gjort brug af Ubuntu tidligere, så er rimelig velkendt med det, dog har jeg aldrig installeret en anden grafik brugerflade, end den der fulgte med på daværende tidspunkt (Unity).
Læste godtnok, som #5 siger, at Ubuntu for nyligt er gået over til at bruge GNOME 3.
Anyways - Jeg ved nogenlunde, hvad jeg går ind til, og hvis alt går af h. til, så kan jeg altid installere Windows 10 igen. Jeg ved, at jeg vil blive frustreret i starten, og hvis jeg har dualboot, så vil jeg bruge mit windows 10 uden at se mig tilbage, hvis muligheden er der, derfor vælger jeg selv ikke at dualboote, da det også skal bruges til at lære (jeg syntes det er fedt at lære + prøve nye ting).
Jeg læser lidt om det nævnte (Manjaro, Solus, Mint og Ubuntu) ifht. gaming, og tænker det hjælper lidt med beslutningen. Hvis i har nogle tilføjelser, yderligere forslag mm. så er jeg klar på også at kigge på det. Jeg er ekstremt fascineret af den udvikling som der er sket (ihvertfald ifølge det jeg har læst), og vil gerne opleve noget af det på min nye maskine ^^
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ThomasK d. 28-11-2017 16:13:54.