Det er VA panel som i min optik har ringere farver end IPS. Jeg så en prototype af PG35VQ på Computex i Taiwan i juni og jeg var vildt skuffet over den. Jeg er også totalt hyped på denne skærm med opløsning og HZ og HDR, men billedet og farverne var mudret og matte, og ved siden af PG34 (med IPS panelet) var der slet ikke lige så lækre farver som et IPS panel kan tilbyde. Der var også klare "skygger" i hjørnerne når man flyttede hovedet - et kendt problem med snævre betragtningsvinkler og det springer frem når man har så stor en skærm.
Jeg ved godt at alle ævler om kontrast på VA paneler, men hver gang jeg ser dem side om side så forekommer VA paneler mig at være mudret, grynet og matte i farverne ifht IPS paneler. For mig er IPS paneler langt mere "skarpt" og med korrekte og klare farver.
IMO er dette den fedeste skærm lige nu - Dell Alienware AW3418DW:
LG IPS panel på native 100hz med mulighed for 120hz overclock, IPS, G-Sync. (PG34 og X34 er et ældre 60hz LG panel der blot er overclocket til 100hz med mere eller mindre success). Får også fantastisk anmeldelse på TFT Central. "Tics all the boxes" undtagen indbyggede højttalere - øv! 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KleitusIV d. 01-12-2017 18:19:14.
Den kan bestilles allerede.. Godt nok med usikker leveringsdato, men prisen er ikke så slem som man kunne have forestillet sig: https://www.komplett.dk/produc... #
EDIT: My bad, det var ikke den rigtige version ved nærmere eftersyn 😀
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af obimac d. 02-12-2017 09:56:36.