#0 se på det sådan her.
hvis du alligevel er oppe og spændere 3000 kr +/- for en cpu, og 1000-1500 for et bundkort, så er 200-700kr ikke det store extra hvis du får 200-500mhz højere clockspeed, + ocabillity, hvorimod at hvis din k/non k modeller har få mhz (100) i forskel, så er det mindre vigtigt (med mindre du oc´er).
Jeg har kun valgt en K sku denne gang på grund af mangel på non K 8700´ere i markedet da jeg købte lige efter launch, stod uden system da min Ryzen 7 var rma´et og gad ikke vente.
havde jeg haft muligheden og kunnet spare 500-700kr for de små 100mhz forskel i k /non-k 8k serien så havde jeg gjort det, oc headroom på coffielake er ikke særlig stor, så de få xxx extra mhz man kan få ud af en K sku på luftkøling er minimale og imo ikke rigtigt pengede værd.
når man når en hvis alder så er stabillitet og out of the box preformance vigtigere end benchmarks og blær. og på intels cpu´er kan oc nærmest ikke svarer sig da de skal vandkøles/deliddes eller ligende før det bliver intrasant, + at vi snakker MANGE extra penge i køling/grej og bedrer boards/unlocked sku´s osv.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 08-12-2017 20:52:53.