Bitcoin, nogen der har erfaring ?

Software d.  09. december. 2017, skrevet af Alienwannabe
Vist: 1911 gange.

Alienwannabe
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2017 11:41:21
Svar/Indlæg:
278/28
Efter som man ser at bitcoin bare flyver opad i pris, har jeg osse lejet lidt med tanken om at købe lidt, tænker max 10.000 kr, da det er en meget ustabil valuta(investering) og kan godt overleve at tabe 10k ved at se der muligvis osse er en stor gevinst i det.

men har ingen erfaring med at indkøbe og passe på min investering, læser man kan hive coinen ned på usb eller købe på en børs på nettet hvor de så passer på pengene.

ideen med at have bitcoin på en usb og så have den i skuffen tiltaler mig nok mest, men har ingen ide om hvordan man køber og sælger og hvordan det i det hele taget fungere.

så er der nogen der har erfaring med bitcoin der vil lære fra sig ?
PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2017 12:00:43
Svar/Indlæg:
293/32
Prøv at læse lidt her inde: https://bitcoin.org/da/kom-i-g...

Jeg har selv startet der for et par år siden, og er nu godt i gang.

Jeg køber mine coins på biststamp.net hvor der er mulighed for betaling med kreditkort.

Håber det er noget du kan bruge.




morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
09-12-2017 15:13:35
Svar/Indlæg:
216/10
Vil anbefale dig at finde "Bitcoin talk - danmark" på facebook. generelt er de nogle flinke folk :)


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2017 21:35:52
Svar/Indlæg:
5474/39
Vildt det er så værdifuldt.

Personligt invested jeg i England, pund var lav på lidt indsider handel. Nemmest tjent 500 kr efterskat på en måned.Esbjerg har stadig lidt sejlads til England. Fremtiden bliver fra gamle hamborg.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 23-12-2017 21:37:57.


mrKayne
 
Bruger
Tilføjet:
24-12-2017 00:45:10
Svar/Indlæg:
1/0
Hvis du kun vil handle med bitcoins, så vil jeg råde dig til at overføre dem til en wallet på din computer, og ikke lade dem stå på en online børs.

Jeg bruger fx electrum som wallet.

Hvis du derimod vil lege rundt med de forskellige kryptovalutater der findes; bitcoin, litecoin, ethereum, iota, og alverdens andre coins og altcoins, så find dig en børs hvor alle disse er på.

Jeg er personligt lige rykket over på binance.com
Af andre sider, kan også nævnes bitfenix.com, bittrex.com, kraken.com - for blot at nævne få stykker.

Lige nu vil jeg sige bitcoin er mest stabil. Den er, as writing this, forholdsvis lav ift. hvad den har været, men jeg tror på den nok skal stige igen.

De andre jeg har nævnt kan man være heldig at score big bucks på, hvis man fanger dem i opsvinget, men de kan falde lige så meget og hurtigere end du kan næsten kan nå at reagere - så pas på og vær forsigtig.


Hvis du vil bruge binance.com, smider jeg her et referal link, som du skal være velkommen til at bruge.

https://www.binance.com/?ref=1...

Held og lykke! :)