GPU limit når bærbar på batteri

Bærbar d.  26. december. 2017, skrevet af Hanga
Vist: 2243 gange.

Hanga
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2017 20:20:26
Svar/Indlæg:
154/39
Hej

Jeg købte mig en Dell XPS15 9560 på Black Friday.
Det er ret høj kvalitet med i7, 16GB, 520GB SSD, 97 w/t batteri.

Det er første gang jeg forsøger at game på en bærbar. Jeg undrede mig over at performance er markant dårligere når bærbaren ikke er tilsluttet strøm - kan så konstatere, at det er pga. en voldsom limit på GPU'en. Jeg har kun forsøgt mig med Football Manager, som jo ikke er specielt krævende, og jeg kan se at hverken cpu eller gpu er presset. Det lader til at GPU er begrænset til en max temp omkring 50, i hvert fald kommer den aldrig højere. Ifølge GPU-Z rammer kortet både temp og pwr limit.

Kan det være rigtigt at begrænsningerne er så store? Jeg er med på at batteriet skal kunne følge med, men det er netop et stærkt batteri der sidder i den.

Jeg har været i Nvidia control panel og sætte GPU'en som foretrukne grafik processer, og sat strømstyring til maksimal performance.

Kan det være rigtigt at begrænsningerne skal være så store og er der mulighed for at ændre det?


Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Hanga d. 26-12-2017 20:23:01.
Hanga
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2017 11:37:15
Svar/Indlæg:
154/39
Har selv fundet en del af svaret.

Lader til at Geforce Experience satte et cap på 30 fps samt havde aktivet noget batteri besparende generelt ved spil på batteri.

Efter at have afinstalleret det stykke software kører spillet meget bedre. Jeg kan stadig se at der er limits sat på GPU'en, men nu arbejder den væsentligt mere end før.