nu spørger jeg af nysgerrighed og uvidenhed.. Men er det muligt og høre forskel på et lydkort til knap 1000 kr kontra onboard lydkort?? eller kræver det også specielt lytteudstyr ?? :)
Jeg har selv logitech z2300 og corsair gaming void høretelefoner.
#2 Det er meget nemt at høre forskel på onboard og internt lydkort. Nu har jeg brugt Creative lydkort i 10 år, og hver gang jeg prøver med onboard så bliver jeg skuffet hver gang. Men i dette tilfælde er SOUND BLASTER X-FI TITANIUM FATAL1TY PROFESSIONAL SERIES et ældre lydkort og Sound Blaster Audigy Fx er et nyere. Så derfor var jeg lidt i tvivl. Men hælder også til det ældre TITANIUM FATAL1TY så det bliver det. #1 tak. 🙂
nu spørger jeg af nysgerrighed og uvidenhed.. Men er det muligt og høre forskel på et lydkort til knap 1000 kr kontra onboard lydkort?? eller kræver det også specielt lytteudstyr ?? :)
Jeg har selv logitech z2300 og corsair gaming void høretelefoner.
På mit aldrende logitech Z5400 5.1 sæt er der temmelig meget forskel på et Supreme FX2014 onboard lyd og så mit gode gamle Auzentech X-Fi. Onboard lyd er sammenlignet med dette mobo: https://www.asus.com/dk/Mother...
Om der er forskel i dine hørebøffer ved jeg så ikke noget om 😉
Moderator
Tilføjet: 03-01-2018 05:12:03
Svar/Indlæg:
1767/90
#3 Super.. XFI kort har også crystalizer og når det er sat på 100% så spiller det altså max på Z5500, Nu har jeg dsv lige købt x299 system og har ikke pci port på tuf mark 1 boarded, FØJ hvor det stinker det onboard ha ha, men jeg har fundet noget pci - pcie adapter som skal bestilles på et tidspunkt jeg kan simpelthen ik undvære mit xfi kort, og 600-700 for creative Z og 1100 for AE-5 no way, omformer koster ca 350 og så skal jeg bruge et pcie x1 extender... 😀
#7 Nu er der så også crystalizer på sound blaster audigy fx kortet, men det er kun noget jeg bruger når jeg gamer. Musik lyder bedst i ren stereo syns jeg. 🙂
Kan det virkelig passe at man ikke kan få lyd igennem et optisk kabel med dolby digital live dts connect når man spiller spil? Der er kun lyd på den vej igennem når jeg er på youtube og ser en dvd film. Når jeg spiller er jeg nødt til at slå den over på analog på z-5500 konsollen, plus at jeg må gå i afspilningsenheder og vælge højttalere som standardenhed i stedet for SPDIF out. 😕
Moderator
Tilføjet: 05-01-2018 14:43:22
Svar/Indlæg:
1767/90
#12 I have no idea, har ikke optisk på mit xfi, men det her onboard bliver på det samme udgang når man jeg ser noget på youtube og spiller men når det er 5.1 lyd så går den i dts mode, så kan ikke skrue op og ned på tastaturet/win men skal gøre det på control unit...
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym202187141154 d. 05-01-2018 14:59:26.
#14 Ja kan heller ikke skrue op eller ned i Windows, kun på kontrol unit i dts. Men jeg har både optisk og analog kabel imellem lydkort og control unit, så skifter bare imellem højttalere og SPDIF out i afspilningsenheder efter behov. Lyden er noget skarpere med det optiske kabel som jeg hører det. Godt til film feks. 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af superman d. 05-01-2018 18:07:35.