Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2018 09:58:25
Svar/Indlæg:
342/54
Hej Alle
Min kones bærbar er blevet monster langsom - altså sådan rigtig "jeg kaster den ud af vinduet" langsomt.
- Genstart tager 7-10 minutter
- Hvis jeg åbner en browser kan der gå op imod 1 minut før browseren åbner. Hvis man bliver utålmodig og trykker mange gange går der stadig lang tid, men alle vinduer åbner samtidig.
- Stor forsinkelse når jeg klikker på links eller skriver i browseren.
Mens computeren hænger når man f.eks. åbner et program - viser ydeevne tabben i joblisten, at processeren ikke kører over 5-10%, ingen betydende aktivitet på HDD og kun 3 af 8 GB ram anvendt.
Helt generelt virker det som om PC'en hænger, ved alle nye instruktioner.
Der er tale om en I7-XXXX, 8 gb ram og 1 tb HDD - den kører WIN8 er ca. 4 år gammel.
Jeg mistænkte primært HDD for at være defekt, og har forsøgt:
- Dyb virusscan med AVG - ingen fejl.
- Test for bad sectors viser ingen fejl, S.M.A.R.T. oplysninger viser at drevet er ok.
- Defrag af HDD - den var kun 6% defragmenteret, det tog over 6 timer selvom kun ca. 100 GB af disken er udnyttet!
- CCleaner
- Oprydning af gamle programmer og andet skrammel.
Har I forslag til hvad jeg ellers bør forsøge for at få bare et minimum af liv i den bærbare?
Det er SIDSTE udvej at geninstallere winbøvs, konen er ikke IT-haj og hun kommer til at glemme at arkivere halvdelen af de ting hun rent faktisk vil gemme 🙂
Ser frem til input, på forhånd tak!