Overclocker
Tilføjet:
07-01-2018 22:18:19
Svar/Indlæg:
7/3
Hej med jer.
Min nuværende PC begynder at fejle og skal udskiftes 😩 😩 - men til hvad?. (I bunden af posten beskriver jeg kort min udfordring) - Min nuværende maskine som skal udskiftes er 5+ år, og har efter et par add-ons følgende komponenter:
Intel i7-2700K @ 3.50 GHz
16 Gb RAM
500 Gb SSD
2Tb +1Tb ekstra disks - GoPro video arkiv m.m.
Nvidia GeForce GTX 570. 1,25Gb RAM
Skærm genbruges, Samsung 27" 2560x1440.
Så i forhold til en 5 år gammel maskine - er den ok konfigureret - og kostede rimelig meget dengang.... 😎
Nu vil jeg dog gerne holde mig inden for et mere rimeligt budget - Kan jeg undgå at kommme over 11k for en færdigsamlet maskine, som kan imponere mig? Spil er mest sådan noget som CS-GO, Fortnite, og den slags - i 2560x1440.
Jeg har dog ikke fulgt med i udviklingen - så hvordan undgår jeg fælderne? 😢
* Er det vigtigt m. Coffeelake, det lyder jo som om de performer rigtig godt? 😕
* Kan vi konfigurere noget m. 16 Gb, 500 SSD + 1Tb, 8Gb GTX1070TI, (jeg er blank angående bundkort, strømforsyninger, køling og den slags.) 😐
Har kigget på Topdata.dk - er de bedst til færdigbyggede eller hvad tænker I?
Glæder mig til at høre fra jer!
-----------
Til info - min udfordring med den nuværende er 'Sudden black screen' 😩 😩 - Win-10 64-bit, og jeg har fejlsøgt længe uden succes) - min vurdering er, at før jeg får fejlsøgt og udskiftet den rette komponent er den røget gennem vinduet 🙂 (alle drivere er opdateret - sudden black screen rammer oftest når min søn spiller Roblox, Overwatch eller CS-GO) - lyd og spil fortsætter, men skærmen ligner at den er i dvale - og kan ikke vækkes igen med tastekombi - har googlet løst og forsøgt de løsninger jeg har kunnet identificere uden succes.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af handstand d. 07-01-2018 22:20:44.