Hvilken gamer PC til 11k excl. skærm, tastatur, mus.

Gaming d.  07. januar. 2018, skrevet af handstand
Vist: 1186 gange.

handstand
 
Overclocker
Tilføjet:
07-01-2018 22:18:19
Svar/Indlæg:
7/3
Hej med jer.
Min nuværende PC begynder at fejle og skal udskiftes 😩 😩 - men til hvad?. (I bunden af posten beskriver jeg kort min udfordring) - Min nuværende maskine som skal udskiftes er 5+ år, og har efter et par add-ons følgende komponenter:
Intel i7-2700K @ 3.50 GHz
16 Gb RAM
500 Gb SSD
2Tb +1Tb ekstra disks - GoPro video arkiv m.m.
Nvidia GeForce GTX 570. 1,25Gb RAM
Skærm genbruges, Samsung 27" 2560x1440.
Så i forhold til en 5 år gammel maskine - er den ok konfigureret - og kostede rimelig meget dengang.... 😎
Nu vil jeg dog gerne holde mig inden for et mere rimeligt budget - Kan jeg undgå at kommme over 11k for en færdigsamlet maskine, som kan imponere mig? Spil er mest sådan noget som CS-GO, Fortnite, og den slags - i 2560x1440.

Jeg har dog ikke fulgt med i udviklingen - så hvordan undgår jeg fælderne? 😢
* Er det vigtigt m. Coffeelake, det lyder jo som om de performer rigtig godt? 😕
* Kan vi konfigurere noget m. 16 Gb, 500 SSD + 1Tb, 8Gb GTX1070TI, (jeg er blank angående bundkort, strømforsyninger, køling og den slags.) 😐
Har kigget på Topdata.dk - er de bedst til færdigbyggede eller hvad tænker I?
Glæder mig til at høre fra jer!
-----------
Til info - min udfordring med den nuværende er 'Sudden black screen' 😩 😩 - Win-10 64-bit, og jeg har fejlsøgt længe uden succes) - min vurdering er, at før jeg får fejlsøgt og udskiftet den rette komponent er den røget gennem vinduet 🙂 (alle drivere er opdateret - sudden black screen rammer oftest når min søn spiller Roblox, Overwatch eller CS-GO) - lyd og spil fortsætter, men skærmen ligner at den er i dvale - og kan ikke vækkes igen med tastekombi - har googlet løst og forsøgt de løsninger jeg har kunnet identificere uden succes.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af handstand d. 07-01-2018 22:20:44.
PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
09-01-2018 09:44:55
Svar/Indlæg:
293/32
Har du overvejet, at det kan være skærmen, der er årsagen til dine problemer? 😎


handstand
 
Overclocker
Tilføjet:
10-01-2018 15:05:44
Svar/Indlæg:
7/3
Jeg håber inderligt, at det IKKE er skærmen der er problemet. :no: Men du har fat i noget... - altså forstået på den måde at jeg er igang med at indhente tilbud på en ny PC, som så er menigsløst anskaffet, hvis samme skærmproblem bare fortsætter med den nye pc... (Men så kan jeg da købe en ny skærm også) 😲

Dog har jeg ikke fundet et eneste indlæg vedr. 'sudden black screen', hvor indlægs-holder ender med at konstatere at det er selve skærmen. Alle råd går på tusinde andre komponenter hardware-software-settings-kabler osv.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af handstand d. 10-01-2018 15:06:52.