Rep af Apple Macbook Pro A1297

Apple d.  08. januar. 2018, skrevet af Trueson
Vist: 2665 gange.

Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2018 12:05:36
Svar/Indlæg:
638/62
Hey HWT

Har sådan en gammel bandit der ikke kan tænde, har prøvet tricket med 10 sek powerknap u/strøm + 10 sekunder m/strøm men alt hvad jeg får er fans på max og sluk efter 2-3 sekunder! 😕

Jeg forstillede mig noget temp. afhængigt, men har påført nyt paste uden held.

Er der nogen Mac eksperter derude med et bud eller hjælp til rep (mod betaling selvf.)?

MVH
Torben67
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2018 16:10:58
Svar/Indlæg:
736/274
Et par gratis råd.

Batterier
Har du prøvet at tage biosbatteriet og hovedbatteriet fra? Tjekke spænding på biosbatteriet og skifte det i givet fald. Starte derefter med/uden hovedbatteriet?

RAM
Kun en ram blok ad gangen i hver af de to slots. Forsøg med to forskellige ramblokke, så hvis du har to stk er det ideelt

HD/DVD/Kabel
Forsøg uden HD og DVD og tag vel at mærke hd kablet ud af mobo (kablet er en af de største fejlkilder på den model). Vær forsigtig, kablet er skrøbeligt

Spørgsmål
I givet fald, den starter fans, starter den så alle?

Tastatur
Har prøvet et tastatur, der var fucked up - med lignende symptomer og det kostede et par hundrede kr. til et erstatnings fra Aliexpress og så kørte den, men det er ikke lige til at gøre.

Prøv at koble tastaturet fra mobo og forsøg at starte den "the hard way" med linket nedenfor. Vær forsigtig med tastatur stikket - det er SKRØBELIGT!
http://www.insidemylaptop.com/...

Hvis det er tastaturet, der er dødt, skal du fjerne i omegnen af 60 skruer og makke med alt muligt andet. Vær forsigtig og arbejd langsomt.

Ellers har jeg ikke nogen idéer uden at have den fysisk i hænderne.

I det her forum kan jeg godt hjælpe gratis, men bor i Skive.


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2018 21:52:07
Svar/Indlæg:
638/62
#1

Tak for grundigt svar, skal prøve at følge op, det er forresten en 17 tommer maskine.

Batterier
Har ikke haft bios batteriet af, nu hvor jeg tænker over det synes jeg ikke der var noget knapcelle batteri. Nu slog jeg det lige op og ligner ikke umiddelbart den har et "PRAM" eller hvad de kalder det.

RAM
Har forsøgt alle ram kombinationer.

HD/DVD/Kabel
Maskinen har ingen optisk drev men en caddy til en ekstra disk, har haft kablerne af men kan ikke forstille mig den staller under start uden billede eller noget? (har tidligere haft en med defekt sata kabel og den kunne stadig starte).

Spørgsmål
I givet fald, den starter fans, starter den så alle?
- Så faktisk ikke under, men det lød som begge fans, startede op, steg i styrke til maks og puf, maskinen slukker. Den opførsel tydede på temperatur.

Tastatur
Har ikke haft det af andet end for at fjerne mobo, men kunne være sidste udvej.

Lige en detajler, min søster som brugte den sagde den tog 20-30 gange(tryk!) om at starte, og så til sidst startede den slet ikke, måske en vigtig detajle.

MVH Lasse



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Trueson d. 08-01-2018 21:57:30.