Hiper - 3 fejlmelding på 1 uge?

Diverse d.  09. januar. 2018, skrevet af Nickzy
Vist: 2034 gange.

Nickzy
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2018 16:59:30
Svar/Indlæg:
263/26
Hej,

Fik her d.3/1 Hiper internet, og mit fibnernet blev slået fra.
Super tænker jeg, prøver en speedtest. Fik 300/70(Købt 1000/60).
Øv, tænkte jeg, og fejlmeldte det til Hiper, som så sagde at jeg ikke havde mine OFDM kanaler på mit SagemFast kabelmodem.

Fast forward en uges tid, igår d. 8/1. Fik YouSee så endeligt slået mine OFDM kanaler til. Smukt, så må det køre for fulde gardiner. Måler 500/70 på forbindelsen nu, så nu fejlmelder jeg det endnu en gang 🤣

Den 3 fejlmelding var problemer med en stabil upload hastighed da jeg streamer, de siger at de har pillet ved nogle ting i modemmet, som jeg så vil teste her i aften.

Men ØJ noget lort af en router/modem kombi de sender med, fik konstant disconnects på EVE Online og Rust/PUBG. Smed så min egen router på, og vupti, så stoppede de disconnects 🤡


Syntes at det er lidt af en rutsjebane med hiper 😎
phansen
 
Superbruger
Tilføjet:
09-01-2018 17:12:58
Svar/Indlæg:
492/0
Yousee sender det samme elendige modem ud til kunderne. Så ingen forskel dér.

Har du et skærmdump af dine op- og ned-kanaler?


Nickzy
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2018 17:47:35
Svar/Indlæg:
263/26
#1
Ja, her er et dump af kanalerne som de ser ud lige pt.




Slizerdk
 
Newbie
Tilføjet:
09-01-2018 20:28:21
Svar/Indlæg:
197/3
Hejsa

Brug eget modem - det tillader Hiper at du gør.
Har selv Hiper og er super tilfreds, en fejlmelding lørdag udløste en tekniker på stedet knap en time efter!!!

med venlig hilsen


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2018 10:37:03
Svar/Indlæg:
5421/53
#3 Eget modem? Hvilket DOCSIS 3.1 modem er det lige du vil smide på?


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2018 11:14:38
Svar/Indlæg:
7765/230
#4
https://www.bestbuy.com/site/n... 😲 😲 😲 😲 😲 😛


Splat-
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2018 17:34:17
Svar/Indlæg:
437/7
har du yousee lille tv pakke (eller med tilvalg) ?


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
10-01-2018 19:06:01
Svar/Indlæg:
1893/88

#3 Eget modem? Hvilket DOCSIS 3.1 modem er det lige du vil smide på?

MadsAG skrev d. 10-01-2018 10:37:03


Du sætter bar Hiper/Yousee router til at køre i bigde mode, så den kun sender forbindelse videre til din router, så klare den det hele.


phansen
 
Superbruger
Tilføjet:
10-01-2018 21:40:37
Svar/Indlæg:
492/0
#6

Hvad går den teori ud på?


Splat-
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2018 00:47:12
Svar/Indlæg:
437/7

#6

Hvad går den teori ud på?

phansen skrev d. 10-01-2018 21:40:37


jeg skiftet til lille TV pakke, så begyndte mit internet at bounce op og net i hastighed og ping af konstant,
det var det filter TDC sætter ude i skabet der lukker ned for visse frekvensområder til TV pakken (tilsynladende også internettet)

nu er det kun min Sagem router den skal genstartes med jævne mellemrum for at kører optimalt


Slizerdk
 
Newbie
Tilføjet:
11-01-2018 01:12:46
Svar/Indlæg:
197/3
Hejsa

Yousee/TDC udstyr er ekstremt følsom for indstråling fra wi-fi og magnetfelter så flyt modem væk fra strømforsyning og strømkabler og sørg for at kun det modem sender wi-fi ud inden for et par meter så hjælper det meget.

Kan klart anbefale at sætte deres amatør lort i bridge-mode og selv smide et bedre modem på.

med venlig hilsen


noaim
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2018 06:25:50
Svar/Indlæg:
2155/123
#10 hvad vil du anbefale som modem så og hvordan sættes der bro-mode op ?


Nickzy
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2018 16:53:20
Svar/Indlæg:
263/26
Så er den fejlmeldt for 4 gang 🤡
Fik dog en måned krediteret, så kundeservicen fejler da ikke noget.
Der var enten problemer med capaciteten, eller for meget støj på linjen ved prime time.


Splat-
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2018 17:07:38
Svar/Indlæg:
437/7

Så er den fejlmeldt for 4 gang 🤡
Fik dog en måned krediteret, så kundeservicen fejler da ikke noget.
Der var enten problemer med capaciteten, eller for meget støj på linjen ved prime time.

Nickzy skrev d. 11-01-2018 16:53:20


hvordan med TV pakke ?


Nickzy
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2018 08:47:42
Svar/Indlæg:
263/26
#13
Ingen TV pakke.


Splat-
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2018 10:09:25
Svar/Indlæg:
437/7

#13
Ingen TV pakke.

Nickzy skrev d. 12-01-2018 08:47:42


gætter på det er der problemet er


Nickzy
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2018 12:20:36
Svar/Indlæg:
263/26
#15
Hvorfor skulle det være et problem?


phansen
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2018 16:22:06
Svar/Indlæg:
492/0
Downstream viser ikke umiddelbart tegn på problemer (ingen slemme fejl i de to sidste kolonner), så jeg tror ikke, at det kan tilskrives tv-pakke-filteret.


Nickzy
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2018 16:31:43
Svar/Indlæg:
263/26
Har aftalt i dag at der kommer teknikker på mandag, og har aftalt at hvis dette ikke fikser problemer, så slipper jeg for 6 mdr's binding og får alle penge retur.

Teknikkeren som lavede installationen originalt skrev åbenbart at der kunne være nogle problemer med forbindelsen 😲 Hvorfor han ikke sagde det til mig ved jeg ikke lige. Han sagde bare at det virkede og gik


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nickzy d. 12-01-2018 16:32:49.