muligvs.
Men det er nu svaert at forstaa e tspreogsmlal nar du ikke kommer med noget som helst konkret andet end "Det er daarlgit at koere med windows 7" og kommer andre andre ubegrundet paastande.
Helt generelt så er w7 optimeret til dektop apllikationer hvorimod et server styresystem er optimeret til services der kører i baggrunden.
endelig kommer du med noget konkret
men igen har du bevsit du ikke helt forstaar det fordi det punkt har jeg allerede svaret dig paa i indlaeg #9 som du netop henviser til.
forskellen her ligger storset i hvordan desktop og server udgaven opdeler ofr fordeler CPU quanta.
under destop windows bruger du smaa quanta og bossterfor process med 2 extra quantam for at sikre sig at baggrunds programmer ikke faa forgrunds programmet til at virker virke langsommt til at svare.
Under server har du lange og lige fordelt cpu qunatuam (120ms) lange quatums bliver brugt for at minifre context switching imellem dine processor.
igen dette har med CPU ressoruce fordelign at goere og storset intet at goer med din filserv perofmrance som du skrev for maalet har
Derudover er der også forskellige features der understøtter fildeling på en bedre måde end der er i w7. f.eks iscsi, dedup, storagespaces, dfs, osv
Korrekt.
men igen INTET at dette var en del af den opgave du stilled.e hvorofr man matte sporge ind til dig.
ingen her er synske og kan vide at du har taenkt paa noget men ikke skrevet
I mine øjne er det dig der er helt galt på den med din holdning til at windows 7 er 100% sikker outofthebox i forhold til angreb udefra.
her jeg paa ingen maade sagt. fejlfeotolkning metoden som du bruger her er typisk for folk der ikke har argumenter.
hold dig fra at bruge dem hvis du vil bibeholde en debat
faktum er stadigvkae er du starede en debat med en pastnad om at wIindows 7 er daarligt til at bruge som file sever.
og efter utallige forsoeg paa at sproge dig om hvad du mener med ette. paa intet tidspunkt har kunne definer hvad u mente
saa jo det goer det svaert at forstaa en opgave naar du ikke kan specificere hvad du mener
Skal vi repter fra start til slut hvad jeg har spurgt ind til?
du siger:
Jeg har brug for at sætte en virtuel windows 7 op som en fil server. Dont ask why!
og ja... jeg ved det er en dårlig ide allerede inden jeg går i gang.
igen en fuldstanedig udefiner og udokmenter paastnad som jeg selfoelgeig sporge in til med
Hvad er problemet med at bruge windows 7 som fil server?
med det svare du
det er på ingen måde beregnet til serverbrug i et produktionsmiljø. - under normale omstændigheder
saa du dokumetner en udokemtner paastnad med en ny udokmenter paastand...
Bare det at den har en limit på 20 connections (dette tal er lavere i virkeligheden) gør at det bliver ustabilt som fil server når der er for mange der skal tilgå den.
Total irrelvant for dit forbrug efter hvad du har sagt. og skaber her min minfosteaelse om at du har brug for mer4 end 20 connections.
ekstra lort bygget ind i w7 som trækker ressourcer ud
Igen her kommer du med en paastand som er udokumentert
naturlvigs nar ud komer med fler udokmenter paastnad saa sporger jeg ind til disse
jeg er meget interreset ihvad du mener der koere for meget paa din win7 maskine som skulel have en ngative effekt paa dens fil server opgave
det skulle naturlgivs at grunde mit arbejde med project mercury netop har testet dette og funde absolut nul effect fra dette og teretis kset har svaert ved at see effekten paa den navnte opgave du har givet (filserver)
du retter mig so omkring misforstaels omkring de 20 connections hvilket er fint og endelig noget konkret vi kan arbejde med med intet der bevise dne orignal paastand jeg stadigvake spoerger ind til
men du foelger op med at gentage dne samme udokumenter paastanbd som ejg sporge ind til
Det der holder mig mest tilbage er alle de ekstra services som ligger og kører uden formål.
Dette bruger både ressourcer og
og giver også mulighed for angrebsvinkler som ikke er aktuelle på et server styresystem.
saa i hel edette forloeb er det eneste konkre du har kommet med er at du ikek har brug for mer end 20 connections hvilket ikke undebygget din pastand om at windows 7 er daarligt som filserver for din opgave
- udokmenter paastnad/holdning
- begrunde med udokmenter paastand
- fulgt op med noget som beviser det modsaette
- fulgt op med udokementer paastand
TD:DR
Saa jo det er svaert at fortsaa opgaveen naar du ikke kommer med noget konkrent andet end" det er daarlig at bruge winwdows 7 fordi opdigtede ting"