for kort periode kan batteri side i. Men skal stik side i over længere tid som f.eks. en hel weekgend og batteri er fuld opladet, så vil jeg klart anbefale at pille batteriet ud.
Over tid dræber det batteriet med ladestik i gennem længere perioder. Det har jeg set så tit med min søster laptops. Efter hun er begyndt at pille batteri ud når stik sider i over længere tid, holder batterier også meget bedre.
for kort periode kan batteri side i. Men skal stik side i over længere tid som f.eks. en hel weekgend og batteri er fuld opladet, så vil jeg klart anbefale at pille batteriet ud.
Over tid dræber det batteriet med ladestik i gennem længere perioder. Det har jeg set så tit med min søster laptops. Efter hun er begyndt at pille batteri ud når stik sider i over længere tid, holder batterier også meget bedre.
pjat. Det gjaldt for gamle computere/batterier. Lithium ion og polymer batterier holder sig bedst omkring 75% opladning, hellere for meget end for lidt.
"The question is asked, "Should I disconnect my laptop from the power grid when not in use?" Under normal circumstances this should not be necessary because charging stops when the Li-ion battery is full. A topping charge is only applied when the battery voltage drops to a certain level. Most users do not remove the AC power, and this practice is safe. "
Så hvis din laptop har en "battery preserver" indstilling der holder batteriet omkring 75-80%, så brug den da. Har den ikke det kan du ikke gøre så meget, udover at undgå unødige lade cyklusser.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Swayde d. 14-01-2018 01:30:00.