geolocation.dll fejl

Software d.  25. januar. 2018, skrevet af sson
Vist: 2163 gange.

sson
 
Superbruger
Tilføjet:
25-01-2018 11:46:28
Svar/Indlæg:
61/27
Hej folkens.

Har haft et problem på det sidste med at Overwatch (nogle gange også andre spil) sådan på lidt tilfældige tidspunkter. Skrev til Blizzard, og de siger at de kan se i min windows error report at Geolocation.dll laver en masse fejl, og jeg bør geninstallere den.

Nu forbinder jeg ofte .dll filer med skumle russiske websites, og er derfor lidt på bar bund. Hvordan løser jeg det her problem?
Delfinos
 
Nørd
Tilføjet:
25-01-2018 12:11:22
Svar/Indlæg:
355/1
Hmm ville nok starte med en skanning af malwarebytes.

men ellers kan du prøve det her:

1.Klik på Start knappen.2.Skriv "cmd" i søgefeltet....TRYK IKKE enter endnu!
3.Imens du holder CTRL-Shift nede på tastaturet, skal du trykke på ENTER.
4.Du bliver givet en dialogboks til tilladelse.
5.Klik Ja.
6.Skriv følgende kommando: regsvr32 /u Geolocation.dll.
7.Tryk på ENTER. Dette vil Af-registrere din fil.
8.Skriv følgende kommando: regsvr32 /i Geolocation.dll.
9.Tryk på ENTER. Dette vil Gen-registrere din fil
10. Genstart


sson
 
Superbruger
Tilføjet:
25-01-2018 12:12:12
Svar/Indlæg:
61/27
Det er modtaget, det prøver jeg, tak 🙂


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2018 15:14:12
Svar/Indlæg:
3661/82
#0
Nu forbinder jeg ofte .dll filer med skumle russiske websites,
Saa tager du svaert fejl.
en .dll file er et bibliotek med function og procedure i som et program kan kalde

dsv istedet for at du i din .exe fil programmere alle de ting du behoever i hver og eneste af dem. saa kan de istedet kalder en dll fil.

det kan vare en del fil der har function til at haandter information ind og ud af et spil f.esk
skal jeg saa lave en bot til dette spil behover jeg ikke sider og programmet alle defunctioner der skal til for at jeg kan laese din characters health og mana.

jeg laver bare et enkelt kald til denne dll fil og vupti saa har jeg informationer og jeg behover kun fokusere paa hvad min bot skal lave.


Der er tonsvis af .DLL filer i din windows og andre programmer de det goer det nemmere at holde styr og opdatere ting.
hvis du nu har fundet en hurtiger metode til at udregne en bestem ting skal du kun opdater en enkelt .dll fil og alle 37 programmer der bruger denne fil har nu den optimeret metode.
i stedet for du skal opdater alle 37 programmet


Delfinos
 
Nørd
Tilføjet:
26-01-2018 18:11:45
Svar/Indlæg:
355/1
#3 nu er han så ikke helt forkert på den, dll filer er et mål for nogle malware.
Netop fordi andre programmer er afhængige af dem.

Så at sikre sig at det ikke er andet end en korrupt fil eller registrering, er absolut ikke forkert.
Det er bedre at skanne en gang for meget end en for lidt 🤣