Displayport viser intet billede

Diverse d.  01. februar. 2018, skrevet af Gerner
Vist: 1367 gange.

Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
01-02-2018 21:40:31
Svar/Indlæg:
589/101
Hej,

Jeg har lige fået min nye skærm hjem, en Lenovo P27H-10, som er en 2k skærm. Til at starte med brugte jeg mit DVI til HDMI kabel, men det kunne kun vise 1920x1200, hvor jeg fik fortalt, at jeg skulle ud at have et displayport kabel. Det har jeg nu købt, og har prøvet i 1½ time med, at få det til at virke, men det gør det ikke. Jeg kan simpelthen intet signal få over på skærmen...

Hvad jeg har prøvet indtil videre:
- Slukket både PC og Skærm og fjernet kabel i et par minutter (Det virkede ikke)
- Opdatere drivers (Det virkede ikke)
- Slette drivers og installere igen (Det virkede ikke)

Det omhandler ovenstående skærm og mit RX470 kort. Jeg ved simpelthen snart ikke hvad jeg skal gøre.. Bliver da næsten tosset. Håber I kan hjælpe, for jeg har SÅDAN en trang til at prøve at spille på en IPS skærm.. ☹

PS. Kablet er dette: https://www.elgiganten.dk/prod...

Hilsen
Gerner
Ekstern
 
Overclocker
Tilføjet:
01-02-2018 22:05:36
Svar/Indlæg:
108/32
Hej Gerner.

Har selv stået i en somewhat lignende situation med min U2711 DELL, hvor jeg ikke kunne få den til at vise 2K via displayport-kabel

Jeg fik fat i et DUAL-LINK DVI-kabel, hvilket tillader en skærmopløsning over de 1920x1200


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Ekstern d. 01-02-2018 22:10:14.


Xqual
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2018 23:20:34
Svar/Indlæg:
718/15
#1 +1
Det skal være dual-link til hdmi for at køre i 2k.

#op Er der en indstilling på skærmen hvor du kan vælge kabel?


Bizzy
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
02-02-2018 00:35:13
Svar/Indlæg:
60/2
Er du sikker på kablet er sat ordentligt i?

Det lyder måske som et dumt spørgsmål, men første gang jeg skulle prøve displayport på min gamle skærm, der kunne jeg heller ikke få billede på.

Det viste sig til sidst at kablet ikke var gået ordentligt i, selvom jeg havde haft det i og ude igen flere gange. Jeg skulle virkeligt mase det ind første gang.

Prøv om kablet er nogenlunde let at trække ud af skærmen. Hvis det er det så sidder det højest sandsynligt bare ikke ordentligt i stikket (DP Kabler har sådan en release knap, og de glider ikke bare sådan let ind/ud af stikket som f.eks et hdmi kabel gør)


Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
02-02-2018 09:00:58
Svar/Indlæg:
589/101
Jeg fandt problemet.. Tog kablet ud og vendte det rundt, og så virkede det. Kan dog ikke se forskellen om kablet et monteret den ene eller den anden vej.

Men I skal have tak for jeres tid! Det tog mig 2,5 time at løse problemet.. 😉