Info til andre som har samme spørgsmål som mig..
fra Stofa chat support:
Alex (19:45)
Når du slår WiFi fra i vores fiber-boks, så slår du også samtidig routerfunktionen fra, og sætter den i 'bridge-mode'
//pernilleaSkrev pernillea d. 02-02-2018 19:50:34
@pernillea kan du tilgå din router og dit interne netvære "udefra"?
Jeg har fornylig fået etableret en Stofa fiber forbindelse i mit sommerhus, og fik inden etableringen lovning på at jeg sagtens kunne tilgå mit interne netværk uden at skulle have en fast ip adresse, så jeg let kan styre varmepumpe, alarm etc. Det viser sig så ikke at være tilfældet, jeg har været utrolig meget igennem med stofas tekniske support, og de magter ikke at give mig en offentlig dynamisk ip adresse, modsat hvad andre ydbydere gør.
Har du også en dynamisk "lokal" ipadresse hvor Stofa NAT'er din offentlige ip så du ikke kan komme i forbindelse med din router/netværk udefra?
Mit setup er at jeg har en Tilgin MSA fiberbox samt en Tilgin Router. Teknisk support har forsøgt af flere omgange at afhjælpe dette problem, bla. også ved at jeg har tilsluttet min egen router efter fiberboxen hvilket "ifølge dem selv" skulle sende alt trafik til den og dermed undgå deres interne NAT af min offentlige ipadresse, det har dog ikke vist sig at lykkedes, og nu har de faktisk bare givet op og siger jeg skal betale for at få en fast ipadresse, hvilket pisser mig lidt af når de har solgt løsningen på en anden forudsætning.
Er der andre der har Stofa fiber løsning hvor dette virker uden en fast IP? Jeg har haft flere andre internet udbydere hvor dette aldrig har været et problem, det har typist taget dem 2-5min at fixe så man kan komme i forbindelse med sit interne netværk.