Da jeg bestilte fik jeg en betalingsbekræftigelse
Nu har jeg fået en leveringsbekræftelse.
Det bliver bedre og bedre.
Hej Christian,
Vi sender en leveringsbekræftelse til dig, når din pakke er afsendt. Hvis du har produkter i restordre, kan du se den forventede leveringsdato for dem på din konto. Klik på "Min konto", vælg "Ordrehistorik" og derefter menuen "Restordre".
Vi gør opmærksom på, at ved køb af plomberet software og/eller lyd- eller billedoptagelser, gælder fortrydelsesretten kun, så længe forseglingen ikke er brudt.
Du er altid velkommen til at kontakte os på 88 330 330 mellem 08.30-16.30 på hverdage (8.30-16 fredag) eller klik her for at komme til Dustins Contact Center. Vi guider dig med alt fra rådgivning inden dit køb til support og returspørgsmål. Naturligvis svarer vi også på alle spørgsmål i forbindelse med din ordre.
Tak fordi du valgte at handle hos os!
I det følgende finder du et uddrag af vores handelsbetingelser, der kan læses i komplet version her:
h2 { font-size: 12pt; } h3 { font-size: 11pt; margin-top: 3px; margin-bottom: 10px; } h4 { font-size: 10pt; line-height: 100%; } 5. Fortrydelsesret 5.1 14-dages fortrydelsesret
Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.
Ved enkeltvis levering af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.
For at udøve fortrydelsesretten skal du give besked om din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev eller e-mail) til vores kundeservice center på tlf. 88 330 330 eller kundeservice@dustinhome.dk med angivelse af dit navn, kundenummer, ordrenummer og varenummer, som du ønsker at returnere. Du kan benytte nedenstående standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
5.2 Følger af fortrydelse 5.2.1
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Ønsker du dine penge retur, vil beløbet som udgangspunkt blive ført automatisk tilbage til det betalingskort, som du betalte ordren med oprindeligt. Alternativt vil vi kontakte dig og anmode om oplysninger om dit pengeinstitut. Vi skal i så fald bruge følgende op-lysninger:
Bankens navn Registreringsnummer (4 cifre) Kontonummer (10 cifre)
Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Du skal returnere varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.
Du hæfter kun for en eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.
5.2.2
For produkter, hvor fortrydelsesretten er udløbet, accepterer Dustin home A/S i op til 60 dage efter fakturadato, at varen returneres til fuld refusion. For at være gyldig under dette, må produktet ikke være åbnet, brugt eller ødelagt. Forbrugeren afholder omkostninger for returnering. Returretten gælder kun for forbrugere, ikke erhvervskunder.
5.3 Software eller lyd og billedoptagelser 5.3.1
Ved køb af plomberede software og/eller lyd- eller billedoptagelser, gælder fortrydelsesretten kun så længe forseglingen ikke er brudt.
Udskriv og udfyld fortrydelsesformularen her
6. Reklamationsret, returnering mv. 6.1 To års reklamationsret på alle varer 6.1.1
Vil du påberåbe dig en mangel, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, efter, at du har opdaget manglen. I modsat fald fortaber du retten til at påberåbe dig manglen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at du opdagede manglen, er altid rettidig. Har du ikke inden 2 år efter salgsgenstandens overgivelse til dig meddelt os, at du vil påberåbe dig en mangel, kan du ikke senere gøre den gældende, medmindre vi har påtaget os at indestå for genstanden i længere tid.
6.1.2
Begrænset reklamationsperiode på batterier. Da batterier har en naturlig begrænset holdbarhed er reklamationsperioden på disse begrænset til 6 måneder fra købsdato. Enkelte producenter yder dog 12 måneders fabriksgaranti på batterier – i så fald informeres der herom i den medfølgende garantispecifikation. Vi opfordrer kunden til at nærlæse informationen om korrekt behandling af batterier i den medfølgende dokumentation (manual).
6.2 Returnering
Returnering af varer, som er behæftet med fejl eller mangler, herunder i forbindelse med reparationer eller omlevering, sker efter følgende procedure: Vi beder dig kontakte vores kundeservice center på tlf. 88 330 330 eller kundeservice@dustinhome.dk med angivelse af dit navn, kundenummer, ordrenummer og varenummer på den vare, som du ønsker at returnere.
6.3 Reparation og omlevering 6.3.1
Såfremt varen er behæftet med fejl eller mangler, og du har reklameret rettidigt, udbedrer vi sådanne fejl eller mangler inden for rimelig tid.
6.3.2
Hvis det viser sig ikke at være muligt eller vi ikke skønner det hensigtsmæssigt at reparere varen, påtager vi os i stedet at levere en ny fejlfri vare efter returnering af den mangelfulde vare. Vi refunderer dig desuden eventuelle dokumenterede udgifter forbundet med returneringen.
6.3.3
Hvis hverken reparation eller omlevering er mulig. refunderer vi i stedet købesummen, inklusive udgifter til returnering.
6.3.4
Bestemmelser i dette afsnit 6.3 træder ikke i stedet for dine øvrige rettigheder efter Købeloven, herunder retten til at kræve forholdsmæssigt afslag.
Venlig hilsen
Dustin home