Evt ny pc- hvad skal man vælge??

Bundkort / CPU d.  12. februar. 2018, skrevet af Thiim
Vist: 1178 gange.

Thiim

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2018 18:08:28
Svar/Indlæg:
245/40
Hej... Går og overvejer at sælge min CPU, MB, ram og gfx og købe noget nyere.

Men hvad? :)
Jeg har altid været en intel mand, så har kigget på i7, men pt har jeg kigget på brugt men ved ikke om jeg skal købe nyt?
Har kigget på noget i7 6xxx serie, men ved ikke om det næsten er dumt når 8’eren er udkommet, og ved ikke en prut skid om hvad for en eller om amd er bedere/billiger. I så fald hvad de hedder :)

Jeg skal mest game på den, og så medie arbejde
Har ca 5-6000kr
Hvad vil folk forslå?

Vil heller vælge et mindre gfx (altså en 1060-1070 i stedet for et 1080 f.eks. For at sammenligne) og så have 32gb ram istedet for 16gb ...

Jeg ved godt jeg ikke får 32gb higeend ram og 1080ti kort i mit budget, men det var bare for at vise hvad jeg mente :)
Thiim

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2018 19:48:48
Svar/Indlæg:
245/40
Hvordan sletter man en tråd? 😳

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2018 19:52:35
Svar/Indlæg:
2885/268
Jeg må indrømme at jeg ikke har fulgt så meget med selv endnu. Men jeg ved at der stadig bliver arbejdet på softwære udvikling af windows 10 og diverse spil og programmer for at optimere måden en Ryzen arbejder på.

Det er efterhåndet set nogle gange efterhånden at et spil titel køre langt bedre efter en patch. 🙂

Syndes også at have læst at Ryzen generation 2 snart skulle være på trapperne, kan dog ikke huske dato. 🙂

Så jeg tror du skal blive enig med dig selv om hvad du tænker der er bedst for dig.

1 køb intel og det hele ville køre optimal da alt er kodet optimal til intel.

eller 2

køb en ryzen og være bedre kørende fremadrettet.
evt køb anden generation i håbet om at de små fejl der er i første generation er væk. 🙂