Normalt at man ikke for hele beløbet tilbage når man tester en cpu?

Bundkort / CPU d.  12. februar. 2018, skrevet af gasolin
Vist: 5584 gange.

gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2018 20:44:02
Svar/Indlæg:
5504/640
Er det normalt at hvis man prøver en cpu at man enten trækker et beløb fra prisen ved returnering eller at man ikke kan benytte sin returret?

Har tit brugt et grafikkort og efter få dage returneret det og fået hele købsprisen tilbage, det samme med et kabinet som jeg havde brugt,monteret hardware i.

Har en ryzen 5 1600 men vil gerne prøve en ryzen 7 men hvis ikke den kan oc's så meget eller bliver meget varm (relativt til hvad min ryzen 1600 bliver) så vil jeg returnere den, men hvis jeg ikke for den pris jeg har givet tilbage, så kan man vel lige så godt sælge den på dba,hol,hwt,gul og gratis og spare fragten tilbage til butikken.(brugte ryzen 7 er der meget få af)

Nogen har engang skrevet om at mange af dem der er nørder ud over det normale, ofte køber en masse cpuer for at returnere de cpuer som ikke ocer så godt og så beholdt den som oc'er bedst. Hvis de mister f.eks 500kr pr cpu er det måske lidt dyrt samlet set.



Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 12-02-2018 20:48:02.
poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2018 21:25:03
Svar/Indlæg:
2885/268
Tænker det er forskelligt fra butik til butik hvilken service de køre 🙂

Tror kun det er elgiganten der køre med at man kan tage noget med hjem og prøve af i 14 dage 🙂

De har selvfølgelig ikke så meget løs HW som en desideret computer forrretning 🙂


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2018 21:37:26
Svar/Indlæg:
5504/640
Overvejede også elgiganten eller power (power har en 1700x på lager i odense, elgiganten har ikke nogen på lager)men en ryzen 1700 var billigere hos proshop som man kan bestille til kl 21 og få dagen efter.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
12-02-2018 23:29:50
Svar/Indlæg:
3661/82
ja det er ikke et bibliotek. Det er en butik


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2018 23:34:42
Svar/Indlæg:
5504/640
Har haft andet hardware som jeg har brugt,testet som jeg har returneret og fået pengene tilbage for uden at de har trukket i prisen.

Skal dog ikke kunne sig hvordan det er med komplett,computersalg,bj trading,power og alle de andre steder


Senosk
 
Overclocker
Tilføjet:
13-02-2018 00:45:16
Svar/Indlæg:
233/38
Køber du dit hardware i en fysisk butik, så får du ikke dine 14 dages returret, da du har haft muligheden for at se hardwaren inden du har betalt.
Fysiske butikkerne giver kun penge tilbage fordi de vil være høflige og håbe på at du kommer igen.

Køber du dit hardware i en online butik, så har du automatisk dine 14 dages returret, da du ikke har haft mulighed for at se varen inden køb. Dog skal der være opfyldt en række betingelser og det kan du læse om under butikkens handels- og returbetingelser.

Det er jo også helt op til den enkelte butik, men under alle omstændigheder, så har du altid 14 dages returret ved køb af varer over nettet, hvis en række krav er opfyldt.

Dette er Computersalgs betingelser:
"Varens stand, når du sender den tilbage.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Denne værdi fastsættes som et skøn af ComputerSalg A/S.

I tilfælde af værdiforringelse fratrækkes dette beløbet som refunderes.
Værdiforringelse vurderes hvis varen kommer retur i en brugt og forværret stand, således den ikke kan gensælges som ny. ComputersSalg A/S vil på baggrund af dette vurderer værdiforringelsen og vende retur til dig før beløbet refunderes.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Varen skal være uden skader, uden tegn på slid, uden ridser samt i rengjort og pæn stand, hvis du vil være sikker på at få alle dine penge igen. Vær derfor omhyggelig når du pakker varen ud, undlad at fjern beskyttende folie/plast mm og forsigtig så du ikke får lavet ridser eller mærker. Produktet skal gerne se ud som du selv vil forvente at en fabriksny vare ser ud – Kort sagt som da du modtog den.

Ved køb af produkter i produktgrupper hvor emballagen udgør en væsentlig del af produktets nyværdi, er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor på de nævnte produktgrupper(Computere, printere, netværksenheder, Hi-Fi--udstyr, kamera, videokamera, scannere, radio, TV, video-udstyr, GPS-udstyr, spilkonsoller og selvstændige hardware enheder.) altid sendes med retur, for at du kan få hele købesummen tilbage."
https://www.computersalg.dk/sh...


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2018 00:50:19
Svar/Indlæg:
5504/640
De vil trække noget fra prisen eller nægte min returret da jeg spurgte hos proshop


Senosk
 
Overclocker
Tilføjet:
13-02-2018 03:33:07
Svar/Indlæg:
233/38
Det er klart. Du har jo for det første brudt emballagen og derefter brugt varen.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2018 06:25:01
Svar/Indlæg:
7765/230
Qoute:
"Nogen har engang skrevet om at mange af dem der er nørder ud over det normale, ofte køber en masse cpuer for at returnere de cpuer som ikke ocer så godt og så beholdt den som oc'er bedst. Hvis de mister f.eks 500kr pr cpu er det måske lidt dyrt samlet set."

Altid en god ide at vælge en hobby, man faktisk har råd til at dyrke... 😛

ps.. Og siden du engang læste det, er loven/ptaksis vist blevet lavet om så de nu kan vurderer om alle penge skal tilbagebetales..
Og det er vel også ok, vi brokker os jo også hvis vi får en vare hvor plomberingen er brude og de forlanger hel pris..


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af crankyrabbit d. 13-02-2018 06:29:46.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2018 06:26:07
Svar/Indlæg:
5504/640
Det har jeg jo også hvis jeg køber et kabinet,grafikkort ram,cpu køler,bundkort,højtaler,tv, pc og så videre men alligevel har jeg altid fået det fulde beløb tilbage ved det jeg har returneret.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2018 06:37:54
Svar/Indlæg:
5504/640
Gør de heller ikke ved proshop, det er cpuer der er taget hul på billigere end nye cpuer, det samme kan siges om webhallen som faktisk har forskellige kategorier for returneret vare (returnere altid mine vare i sådan en stand at jeg altid har fået det fulde beløb tilbage selv om de har været testet,prøvet)

https://www.proshop.dk/Demo-pr...

https://www.proshop.dk/CPU/Int...

https://www.proshop.dk/CPU/Int...


ht204
 
Enthusiast
Tilføjet:
13-02-2018 23:16:13
Svar/Indlæg:
165/2
de skal sælge den cpu du har brugt som demo. jeg ville ikke give fuld pris for den, velvidende den havde været brugt. at du rent faktisk kan returnere den hos proshop, som så vil sælge den som demo, synes jeg er god service. generelt en uskik at 'teste' hardware for så bare at sende det retur, du vil vel heller ikke selv betale fuld pris for brugte ting.


#12
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2018 00:11:42
Svar/Indlæg:
1399/43
Jeg modtog et grafikkort der havde været åbnet ,det fik de lige i hovedet igen,er sku kold overfor om varen har været monteret eller kassen bare har været åbnet for at kikke når jeg betaler fuld pris vil jeg også have en ny vare der ikke har været åbnet,er enig med #11 at det er en uskik at montere tingene for at prøve dem af,ville du finde dig i at få en ny bil der havde gået 200 km bare fordi der var nogen der skulle prøve den.


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
14-02-2018 03:05:06
Svar/Indlæg:
2084/124
Synes at det er totalt dårlig stil, og iøvrigt medvirkende til at prisen på hw er højere end den burde...

Jeg har flere gange købt 3-8 cpuer af samme slags, og påregner altid 20% tab for videresalg...

Synes oprigtigt at det andet er noget svineri


Viking
 
Overclocker
Tilføjet:
14-02-2018 10:17:57
Svar/Indlæg:
249/12
så kan jeg bedder forstå at jeg altid taber i cpu lotteriet 😉


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2018 10:44:54
Svar/Indlæg:
5874/1287
Ja, og sådan bør det også være. Ingen af os vil jo købe en hardware"dims" til fuld pris, hvis den har været monteret 😎 .
Hvorfor skulle en hw-shop dog påtage sig at financiere din test af CPU? Kommer den retur og ikke længere kan sælges som ny, hvem synes du så burde betale forskellen? 🤡


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
14-02-2018 12:18:50
Svar/Indlæg:
15982/637
Fortrydelsesretten er som den lyder til for, at en kunde kan returnere en vare pga et fortrudt vare køb, ikke fordi at man fortryder efter at have taget produktet i brug.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 14-02-2018 12:19:14.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2018 12:43:09
Svar/Indlæg:
5504/640
Det er da mange der gør, hvis ikke det virker godt nok f.eks ram,bundkort kombination eller grafikkort der larmer for meget og man vil have et andet kort, 4k uhd skærm hvor man skal skalleres for meget og så går pointen med at have høj opløsning når man skallerne for meget og så videre


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2018 12:48:33
Svar/Indlæg:
5224/222
#17 Du har dårlig moral


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
14-02-2018 14:50:46
Svar/Indlæg:
15982/637
#17: Må indrømme et jeg ikke kender nogen der køber med det udgangspunkt, at det er for at prøve/teste, men tværtimod for at beholde. Hvis jeg køber noget der larmer mere end, som jeg kan acceptere, uden at der er tale om en defekt, så er jeg indforstået med, at jeg ikke kan få det fulde beløb tilbage, når varen har været brugt.

Sidste gang jeg sendte noget retur efter jeg havde brugt varen, var nogle Mushkin ram, der ikke spillede med et AM2 bundkort - det var dengang getmore eksisterede 😛


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2018 15:15:25
Svar/Indlæg:
5504/640
Som udgangspunkt har man lov til at teste om det virker og lever det ikke op til forventningerne kan man returnere det, f.eks havde jeg af 2 gange et msi gtx 1080 gaming x som havde meget coilwhine, i dag har jeg en anden strømforsyning og et asus gtx 1070 strix som er bedre en det msi gtx 1080 kort jeg havde.

Har aldrig oplevet at få mindre tilbage en jeg har givet uanset hvad jeg har returneret. (altså jeg har passet på det og afleveret det i god stand)


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
14-02-2018 15:40:44
Svar/Indlæg:
15982/637
Coilwhine går som oftest også under en direkte ombytning netop da coilwhine kan køres som RMA sag direkte ved producenten. Så grunden til at fortryde købet her, er med et andet udgangspunkt, da der er en "defekt" på produktet til at starte med.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2018 19:09:35
Svar/Indlæg:
3661/82
#20 nej der tager du saa ogsaa fejl.
Det er ikke butikkens problem at du ikke kan finde ud af hvad du vil koebe.

Som udgangs punkt er et salg bindende, der er nul returret.
Du kan pive over det og syndes det er uretfaerdig at du ikke er universets centrum men det er nu engang saaledes det er.

Grundet at man ikke kan se produkterne ved fjernsalg kom der saa en 14 dages returret. Det var for at folk ikke misforstod hvad de koebte. og bestil et fint billig bord men lige havde overset det var til at dukkehus og ikke ens stue.

De 14 dages blev sat op med at man ikke havde behov for at begrundet det for at undgga butikkerne gik I tvist om det.
Det var 100% retur af varens pris faerdig bum


nu er der blevet slappet af paa relgern fordi folk som dig der oensker at misbruger de regler under dne mangelde forstaaelse at regler ogsaa skal vare faier over for butikkerne og ikke kun dig selv.
folk der kober fler stedet og sender retur nar den foerste er landet.
Samt koeber og returen efter et lan eller et projekt osv osv.
igen butikkerne matte tage en omkostning fordi folk absolut kun taenker paa dem selv og skider paa almen resptker over for firmaer.



Det sjove her er jo din egen kaempe dobbelt morale paa omraddet idet du i flere traade jo selv har sidet og gjort opmarsom paa at du aldrig ville betale fuld pris for en aaben vare.

men nu forlagner du selv fuld pris for en aaben vare ved returnering.



Reglerne er til for at varetage begge parter paa den mest fair maade. Ikke bare for dit eget forgodtbefindende.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sven Bent d. 14-02-2018 19:10:55.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2018 19:30:33
Svar/Indlæg:
5504/640
Ikke fordi jeg ikke kan finde ud af det

Sommetider bliver man nød til at prøve nogen kombinationer som f.eks bundkort og ram eller hvis man har fået et bundkort med ustabil bios som gør at man vil have et andet
med mere stabil bios, så frem det muligt at benytte returretten, der er trods alt nogen der bruger deres pc til arbejde og kræver den er helt stabilt, ikke bare at oc af cpuen er stabil

http://hwt.dk/Forum/347610/Asu...


pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2018 19:51:25
Svar/Indlæg:
1119/58
Det er da logic for burhøns at forhandleren ikke kan tage varen tilbage til fuld pris, når du har brugt den og oven i købet har udført OC på den.

Forhandleren kan jo ikke sælge CPU'en igen til fuld pris, da den jo er brugt og derved så mister forhandleren jo penge, ved at give dig fuld pris tilbage.

Jeg ville da heller ikke som kunde ha det godt med at betale fuld pris for en CPU der har været brugt og måske har været udsat for OC


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2018 20:11:23
Svar/Indlæg:
5504/640
Har da før fået fuld pris tilbage for et grafikkort og b.la ram

Kan man se at cpuen har været oc'ed?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 14-02-2018 20:12:24.


pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2018 20:14:08
Svar/Indlæg:
1119/58
#25 Nej det kan man ikke, men forhandleren kan heller ikke være sikker på at den ikke har og derfor kan han da ikke tage den tilbage mod fuld pris


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2018 20:21:00
Svar/Indlæg:
5504/640
Det var mere hvorfor det var sådan med en cpu, da jeg før har fået det fulde beløb tilbage for grafikkort inden for returperioden.

Har måske op til 40-50 spil og der var 2 spil at dem jeg havde der ikke virkede med 2 kort og 1 var for svagt,
langsomt, så var jeg nød til returnere dem, en anden gang havde jeg et gtx 980 ti det blev bare så sindsygt varmt og larmede at jeg ikke kunne holde det ud (spiller ikke med hovedtelefoner og et varmt grafikkort kan larme meget).


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 14-02-2018 20:45:55.


#28
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2018 21:31:14
Svar/Indlæg:
1399/43
#27 i mine øjne er det et skråplan at bevæge sig ud i ,du bryder den plumpe der er på papkassen du sætter tingene i dit slot på bundkortet du tænder og prøver tingene af,så er det i mine øjne brugte ting det leveres tilbage ,du skal bare være glad for at du har fået fuld pris tilbage for de ting du har returneret ,men aldrig i livet vil jeg acceptere at skulle modtage en vare til fuld pris hvor plomben til kassen har været brugt eller at jeg kan se på kortet at det har været monteret i et slot.Jeg er enig med #18 i at det er dårlig moral det du har gang i .


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2018 21:50:52
Svar/Indlæg:
5504/640
Hvis man ikke prøver det derhjemme aner man jo intet om det passer med det man har, det gælder især hifi.

Hos hififreaks er der fragt inkluderet i prisen og det er også gratis at sende varen tilbage, når de så for den så sælger de den med rabat.

Når man sender varen tilbage så for man altså alle pengene tilbage som man har betalt også selv om de koster 3699kr pr stk

https://hifi-freaks.dk/webshop...

Det samme med komplett sidst jeg returnerede noget for snart 1 år siden fik jeg alle pengene tilbage incl det jeg havde betalt i fragt så vidt jeg husker.


Boomboy
 
Overclocker
Tilføjet:
14-02-2018 23:16:30
Svar/Indlæg:
351/36
Gasolin troller du, ellers er det en bekymrende moral du har dig.

Måske jeg skulle praktisere det samme nu jeg kigger ny bil, ville du selv give fuld pris for en audi som x=antal personer har prøvekørt tidligere? Man kalder det en demobil, og sælger den billigere.

Du blandt mange andre udnytter returretten butikkerne stiller til rådlighed. :no:


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
14-02-2018 23:49:35
Svar/Indlæg:
2084/124
Nu er hifi lidt noget andet end at du er for doven til at læse hvad producenten har opgivet af kompatibilitet på officiel liste med ram...

Og hifi starter iøvrigt ikke fra de 3699, men det er en anden snak


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-02-2018 08:12:16
Svar/Indlæg:
2826/100
#29

Hvis man ikke prøver det derhjemme aner man jo intet om det passer med det man har, det gælder især hifi.

Det er så vidt jeg kan læse ikke det, som det handler om. Jo, det du starter tråden med kan du ret let finde ud af. Det første spørgsmål var om CPU'en passer med det øvrige udstyr du har. Hvis du gerne vil have en Ryzen 7, så kan du se på din bundkort producents hjemmeside, om den specifikke CPU er understøttet. Hvis den er det, så passer den med det du har.

Længere er den ikke, men det er ikke det du er interesseret i, det du selv skriver er:

Har en ryzen 5 1600 men vil gerne prøve en ryzen 7 men hvis ikke den kan oc's så meget eller bliver meget varm (relativt til hvad min ryzen 1600 bliver) så vil jeg returnere den

Så det du er interesseret i, er om den kan oc's til et eller andet niveau. Men det har jo intet at gøre med om den passer, og hvis du vil have den information, så findes der et hav af hjemmesider med brugere som har oc'et den, og som gerne deler ud af deres erfaringer med den.

At købe et produkt, hvor du allerede på forhånd ved, at der er en god chance for at returnere den, og du så ønsker fuld pris tilbage er ekstrem dårlig moral. Som andre allerede skriver, så kan sælgeren næppe få fuld pris for den igen, så det tab der er i forhold til en demo vare kommer de til at æde, og det endda ud af en profit margen på hardware som i forvejen er meget lav.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 08:48:39
Svar/Indlæg:
1881/22
Det er en instilling som den #0 har, som gjorde at man ændrede lovgivningen, så man ikke længere har krav på at få det fulde beløb tilbage, hvis man returnere en åben vare.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 11:04:52
Svar/Indlæg:
5504/640
Ja man kan få en reduktion i det man for tilbage hvis man ikke levere den i samme gode stand som da man fik den

Dette skriver komplett

Et produkt du ønsker at fortryde købet på skal befinde sig i væsentlig samme stand som det gjorde ved ankomst til dig. Dette gælder også eventuelle manualer, poser mm. Produkter som ikke opfylder disse kriterier bliver returneret til dig og du vil blive pålagt re turomkostningerne. Komponenter som beskyttes med en teknisk plombering skal være intakt såfremt et annulleret køb skal godkendes. Dette indebærer f.eks. at et produkt som er blevet registreret ikke kan returneres til os under fortrydelsesretten. Med venlig hilsen Returafdelingen "

Så vidt jeg husker fik jeg hele beløbet tilbage for min fx 8300 hos kopmplett.

Spørgsmålet gik på hvorfor det var sådan med en cpu da det lød som om at uanset hvad så fik man ikke det fulde beløb tilbage, det har jeg netop ikke oplevet med f.eks grafikkort.

Kan jo også være man har et gtx 1060 6gb og har købt et gtx 1080 ti som man ellers er glad for, men så opstår der en uforudset udgift som gør at man vil returnere grafikkortet, der har jeg personligt fået hele beløbet tilbage de gang jeg har benyttet mig af returretten.

Det undre mig hvis ellers cpuen sendes tilbage uden mangler og er helt ren og pæn at man ikke for hele beløbet tilbage.

Det er IKKE det at man må reducere det beløb man for tilbage hvis man benytter returretten og varen er i væsentlig dårligere stand end da man fik den, så butikken ikke kan få dne fulde prisen for varen da der er væsentlige manger ved den returnerede vare.

Mindes computercity som en af de få uanset hvilken vare man returnerede at man altid fik mindre tilbage, de tog et gebyr for at returnere en vare

Hvad ryzen angår så er det ikke alle cpuer der kan køre f.eks 4ghz og har man en der kan og gerne vil eje eller "prøve" en cpu med flere kerner(8), fordi man kan og fordi man har en interesse,nysggerig inden for computere, så er man naturlig nok ikke interesseret i at få en cpu der kun kan køre 3.7 eller 3.8ghz hvis man havde en der kunne køre 4ghz eller mere.

Der var jeg nysggerig efter at vide hvordan det var hos proshop med en returnering, de vil så trække et beløb fra det man har betalt eller i værste tilfælde nægte returneringen.



freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
15-02-2018 11:42:20
Svar/Indlæg:
6368/477
Det vi andre gør når vi skal "binne" CPU'er, som er hvad du vil gøre her, er at vi køber f.eks. 10 og sælger de dårligere videre på brugt markedet.

Det skal da ikke være for butikkens regning at du skal finde en god CPU.

Hvis du åbner en CPU er plumberingen brudt. Det er det samme som at købe en bil og køre ud fra bilforhandleren, der mistes værdi.

En køber vil ikke give fuld pris for en vare med brudt plumbering, uanset hvordan du vender eller drejer den.

Det betyder at butikken får en vare retur de ikke kan sælge til fuld pris, men du regner med at få fuld pris for den ved returnering.

Det er IKKE en fair måde at udnytte loven og virksomhederne.

Du hænger så meget fast i at du en gang fik fuld pris for et grafikkort for længe siden, og forstår nu ikke hvorfor du ikke kan få samme behandling med en CPU.

Du tror ikke at den virksomhed som tog dit brugte grafikkort igen ville yde DIG en service, og at du faktisk var heldig at få hele beløbet igen?
Nej, du regner med at det er normen. Det er hvad man får ud af at gøre folk en tjeneste, de udnytter en.

Så nej, du kan IKKE få lov til at GRATIS binne CPU'er bare for at få en der kan køre 200MHz mere end en del andre. De 200MHz er ikke noget du vil mærke i hverdagen alligevel, og det kan koste en butik mange tusinde at lade dig gøre det. Det er ikke fair. Hvis DU vil binne CPU'er, så skal DU betale.

Jeg synes det er synd for de virksomheder du udnytter blot fordi en enkelt virksomhed vælger at være flink overfor dig.

Jeg håber ikke at du får noget igen ved dine fremtidige returneringer.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-02-2018 12:14:34
Svar/Indlæg:
15982/637
Så det vil sige, at du vil have "silikone lotteriet" dækket af din fortrydelsesret ?.



gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 12:16:31
Svar/Indlæg:
5504/640
vil ikke binne en cpu, ville bare gerne vide hvis ryzen 7 cpuen ikke kunne oc's til f.eks 4ghz om jeg ville få alle pengene tilbage hvis jeg returnerede den, da det vidst er lidt anderlede med cpuer, de er en af de få hardware der er plomberede eller hvad man nu skal kalde det.

En køber vil ikke give fuld pris for en vare med brudt plumbering, uanset hvordan du vender eller drejer den.

Kan vel ikke alle være idioter, i betragtning af ny prisen er de dyre, om de så for solgt til den pris er noget andet men da det er svært at skaffe nye kort til rimelige priser går brugte ofte til en pris stortset som nyprisen også selv om de er brugte

https://www.dba.dk/rog-strix-g...

https://www.dba.dk/gtx-1080-ga...

Det kan jo ikke være mit problem hvis jeg returnere en vare og for det fulde beløb tilbage

Du hænger så meget fast i at du en gang fik fuld pris for et grafikkort for længe siden, og forstår nu ikke hvorfor du ikke kan få samme behandling med en CPU.

jeg har også fået det fulde beløb for et kabinet,cpu køler,fx cpu (komplett), bluray drev hvor det første lige pludselig ikke virkede og fik et nyt som var utrolig larmede, der skrev jeg tilbage til proshop og det endte med jeg fik hele beløbet tilbage istedet for et nyt drev, det ikke kun et grafikkort jeg har fået det fulde beløb tilbage.


Selv om jeg for mine penge tilbage så kan de jo stadig sælge en cpu,grafikkort eller noget andet til lavere pris end nyprisen og stadig tjene på varen, det ville da være mærkeligt med kompletts superweekend hvis ikke de tjener penge på de vare de har på tilbud


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 12:39:45
Svar/Indlæg:
5504/640

Så det vil sige, at du vil have "silikone lotteriet" dækket af din fortrydelsesret ?.

Gripen90 skrev d. 15-02-2018 12:14:34


Nej


Havde jeg haft mulighed for en brugt ryzen 7 havde jeg købt den, hvis den ikke kunne oc's til f.eks 3.8ghz eller højere og jeg var utilfreds med ydelsen, ville jeg sikkert sælge den for det jeg kunne ellers ville jeg beholde den og nyde at jeg har en billig cpu med en masse kerner/tråde.

Da man tit for det fulde beløb tilbage for en vare købt på nettet eller i en fysisk butik som hifiklubben,4sound og så men også hififreaks ville jeg også håbe på man at gjorde det med en cpu, men spurgte alligevel for at være 100% sikker.

Havde forventet det var det samme med alt pc hardware, men det er det så ikke.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
15-02-2018 14:57:31
Svar/Indlæg:
6368/477
#37

Så du mener at bare en virksomhed kan tjene lidt penge, så er alt iorden?
At fordi en virksomhed kan tjene 300kr. på et produkt som de ville have tjent 600kr. på så er det ligemeget?

Du ved godt at virksomheder bliver store ved netop at tjen de 600kr. på en vare, og ikke kun de 300kr.

Det betyder stadig at den virksomhed du bestiller fra taber fortjeneste, og du kan være med til at en medarbejder skal fyrres fordi at du skal udnytte diverse virksomheder.

Deres budget er ikke lagt ud fra at skulle hjælpe tilfældige danskere med at få en god CPU til overclocking.

Det du gør er ikke fair, og du vil jo slet ikke forstå det selv.

Jeg tror sagtens at du ville kunne se hvad der er galt med din moral, men du er for doven til at gøre det, og køre videre på din "jamen jeg har jo fået noget tilbage, så hvorfor kan jeg ikke gøre det med alt?"

ALLE produkter har en plumbering der fortæller om produktet har været åbnet, det gælder ikke kun specifikke produkter. Det kan være et klistermærke på hver side af en kasse til et grafikkort, eller i åbningen af kassen på en køler.

Jeg kan simpelthen ikke forstå at du synes at det er iorden at udnytte virksomheder på denne måde. Hvis du handlede i min virksomhed ville jeg efter anden gang nægte at handle med dig, det er bare ikke det værd.

ALT PC hardware er sådan at du ikke kan få det fulde beløb tilbage, at du har fået det betyder blot at de virksomheder har været gode ved dig, men det gider du jo heller ikke at forstå, og kan derved blive ved med at udnytte dem.

Ja undskyld den hårde tone, jeg er selv ejer af en virksomhed der sælger nyt hardware, og jeg kan slet ikke tåle at handle med folk som dig.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 15:08:01
Svar/Indlæg:
5504/640
Det ikke så tit jeg returnere noget, sidst var ca 9 måneder siden.

Skulle jeg udnytte systemet ville jeg købe en vare sende den tilbage og få fuld pris og så efterfølgende købe som demovare og det gør jeg ikke


angloamerikansk
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 15:28:46
Svar/Indlæg:
978/160
Mener da at alle butikker skal gi 14 dages fuld returret uanset hvad og 2 års 100% garanti.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 15:35:45
Svar/Indlæg:
1881/22
#41

Ikke efter at reglerne blev ændret.
Der behøver de ikke returnere 100% af beløbet, hvis varen har været åbnet.

Læs punktet om "KUNDENS PLIGTER VED FORTRYDELSE"

https://www.forbrugerombudsman...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 15-02-2018 15:42:06.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 15:45:09
Svar/Indlæg:
5504/640

Mener da at alle butikker skal gi 14 dages fuld returret uanset hvad og 2 års 100% garanti.

angloamerikansk skrev d. 15-02-2018 15:28:46


Via nettet, de fleste gir dog også som minimum 14 dages returret ved køb i en fysisk butik, det jo ikke så meget om de gir 14 dages returret, selv om proshop skrev til mig at man kan risikere at de ikke dækker en returnering af en cpu.

Det var mere hvorfor de kan gi mindre når man returnere en cpu, selv om jeg har oplevet at få det jeg har betalt for en vare tilbage ved en returnering,også hos proshop.

F.eks højtaler dem skal man lytte til derhjemme med det udstyr,musik man har og ikke i kun i en fysisk butik, kan man ikke det så har man 14 dages returret, så kan man finde ud af om højtalerne lyder godt nok med det udstyr, akustik man har samt det musik man foretrækker. Hos hifi freaks er der fri fragt begge veje og man for det man har betalt for højtalerne tilbage.

Der mener dem i den her tråd at hvis jeg køber en ryzen 7 og fortryder købet, at det er iorden at jeg ikke for alle pengene tilbage, også selv om jeg har oplevet at få alle pengene tilbage for noget andet pc hardware, selv om jeg har brugt det, taget det i brug for at finde ud af om det virker og hvor godt det virker,køre.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 15-02-2018 15:50:08.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 15:49:52
Svar/Indlæg:
1881/22
#43
Læs nu det jeg linkede
...du har IKKE fuld returret ved netkøb længere.

Det er ikke kun "dem i denne tråd som mener det", det er lovgivningen!


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 15:55:37
Svar/Indlæg:
5504/640

#43
Læs nu det jeg linkede
...du har IKKE fuld returret ved netkøb længere.

Det er ikke kun "dem i denne tråd som mener det", det er lovgivningen!

Ciric skrev d. 15-02-2018 15:49:52


Der står ikke hvornår det trådte i kraft.

Er godt klar over at hvis man sender f.eks sender et bundkort tilbage uden noget andet end kun bundkortet, at man ikke for alle pengene tilbage.

Hvis man ikke for alle pengene tilbage for en åbnet vare er det vel op til den enkelte butik at vurdere om man for alle pengene tilbage og hvor meget mindre man for.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 15:59:40
Svar/Indlæg:
1881/22
Det gjorde den i 2014.

https://www.emaerket.dk/forbru...


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 16:04:27
Svar/Indlæg:
5504/640
Siden 2014 har jeg mange gange fået det fulde beløb tilbage hos proshop,komplett,compumail,computersalg,elgiganten,
power,proconsult(odense).

Jeg pakker det så også sammen så hurtigt som muligt når jeg finder ud af jeg vil returnere det, ingen grund til at bruge det hvis jeg ikke vil have det.


angloamerikansk
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 16:06:02
Svar/Indlæg:
978/160
Mener nu stadig at disse regler har været gældende de sidste 10 år og stadig er: alle butikker skal gi 14 dages fuld returret uanset hvad og 2 års 100% garanti.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 16:13:20
Svar/Indlæg:
5504/640
Kan lyde mærkeligt at en butik måske ikke vil lade en kunde benytte sig af de 14 dages returret der normalt er,hvis f.eks varen ikke er i så god stand at de vil tage imod den.

I sådan et tilfælde må de så bare gi kunden tilsvarende mindre tilbage i forhold til hvad de kan sælge varen til, for der har i mange år været minimum 14 dages returret ved nethandel.

Men jeg er måske forkert på den?


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 16:39:08
Svar/Indlæg:
1881/22
Anglo, læs nu de links, fremfor at gætte.

Gasolin, jeg ved at Komplett ikke altid giver alle pengene tilbage, (en ven returnerede en laptop, da han ikke brød sig om layoutet på keyboardet, og fik ikke alle pengene retur).

Andre har allerede forklaret dig, gentagende gange, at du er blevet ydet en service UDOVER hvad du har krav på
...den del, vil du tilsyneladende bare ikke fatte.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 15-02-2018 16:39:44.


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
15-02-2018 16:57:53
Svar/Indlæg:
1893/88
Jeg har aldrig i mit liv oplevet man ikke fik det fulde beløb tilbage, vdr foryelseret. Men kan være fordi jeg pumper så mange penge i dem 🤣

- Har kun oplevet gode ting hos komplett og proshop, næsten de eneste 2 steder jeg handler. Engang sendte jeg begge mine 2 grafik kort til RMA, da de fremkaldte BSOD, fik 3 grafik kort tilbage.

Synes jeg har oplevet mange sjove ting i den tid jeg har købt hardware.

Men som andre siger, hvis du vil binne, køb en masse og sælg, dog kan alle Ryzen 7 4ghz så det skal du nok ikke være urolig for...


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 17:28:13
Svar/Indlæg:
5504/640
Sikker påa alle ryzen 7 kan 4ghz?


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-02-2018 18:19:04
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg vil nu prøve online, at bestille 1liter letmælk og en pakke kærgården. Jeg vil åbne mælkekartonen og tage en lille slurk og tage et lille strøg smør. Så vil jeg returnere begge og vente på at blive refunderet da smagen på begge ikke levede op til mine forventninger.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 15-02-2018 18:20:27.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2018 18:24:58
Svar/Indlæg:
7765/230
Husk nu at drikke direkte fra kartonen, det er der jo alligevel ingen der kan se.... Dine evt. sygdomme kan jo heller ikke ses, så det får du nok fuld pris for.... :yes: 🤣


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
15-02-2018 19:00:11
Svar/Indlæg:
3661/82
#23
nej det har man ikke.
hvis produkterne ikke kan koere med den hastighed de er solgt til er der tale om en defekt og ikke brug for retturet.

nu er jeg klar over din historie med afbraendte cpu osv. men der er generelt ikke saaledes at man har behov for at proeve sig frem hvis man ved hvad man goer.

at du klodser i det. eller proeve at koere ting udover hvad der er beregnet til at heller ikke butikkens ansvar.


laer lidt om selvansvar. butikken skal blot levere en vare der virker efter hvad der er solgt som. ikke mere.
alt andet haenger paa dig selv.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 15-02-2018 19:00:58.


#56
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2018 17:00:03
Svar/Indlæg:
1399/43
#48
der er ikke noget der hedder garanti længere det hedder reklamationsret og det er ikke helt det samme.


Tripoden
 
Overclocker
Tilføjet:
16-02-2018 18:06:53
Svar/Indlæg:
283/5

Mener da at alle butikker skal gi 14 dages fuld returret uanset hvad og 2 års 100% garanti.

angloamerikansk skrev d. 15-02-2018 15:28:46


Nop, 14 dages returret ved tele/netsalg, såfremt produktet er i samme stand (læs, ikke pakket ud)

2 års reklamationsret, dvs produktet skal have været defekt fra fabrikken, det første halv år er det producenten/sælgeren der skal bevise at fejlen ikke var der fra start, de sidst 1½ år skal DU bevise at fejlen var der fra fabrikken.

Garanti kan producenten give, men det er ikke lovbestemt

EDIT: Alt andet du/i har oplevet har været god service af sælger/producent, intet andet


Som udgangspunkt må du forvente, at varen skal returneres i en stand, så den kan sælges igen som ny. Stiller sælgeren andre krav, må han eller hun oplyse det tydeligt inden købet.

Det kan fx være:

At varen skal returneres i originalemballage
At alle mærker sidder på varen
At plomberinger ikke er brudt

Kilde: https://www.forbrug.dk/raad-og...


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Tripoden d. 16-02-2018 18:18:48.


SniperKingDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2018 23:57:45
Svar/Indlæg:
44/0
hold kæft hvor er det dårlig moral af OP


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2018 13:53:55
Svar/Indlæg:
5874/1287
Enig med #58, #42, og især #39.

At du, #43, skriver man skal prøve sine højttalere på sit eget anlæg er som sådan rigtig nok, MEN !!!! hvem oc'er deres højttalere? Hvis du hælder 600watt i en 300watt's højttaler (oc af en højttaler?), så skal du nok heller ikke forvente at få det fulde beløb tilbage. Ydermere er der (som regel) ingen plobmer at bryde ved en højttaler fra f.eks HiFi-klubben. Der ER altså en grund til, at CPU, RAM og andet følsomt HW er forsyndet med en plomb, det er ikke kun opfundet for at genere dig.
Hvorfor er det så svært at fatte, at DU vil have en vare GRATIS til test, som den virksomhed det går ud over, skal betale for dig? Hvilket si sidte ende enten fører til højere priser for os andre, eller en fattigere forretning med færre ansatte mv. 🤡

#48 Ja, ved netsalg har du 14 dages returret, det er helt rigtigt, men IKKE ret til at få det fulde beløb tilbage, hvis standen på produktet har ændret sig. Hvilket en brudt plombe og en monteret og oc'et CPU jo altså har, uanset om Gasolin kan forstå det eller ej 😎


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2018 14:49:23
Svar/Indlæg:
5504/640
Kan ikke huske om det var denne tråd med hensyn til at få det fulde beløb tilbage for en vare man har brugt for at finde ud af om den lever om til ens forventninger.

Men jeg vil lige tilføje, for en vare returneret til komplett som ikke levede op til mine forventninger fik jeg en returfragtlabel så jeg kunne sende varen tilbage og fik varens fulde beløb + fragt tilbage

En brugt vare er en brugt vare og så længe den er samme stand som da man fik den,kan andre også gøre som komplett, gi det fulde bløb tilbage, som i mit tilfælde med cpuen ikke var nødvendigt.









Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 09-03-2018 14:50:46.


Rumsterestangen
 
Overclocker
Tilføjet:
09-03-2018 16:57:58
Svar/Indlæg:
136/0
#60

Alle de fornuftige svar, og efter 3 uger at du så tilsyneladende tilbage ved udgangspunktet.

"jamen ved.... bla bla bla..., der fik jeg alle pengene tilbage, så det forventer jeg lidt generelt, og jeg kan ikke se hvorfor det ikke er sådan"

Er det essenses af det du siger? Bare lige for at slå det fast..


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2018 17:12:33
Svar/Indlæg:
5504/640
Tilbage ved udgangspunktet?

Lever den ikke op til forventningerne skal jeg vel ikke beholde den?

Hvis du er ude og test køre en bil og du ikke kan li hvordan den køre, skal du så købe den alligevel?

Skal jeg tage til komplett for lige at høre hvordan den lyder for at vide om jeg skal købe den?


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
09-03-2018 17:47:21
Svar/Indlæg:
4981/47
At komplett tilbyder returret udover hvad er krævet af dem, er jo så deres valg 🙂

Syntes ikke man kan sammenligne en Cpu med en DAC eller bil på nogen måde, det handler om man synes godt om lige den bil eller DAC, eller fortrækker en anden.

Det kan man ikke lige med en Cpu, så skulle det være fordi man skifter til en anden slags CPU, men hvad den evt kan OC til er ikke noget man kan påkalde sig returret på hvis ikke man er tilfreds med resultatet


#64
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2018 17:52:07
Svar/Indlæg:
1399/43
I mine øjne er en åbnet vare i lig med en brugt vare ,det du åbenbart ikke vil fatte det er som mange har forsøgt at forklare dig ,returretten er til brugt hvis man har fortrudt sit køb, sku ikke til at man skal åbne kasserne og afprøve tingene.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2018 17:55:49
Svar/Indlæg:
5504/640
Jeg bruger da også min returret hvis jeg fortryder

Så frem en vare er på tilbud og den lever op til hvad nettet skriver så beholder jeg den, men passer den ikke med det jeg har, har af forventninger så bliver den returneret.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 09-03-2018 18:00:09.


Rumsterestangen
 
Overclocker
Tilføjet:
09-03-2018 18:44:26
Svar/Indlæg:
136/0
Det er sku op ad bakke og i modvind, kæden er hoppet af cyklen og egerne er skæve. jeg kan højst sandsynligt ikke argumentere bedre end allerede gjort, så jeg accepterer bare at nogle bygger sandslotte, og andre spiser sandet.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2018 18:45:06
Svar/Indlæg:
5224/222
#66 🤣 godt sagt


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
09-03-2018 18:47:14
Svar/Indlæg:
1442/81
#66 For fanden da... nu har jeg spruttet fredagsøllen ned i tastaturet! 🤣


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
09-03-2018 18:48:35
Svar/Indlæg:
2458/91
Jøsses!! Det er da ikke et under at de fysiske butikker "bløder ihjel" alle vejne.

😢


wolver
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2018 18:56:39
Svar/Indlæg:
652/24

Jeg bruger da også min returret hvis jeg fortryder

Så frem en vare er på tilbud og den lever op til hvad nettet skriver så beholder jeg den, men passer den ikke med det jeg har, har af forventninger så bliver den returneret.

gasolin skrev d. 09-03-2018 17:55:49


Kan vi så ikke være enige om at en ryzen 7's specifikationer står på hjemmesiden, og du derfor ved præcis hvad du får når du trykker på knappen "køb"

At du kan overlocke og skrue, er da fedt. Men du i sekundet du begynder at bruge skidtet, og overclocker så får du mere for pengene end du egentligt har givet for det.

Føj for en moral altså. Bare det at du prøver at forsvare din mening, og fuldstændig ignorer saglige argumenter for hvorfor du handler forkasteligt. Det giver mig ærlig talt lidt kvalme at læse din mangel for moral og etik. :no:


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2018 19:24:27
Svar/Indlæg:
5504/640
Jeg ved netop ikke om den kan oc til 3.8 eller f.eks 4.0ghz

Da ghz er vigtig i spil og en ryzen 7 1700 er den bedste ryzen 7 value for money, så der mange der køber en 1700 og håber på den som minimum kan køre 3.8ghz.


angloamerikansk
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2018 19:29:24
Svar/Indlæg:
978/160
Du har altid 14 dages 100% fuld returret og 2 års fuld garanti.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2018 19:46:17
Svar/Indlæg:
1881/22
Hold da op
...tal om at være faktaresistente 🤣
(Både Gasolin og Anglo)


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
09-03-2018 21:50:02
Svar/Indlæg:
4981/47
#71

Du ignorer totalt hvad folk siger jo...

Du kan IKKE tillade dig at OC en Cpu, for derefter at sende den retur hvis du ikke syntes den kan OC tilfredsstillende, færdig slut, det handler ikke om et synspunkt eller hvad du forventer at må bruge returretten til 😛

Man køber en Cpu udfra specs, som du er bekendt med fra starten af, ikke udfra hvad den kan OC til.

Det andet fis med at sende det tilbage igen hvis man ikke er tilfreds, er realt at bruge returretten i ond tro og er ret amoralsk....


#75
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2018 13:50:45
Svar/Indlæg:
1399/43
#72
Som det også er sagt til dig før du har ikke 2 års fuld garanti du har 2 års reklamations ret det er ikke det samme, læs her
https://taenk.dk/raadgivning-o...