Både mit tidligere ASRock Z370M Pro4, og mit MSI Z370 SLI Plus kørte 4,7Ghz på stock settings, med MCE slået fra...
Men den smider optil 1,47v efter den på auto vcore, så hvis man OC´er skal man sørge for at sætte Vcore selv.
Nu fik jeg ikke rode med LLC settings, men legede lidt med OC efter at have læst op på tråden her :
https://www.tweaktown.com/guid...
Jeg skulle nok have sat et fast LLC inden, men jeg droppede legen for den dag med 5Ghz@1,37 og auto LLC, ved 5,1Ghz@1,4v begynder TIM at blive et problem, Temps går så små over de 80c og powergating(leaking?) løber løbsk med en 150w+ 😲
Men... Det er ikke så slemt som det lyder, man skal bare huske at sætte volts manuelt, Vcore,Cpu IO og SA volt er næsten et must at låse fast, SA og IO overdrives rigtig meget uden det er nødvendigt.
Det med at du som regle altid bruger "høj ydeevne" strømplanen, hvorfor ? jeg ved godt at du ikke brugere mere end maximalt 10% mere i idle ved det... men hvorfor ? 😛
Det påvirker jo ikke ydelsen medmindre man går i det småt, eller bencher hele tiden 😀