Okay, bare trist for spurgte netop angående rust
Jeg har også en GT.
Den ruster også på alle bolte og møtrikker.
Det giver den patina.
Sæbekasse:
http://hwt.dk/ForumSubject/10/...
7
Prøv at smide cyklen ud over altanen.
Hvis den er skrællet inden den rammer asfalten, bor du i et kriminelt kvarter.
13
Jeg har netop gransket billedet ganske nøje under lup.
Jeg kan ikke finde noget rust.
Har du prøvet at vaske cyklen?
12
Jeg kan regne ud at du nu er cyklist.
Har du solgt kværnen?
Min ser stadig fin ud, nu mangler jeg bare vejret bliver til cykelture.. 😛
https://imgur.com/a/EXeVM
Har du undersøgt hvad det ville koste at skifte de omtalte bolter og evt. skruer ud med noget i 304 eller 316 stål?
Jeg beklager altså meget at måtte skrive det.. Men du får hvad du betaler for, når det kommer til cykler.
Lige her kan det ikke svare sig at spare alt for meget, hvis du vil have en cykel der holder og med høj sandsynlighed ikke får problemer med gear og/eller bremser.
Altså udover sliddele som klodser og skiver og tandhjul.
Træder du hårdt i pedalerne, skal tandhjulene skiftes oftere på både dyre og billigere cykler. Sådan er det bare.
At der er kommet lidt rust på bolte, er ikke noget udover det sædvanlige.
Ej heller på dyrere cykler.
Når de samler cyklerne ved forhandleren kommer de til at ridse belægningen inden i - der hvor der er synlig rust på dine billeder - da det jo er metal mod metal når de bliver spændt.
Bare rolig, cykelsmeden skal nok kunne få boltene af hvis det bliver nødvendigt.
Angående bremseskiven, så bliver sådan en altså udsat for ret store varmeudsving når du hhv. bremser og cykler.
Prøv at køre en tur, brems så hårdt op du kan uden at blokere hverken for- eller baghjul, og sæt så en finger på skiven. Den er varm, meget varm.
Prøv at gøre tilsvarende dog uden at bremse, når du har kørt lidt igen og trillet til standsning. den er på denne årstid kold, meget kold.
Det er altså logik for - ja undskyld udtrykket - burhøns.