Noget ala dette? Molex til 3 Pins
https://www.coolerkit.dk/shop/...
Det sidste pin er blot til blæserstyring fra bundkortet :)
Og hvis du alligevel tilslutter direkte til PSU, så er der ingen blæserstyring alligevel
Du har plus, minus, ground i 3 pins
Note: when using a 3-pin power connector with a 4-pin fan header, the fan will always be on; there is no fan control.
Jeg ville klart også køre den over bundkortet.
Ellers har du en blæser som kører 100% heletiden, det kunne man hurtigt blive træt af :)
Pin 1 (Sort) er Ground
Pin 2 (Rød) er 12 Volt
Pin 3 (Gul) er omdrejningstæller.
En trinløs blæserstyring som f.eks en fanmate fra Zalman kan bruges til at ændre hastigheden da den virker ved trinløs ændring af volt på Pin 2 (rød).
Jeg ville klart også køre den over bundkortet.
Ellers har du en blæser som kører 100% heletiden, det kunne man hurtigt blive træt af :)
du giver så meget mening.. det havde jeg slet ikke tænkt over.. har lige fået en opgradering.og ville gerne slippe for kablerne
Jeg antager at du bruger dit bundkort du har stående i din profil #0.
Jeg forstår ikke hvad problemet er i så fald, du sætter jo bare 3-pin connectoren i bundkortet og slår DC-mode til i blæser styringen (i bios f.eks.)
Vupti, så har du blæserstyring uden køb af ledninger eller fan controller.
Det #3 skriver passer ikke, din blæser understøtter variabel spænding udover PWM, samme gør dit bundkort.
Jeg antager at du bruger dit bundkort du har stående i din profil #0.
Jeg forstår ikke hvad problemet er i så fald, du sætter jo bare 3-pin connectoren i bundkortet og slår DC-mode til i blæser styringen (i bios f.eks.)
Vupti, så har du blæserstyring uden køb af ledninger eller fan controller.
Det #3 skriver passer ikke, din blæser understøtter variabel spænding udover PWM, samme gør dit bundkort.