#3 Så skal jeg jo lige finde 3 sticks ekstra. Og de skal jo køre samme timings. I givet fald er de svære at finde, men performance-mæssigt er det ikke ringere end at op'te for 3x4GB...
Det er jo løgn med minimumskravet på 8GB, mens det anbefalede er det dobbelte; det handler jo ikke om ram-mængden.
Skifter man skøjten, skal det så være 4x4 eller 4x8 spor?
Hvorfor ikke bare 2x8GB? Det er jo minimalt hvad du taber af ydelse :)
#0 Ja i princippet, men det afhænger af dit overclock.
Dengang jeg havde X58 platform der startede jeg med 6x2Gb, men var nødt til at nedgradere til 3x2Gb (dengang var 6Gb ram fint nok), fordi mit bundkort blev for ustabilt med alle ram-slots fyldt ud når man skulle overclocke.
Det fungerede sådan set fint når jeg kørte ved standard settings, men begyndte jeg at tweake og overclocke så røg der en del stabilitet ved at have alle ram-sokler fyldt ud. Det var et kendt problem som jeg fik bekræftet på fora dengang.
Så til dit spørgsmål så afhænger det af hvor meget du presser systemet. Størst stabilitet får du med kun 3 stænger.
Jeg mener ikke X58 understøtter 8Gb moduler, men jeg kan tage fejl. 🙂
Du presser heller ikke ligefrem RAM controlleren ved 760MHz cl9 :)
Så jo, flere RAM klodser kan give et lavere overclock, sådan har det egentlig altid været og giver fint mening hvis man tænker over det.
Jeg havde ingen mulighed for at overclocke til 200bclk med 6 klodser I. Selv ved laveste hastighed. Med 3 klodser er alt dog meget bedre. Muligvis degradation på burdkortet/processerns MC.
Jeg havde ingen mulighed for at overclocke til 200bclk med 6 klodser I. Selv ved laveste hastighed. Med 3 klodser er alt dog meget bedre. Muligvis degradation på burdkortet/processerns MC.