240hz med 1920-1080 eller 144hz med 2560-1080

Gaming d.  04. marts. 2018, skrevet af Esovius
Vist: 1718 gange.

Esovius
 
Newbie
Tilføjet:
04-03-2018 20:21:48
Svar/Indlæg:
34/12
Hvilken skærm?? Begge er total ens lige på nær de 2 ting. G-sync har de begge
M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
04-03-2018 20:25:14
Svar/Indlæg:
2086/124
Afhænger vel af størrelsen..

Men vil ikke ned i 1080 - køre 1440p 144Hz FPS gaming + 4K til alt andet.


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
04-03-2018 21:01:55
Svar/Indlæg:
4295/306
1920x1080 vs 2560x1080 er ikke helt identiske skærme.

Den ene er almindelig 16:9 widescreen og den anden er 21:9 ultrawide.

Hvad er størrelserne på skærmene? Og hvad skal de ellers bruges til? Er det KUN gaming og ikke arbejde?


Esovius
 
Newbie
Tilføjet:
04-03-2018 21:17:59
Svar/Indlæg:
34/12
Begge 27. Kun gaming. Nej jeg ved godt at der forskel på 144hz og 240 og 1920x1080 - 2560x1080. Bare mig der udtrykte mig enormt dårligt og kort 🙂
Begge acer predator. Pris forskel 300kr så ingen betydning


Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2018 22:14:49
Svar/Indlæg:
978/63
Der er ikke speciel meget support på 21:9. Slet ikke i E-sport spil, snup en 16:9 for at være på den sikre side 🤡

Surt at spille et spil uden understøttelse, eller en titel som OverWatch som har "understøttelse" men som fjerner synsfelt i top og bund så du ikke har fordele fra 21:9, du er i virkeligheden dårligere stillet end 16:9 i det tilfælde.

Have fun


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2018 09:01:35
Svar/Indlæg:
2145/218
En ultrawide skal mindst være 34 tommer ellers kommer den til at virke komisk smal i højden hvilket er lidt nederen. Jeg har haft både en 29 tommer ultrawide og 27 tommer normal og kører lige pt. med en 34 tommer.


CRKrogh
 
Overclocker
Tilføjet:
05-03-2018 09:13:15
Svar/Indlæg:
169/5
En buet Predator på 32" i 144Hz er en fornøjelse - uanset hvad du laver på den. 😀


Dfir
 
Superbruger
Tilføjet:
05-03-2018 10:39:31
Svar/Indlæg:
31/7
#0 Hvilket grafikkort har du? Bare husk på, at en højere opløsning æder mere VRAM.
Jeg har en 2560x1440 skærm (Asus PG279Q) og der halter mit GTX 970 kort i PUBG fordi jeg ikke har nok VRAM, som giver mig trælse stutters, både micro men bestemt også store stutters.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
05-03-2018 14:16:33
Svar/Indlæg:
3661/82
#7
oploesning har mget lidt at sige omkring vram forbrug. medmindre du bruger en masse AF i super sampling

lad os fatte til matematikken.

1920x1080 pixles med 32 bit farver (8bit for rod,groen,blaa og gennemsigtighed)
1920x1080x32/8 = 8294400bytes = knap 8mb
Der er 2-3 frambuffers + en Z-buffer some indeholder pixeldata.
8mb x 4 = 32mb
Saa uden AF bruger vi altsa 32MB vram

2560x1080 opleosing med 32 bit farve
1920x1080x32/8 = 11059200 = cs 10.5mb
10.5mb x 4 = 42.1875

42.mb - 32 = 10mb mere ram forbrug fra at gaa fra dene ene oploesing til den andet. Ikke ligefrem det helt store


Det hvor man rammer graffikort haardet ved oploesing skift mht til ram er ramI/O. sidne der nu skal skrives 30% mere data til fram og Z buffers end foer saa rammer man lang hurtiger ram baandbredden paa graffikortet


Det er derfor der er blevet kaste saa mange penge i at udvikle ram i/o besparende metode.






Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 05-03-2018 14:25:56.


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
05-03-2018 14:19:43
Svar/Indlæg:
4295/306
#3 Jeg har svært ved at se at de begge er 27". Mig bekendt findes der ingen ultrawide 27" skærme...

Er det fordi den ene er 1920x1080 og den anden er 2560x1440 eller er det fordi den ene er 27" widescreen og den anden er 29" ultrawide? Eller noget helt tredje?

Kan du ikke linke til de specifikke modeller så er det lettere at vurdere. 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KleitusIV d. 05-03-2018 14:26:31.


gamerenfraflensborg
 
Ny Bruger
Tilføjet:
06-03-2018 18:09:43
Svar/Indlæg:
1/0
Det kan være meget individuelt! :)